Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

31
Om even ontopic te blijven. Ik heb inmiddels contact met de winkel in Roermond. (eerder in dit topic besproken) Ze gaan daar in een Hallmark winkel in een winkelcentrum midden in de oude binnenstad boxen verhuren die betaalbaar zijn zonder dat je ook nog een percentage van de verkoop hoeft af te dragen. De winkel is 6 dagen per week open incl. elke zondag. Er zijn nog diverse boxen beschikbaar. En voor iedereen in dit topic die bang is voor plunderaars. Op drukke dagen staan er twee personeelsleden en er hangen camera's in de zaak.

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

32
Ik zie geen beren op de weg hoor, ik onkracht alleen jouw mening dat diefstal hoofdzakelijk voorkomt bij bedrijven waarbij er weinig binding is tussen het management en het personeel op de werkvloer.

Diefstal is een combinatie van eigen gewin en de mogelijkheden. In een winkel waarbij de eigenaar van de spullen niet aanwezig is, er geen daadwerkelijke controle is, en er (meestal) maar één verkoper/ster is, is de mogelijkheid gewoon groter.

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

33
Is dit een idee voor ondernemers met shop in the shop plannen? Wedden dat er dan erg veel interesse is onder webwinkeliers?
Met ons concept houden we ook rekening met duurdere spullen of winkeliers die de spullen achter een slotje willen hebben. Zo krijgen we verschillende displays achter glas (aan 4-zijden glas) met een deurtje en slotje ervoor.

Ook de midden displays waarbij de bovenzijde en zijkanten uit glas bestaan zijn aan de zijkant afgesloten met een deurtje.

Hiermee hebben we genoeg ruimte om ca. 25% van de winkeliers een box achter glas aan te bieden. Uiteraard zal dit iets hoger in prijs zijn omdat het personeel mee moet lopen om de vitrine te openen en de prijzen van de display aanschaf zijn hoger. Bij ons zal dit ca. 10 euro per box per maand hoger uitkomen.

Mochten er nog andere ideeën zijn over beveiliging dan willen we dit meenemen in de plannen :-)
~ Yvo
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

37
Nou. Mijn shoppie zit in een boxie hoor :D

Ben benieuwd of het wat op gaat leveren. Winkel zag er mooi en verzorgd uit. Ik heb gekozen voor een box naarst de kassa met een slot. Mooi opvallend voor wie in de rij staat maar wel achterin de winkel. Aangezien ik nog steeds wacht op de levering Barcino heb ik de box maar gevuld met Rinconada beelden. Zowel enkele dure beelden (100 euro) als een aantal kleine beeldjes (17,95) en wat er tussen zit.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

38
Het Varaantje schreef:Nou. Mijn shoppie zit in een boxie hoor :D

Ben benieuwd of het wat op gaat leveren. Winkel zag er mooi en verzorgd uit. Ik heb gekozen voor een box naarst de kassa met een slot. Mooi opvallend voor wie in de rij staat maar wel achterin de winkel. Aangezien ik nog steeds wacht op de levering Barcino heb ik de box maar gevuld met Rinconada beelden. Zowel enkele dure beelden (100 euro) als een aantal kleine beeldjes (17,95) en wat er tussen zit.
Geen foto? Je maakt me nu namelijk nieuwsgierig ;)

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

43
Inmiddels hebben we naast een aantal kasten en boxen in onze woonplaats Boxtel en in Den Bosch nu ook wat modeaccessoires geplaatst in een drietal boxen van Kubox te Roermond. Kubox is een nieuw shop in shop concept waarbij (web)winkel eigenaren de mogelijkheid krijgen de producten fysiek aan te bieden in onze Kubox Store in Roermond. Bezoekers van de Kubox Store kunnen de producten voelen, zien, proeven, passen en uiteraard direct kopen. Daarnaast kan Kubox dienen als extra afhaalpunt van artikelen aangeboden door diverse webwinkeliers. U vindt Kubox in de Roersingelpassage 23 6041 EE Roermond. Kijk voor meer info op http://www.Kubox.nl

Afbeelding

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

44
Allemaal veel afwegingen, maar het zou toch gewoon een economische afweging moeten zijn? Test het voor een paar maanden, kijk wat het kost, kijk wat het oplevert en je weet of het loont?

Uiteindelijk gaat het om de gemiddelden en wil je aan het eind van de streep wat verdienen. Tevens denk ik dat je bij zon shop in shop niet alles zelf wilt moeten controleren, het idee is juist dat je het uit handen kunt geven en er wat extra verkopen bij hebt. Wil je het 100% in eigen hand houden, dan moet je zelf op een beurs gaan staan of een winkel openen. Daar zijn deze concepten niet voor bedoeld...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

45
Shop in the shop met de juiste producten in de juiste winkels is eigenlijk ideaal. Mits de maandelijkse onkosten niet te hoog zijn kan het wat extra verdiensten opleveren terwijl jij op dat moment iets anders doet. Dat laatste ligt natuurlijk ook aan de uitstraling van de betreffende winkel en de plaats waar deze shop gelegen is. In sommige windstreken is de consument zo intens pinnig dat je daar niks zult verkopen.

En dan hebben we het nog heel even over diefstal! Ik sprak twee weken terug iemand die in een shop in the shop winkel in Amsterdam heeft geprobeerd te verkopen. Helaas werd er meer gestolen dan dat er verkocht werd. Hij is daar gestopt en kreeg gelukkig wel 50% van de verkoopwaarde van alle gestolen spullen vergoed. Daar gaan wij met onze spulletjes dus niet naar toe.

Lange termijncontracten: Let er wel op dat je niet zomaar een langetermijncontract aangaat met zo'n shop. Ze kunnen jou niet de garantie geven dat je in hun shop gaat verkopen. Waarom zou je hen dan de garantie geven dat je daar voor bijvoorbeeld 3 of 6 maanden blijft met je dure spullen? Sommige shop in the shop winkels geven korting op de huur als je voor langer blijft. Dat is wel redelijk, en dan kan de webwinkeleigenaar zelf zijn of haar keuze maken.

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

47
Het Varaantje schreef:
Afbeelding
Nou deze shop is niet meer. 0 verkopen! Via de webwinkel dan maar weer.

Ik heb nu mijn boxje gevuld met Barcino en Ole Mosaic en 3D boekenleggers

Ga nu van price range 17,95 t/m 100 eur naar 3,50 t/m 16,95 euro. Kijken of we nu wel verkopen. Zijn echt de kleine beeldjes uit de range als het goed gaat lopen misschien ook de iets duurdere medium beeldjes.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

48
Nou deze shop is niet meer. 0 verkopen! Via de webwinkel dan maar weer.
Hm? Je bedoelt Kubox?
Vandaag ontvangen:
Beste,

wij hebben een fysieke winkel waar we verkoopruimte ter beschikking stellen aan (web)winkeliers. Dit concept is erop gericht dat er in boxen of kasten artikelen worden aangeboden die net iets specialer zijn dan de artikelen die de consument in het winkelbeeld tegenkomt.

Onze winkel is gevestigd in shoppingstad Roermond op een A-locatie in een overdekt shoppingcenter met o.a. een Jumbo Supermarkt, Shoeby, Marskramer en Kruidvat. Daarnaast heeft Roermond een enorme aantrekkingkracht op Duitse en Belgische koop consumenten door haar Designer Outlet Centre welke aan de rand van de binnenstad zit gevestigd.

Een box verhuren we al vanaf 35 euro per maand en een complete kast voor 200 euro. Eventueel is er een documentatie beschikbaar, deze heb ik als bijlage bijgevoegd maar kan ook bekeken worden via onze website http://www.kubox.nl

Wellicht is het interessant om de artikelen ook fysiek aan te bieden in onze shop in shop?

Met vriendelijke groet,

Yvo Beckx

Kubox Store
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

49
Nou ik ben blij dat ik er nog niet aan begonnen ben. Toch zijn er andere die er helemaal waus mee zijn en wel verkopen.

Weet je ik heb dan nog liever dat mensen bij mij langskomen en dan even gaan snuffelen aan de producten en zeggen dit wil ik hebben en ze ook nog kan adviseren. Aangezien het niet zomaar even een lippenstifje kopen is of een shampoo bij een supermarkt.

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

51
Zyra schreef:Weet je ik heb dan nog liever dat mensen bij mij langskomen en dan even gaan snuffelen aan de producten en zeggen dit wil ik hebben en ze ook nog kan adviseren. Aangezien het niet zomaar even een lippenstifje kopen is of een shampoo bij een supermarkt.
Mij niet gezien. De eerste keer installeerde ze zich meteen voor koffie en de 2e liet ik niet binnen en keken ze nogal beledigd. Als ze echt in de buurt wonen breng ik het liever langs. Ik heb natuurlijk een heel ander product dan jij maar toch vind ik klanten aan de deur niet fijn.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

52
Het Varaantje schreef:Jan Speelgoedboer Nee shop in box in rotterdam.

Zyra, kweenie. Toen ik er was hebben 2 klanten make-up gekocht bij een boxje. Kan toeval zijn natuurlijk.
Ja, maar de make-up dat ik verkoop is niet zo heel bekend en minerale make-up. Vinden sommige ook niet altijd fijn. En zou dan liever de zepen dat ik heb in zo'n box zetten. Maar ja daar is ook tekst en uitleg bij nodig.

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

53
Zyra schreef:
Het Varaantje schreef:Jan Speelgoedboer Nee shop in box in rotterdam.

Zyra, kweenie. Toen ik er was hebben 2 klanten make-up gekocht bij een boxje. Kan toeval zijn natuurlijk.
Ja, maar de make-up dat ik verkoop is niet zo heel bekend en minerale make-up. Vinden sommige ook niet altijd fijn. En zou dan liever de zepen dat ik heb in zo'n box zetten. Maar ja daar is ook tekst en uitleg bij nodig.
Je kunt toch een klein kaartje met uitleg maken? Niet iedereen wil het fijne van een stuk zeep weten, als ik het als cadeautje zou kopen boeit het me niets, als het er maar leuk uitziet.

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

54
Het Varaantje schreef:
Zyra schreef:Weet je ik heb dan nog liever dat mensen bij mij langskomen en dan even gaan snuffelen aan de producten en zeggen dit wil ik hebben en ze ook nog kan adviseren. Aangezien het niet zomaar even een lippenstifje kopen is of een shampoo bij een supermarkt.
Mij niet gezien. De eerste keer installeerde ze zich meteen voor koffie en de 2e liet ik niet binnen en keken ze nogal beledigd. Als ze echt in de buurt wonen breng ik het liever langs. Ik heb natuurlijk een heel ander product dan jij maar toch vind ik klanten aan de deur niet fijn.
Oh dat heb ik niet meegemaakt, de meeste komen het ook echt afhalen maar zijn er vragen dan beantwoord ik ze gewoon, geen probleem. Maar heb ook liever een showroom, een stuk makkelijker en kunnen ze ook echt alles zien en ruiken. Maar de huur is hier gewoon duur.
Anderzijds wil ik ook iets aanbieden om het langs te brengen, vooral als ze in de buurt wonen. Maar ja de prijs daarvoor? En dan is het ook nog rekening houden dat ik niet per ongeluk iets anders in plan.

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

55
henk-k schreef: Je kunt toch een klein kaartje met uitleg maken? Niet iedereen wil het fijne van een stuk zeep weten, als ik het als cadeautje zou kopen boeit het me niets, als het er maar leuk uitziet.
Er staat al wat op de zeep geschreven (bij de meeste), maar mensen vragen soms echt van kan dat echt. Ja er zijn mensen die NIETS boeit en gewoon maar wat kopen, omdat ze van alles kunnen gebruike. Maar er zijn ook mensen die geen crèmes verdragen, psoriasis, eczeem etc hebben en op ingrediënten moeten letten.

Maar als deze mensen vragen gaan stellen aan de mensen bij zo'n shop in shop winkel dan weet ik geheid dat ze geen bevredigend antwoord krijgen en bij twijfel het dus toch niet aanschaffen.

Iedere zeep heeft z'n eigen werking en als mensen het merk niet kennen, dan willen ze toch dat beetje zekerheid hebben van iemand die er ervaring mee heeft. En ja ik kan de eigenaren/medewerkers van zo'n Shop in shop nou niet verplichten dat ze het moeten uitproberen.

En als mensen vegan make-up willen is het al helemaal maar de vraag of ze dan naar een Shop in Shop gaan. Of er moet een groene shop in shop komen. Dus biologisch & ecologisch.

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

57
Wij hebben nog een aantal mailings de deur uit gedaan inderdaad om de nieuwe kasten gevuld te krijgen. Hierbij kijken we naar artikelen die aan kunnen sluiten bij de bezoekers van de stad Roermond en niet verkrijgbaar zijn bij de winkels die bij ons in de stad gelegen zijn. Dit is niet alleen beter voor de verkoop van de box houder, maar uiteraard ook voor de andere box houders.

Persoonlijk denk ik dat dit criteria zijn voor een succesvolle shop-in-shop (dit geld denk ik ook voor webwinkels, een niche stijgt boven de rest uit). Houten speelgoed is iets wat Duitse bezoekers erg aantrekt en is niet verkrijgbaar in Roermond....vandaar de mail naar Tim's Speelgoed Boerderij :D

Om even in de gaan over de verwarring, we zijn 1 april gestart met 20 boxen, dit zijn er nu per 1 mei 60 (de halve winkel) dus het is qua groei sneller gegaan als verwacht. In onze winkel heeft tot nu toe elke box verkopen gehad, de betere boxen hebben de afgelopen maand 5x de box kosten aan omzet gehaald, de mindere boxen hebben 50% van de exploitatiekosten aan omzet gehaald.

Een shop-in-shop is niet de oplossing voor een webwinkel om sec meer verkopen te halen, het zal meer gezocht moeten worden in een aanvulling en extra marketing instrument. Iedereen die een extra fysiek punt wilt gaan inrichten zal naar zijn of haar eigen marketingmix moeten kijken en op basis hiervan de beslissing nemen. Een advertentie in een lokaal dagblad is vaak duurder en levert ook niet altijd het gewenste resultaat :?
Jan Speelgoedboer schreef:
Nou deze shop is niet meer. 0 verkopen! Via de webwinkel dan maar weer.
Hm? Je bedoelt Kubox?
Vandaag ontvangen:
Beste,

wij hebben een fysieke winkel waar we verkoopruimte ter beschikking stellen aan (web)winkeliers. Dit concept is erop gericht dat er in boxen of kasten artikelen worden aangeboden die net iets specialer zijn dan de artikelen die de consument in het winkelbeeld tegenkomt.

Onze winkel is gevestigd in shoppingstad Roermond op een A-locatie in een overdekt shoppingcenter met o.a. een Jumbo Supermarkt, Shoeby, Marskramer en Kruidvat. Daarnaast heeft Roermond een enorme aantrekkingkracht op Duitse en Belgische koop consumenten door haar Designer Outlet Centre welke aan de rand van de binnenstad zit gevestigd.

Een box verhuren we al vanaf 35 euro per maand en een complete kast voor 200 euro. Eventueel is er een documentatie beschikbaar, deze heb ik als bijlage bijgevoegd maar kan ook bekeken worden via onze website http://www.kubox.nl

Wellicht is het interessant om de artikelen ook fysiek aan te bieden in onze shop in shop?

Met vriendelijke groet,

Yvo Beckx

Kubox Store
~ Yvo

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

58
Komt er een weblogger langs bij Shop in the box. Jahoor alleen maar inzoomen op make-up boxjes... Dagje Rotterdam heet het. Blijkbaar bestaat Rotterdam alleen maar uit Make-up en geurtjes... Domme doos. Noem het dan "Close-up van beauty-products" ofzo. Wat het met Rotterdam te maken heeft weet ik niet.

http://www.youtube.com/watch?v=IbZbMP0-hD4

On a postive note. Wel een paar dingetjes verkocht deze week via de shop-in-box. Niet echt heel veel maar goed als het zo doorgaat loop ik minimaal kiet.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

59
Het Varaantje schreef:Komt er een weblogger langs bij Shop in the box. Jahoor alleen maar inzoomen op make-up boxjes... Dagje Rotterdam heet het. Blijkbaar bestaat Rotterdam alleen maar uit Make-up en geurtjes... Domme doos. Noem het dan "Close-up van beauty-products" ofzo. Wat het met Rotterdam te maken heeft weet ik niet.

http://www.youtube.com/watch?v=IbZbMP0-hD4

On a postive note. Wel een paar dingetjes verkocht deze week via de shop-in-box. Niet echt heel veel maar goed als het zo doorgaat loop ik minimaal kiet.
Waar maak je je druk om.....

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

60
Gewoon ik mag me toch wel irriteren. Als je zomaar mag filmen in iemand zijn winkel mag je toch op zijn minst een totaal shot laten zien. Niet alleen een closeup van lipstick en oogpotloden. Shop-in-box is geen make-up winkel film dan gewoon je lokale kruidvat ofzo.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]