Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Kiki
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 maart 2014
Contacteer:

Logistieke partner

25 maart 2014

Ik zag dat er hier al wel wat topics versleten zijn aan pakketjesdiensten. Maar dikwijls vanuit Nederlands oogpunt. Aangezien wij van plan zijn met onze speelgoedwinkel een webwinkel te starten, zijn wij ook op zoek naar een goede partner. In eerste plaats voor zendingen binnen België.
Ik had alvast enkele vragen:
-Wij beginnen de webwinkel naast onze huidige winkel, en rekenen dus al een beetje op een bestaand klantenbestand. Zijn meer dan 500 pakjes per jaar dan redelijk gerekend?
-Wat zijn jullie ervaringen met DPD, b-post, post nl?
-Welke gebruiken jullie en waarom?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Mvg,

Roeland
 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

Re: Logistieke partner

25 maart 2014

Wij gebruiken al jaren Bpost (vroegere naam Taxipost) voor pakjes tot 30 kg.

Vanaf 250 pakjes/j kan je een contract afsluiten en krijg je betere tarieven.

Tarieven verlagen volgens een staffel 250/500/1000/5000 pakjes/jaar.

Alle andere aanbieders hebben we door de jaren heen uitgetest, maar steeds vielen we - voor leveringen in België althans - terug op de goeie ouwe post.

Levering de dag na afgifte van paketten, een afgifte-/bewaarpunt in ieder boeregat zodat niet-afgeleverde zendingen in de buurt blijven en vanaf de dag erop door de geadresseerde lokaal kunnen worden opgepikt, en dat alles voor een belachelijk lage prijs.

Wij betalen bv nu 4,30/4,69/4,91 eur voor pakjes tot 500/1000/5000 gr, incl tracking en handtekening v ontvangst (staffel boven 1000 p/jaar).

Stuur me gerust een PB indien je ergens detailinfo voor wil.
 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

Re: Logistieke partner

25 maart 2014

Ik bezocht trouwens de stand van postNL op E-shop Expo vorige week in Brussel.

Zij bouwen op dit ogenblik een net uit in België dat binnen een 2-tal maanden operationeel moet zijn.

Voor België missen ze de boot voor kleine pakjes : levering pas binnen 48 u ipv 24 u via Bpost, en hogere tarieven. Voor iets grotere pakken (tot 30 kg) zou hun prijs beter liggen.

Voor zendingen met bestemming buiten België zijn ze wel concurrentiëel : vb : naar NL gaat vanaf +- 6 eur, naar Frankrijk vanaf +- 9 eur. Vooral voor grotere pakken ligt hun prijs goed : Bpost vraagt ruim hogere prijzen voor pakjes tss 1 en 30 kg.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Logistieke partner

25 maart 2014

Voor België missen ze de boot voor kleine pakjes : levering pas binnen 48 u ipv 24 u via Bpost, en hogere tarieven. Voor iets grotere pakken (tot 30 kg) zou hun prijs beter liggen.
Wij leveren vanuit Best (Noord-Brabant) via PostNL vrijwel altijd binnen 24 uur in Vlaanderen. In Vlaanderen komen pakketten zelfs eerder aan: in België wordt 's ochtends al bezorgd, in Nederland vaak pas 's middags.

Ik weet dat PostNL die 2 dagen formeel inderdaad aanhoudt, maar als je overwegend in Vlaanderen bezorgt, zou ik wel een poging durven wagen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Kiki
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 maart 2014
Contacteer:

Re: Logistieke partner

25 maart 2014

Alvast bedankt voor de reactie's! Die prijzen en services van b-post lijken inderdaad erg voordelig, maar wat raar is is dat ik hoor van anderen dat zij eigenlijk te duur zijn?

PostNL spreekt ons ook aan (Ja, eigenlijk werken we erg graag samen met Nederlanders), maar twijfelden aan hun infrastructuur in België, maar dit zou geen problemen leveren?
Bovendien is veel van ons speelgoed niet erg zwaar of groot, maar er zijn uiteraard producten die dat wel zijn, hoe zit het dan met meerkosten?

Bedankt!
 
Gebruikersavatar
Whutnut
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 maart 2014

Re: Logistieke partner

25 maart 2014

Wij gebruiken al jaren Bpost (vroegere naam Taxipost) voor pakjes tot 30 kg.

Vanaf 250 pakjes/j kan je een contract afsluiten en krijg je betere tarieven.

Tarieven verlagen volgens een staffel 250/500/1000/5000 pakjes/jaar.

Alle andere aanbieders hebben we door de jaren heen uitgetest, maar steeds vielen we - voor leveringen in België althans - terug op de goeie ouwe post.

Levering de dag na afgifte van paketten, een afgifte-/bewaarpunt in ieder boeregat zodat niet-afgeleverde zendingen in de buurt blijven en vanaf de dag erop door de geadresseerde lokaal kunnen worden opgepikt, en dat alles voor een belachelijk lage prijs.

Wij betalen bv nu 4,30/4,69/4,91 eur voor pakjes tot 500/1000/5000 gr, incl tracking en handtekening v ontvangst (staffel boven 1000 p/jaar).

Stuur me gerust een PB indien je ergens detailinfo voor wil.
Interessante info, die prijzen lijken relatief goed mee te vallen, maar wel in beschouwing nemen dat je dus in die staffel zit van +1000 per jaar.
Het sterk uitgebouwde netwerk van Bpost is inderdaad een enorme pro, zelf laat ik bestellingen via internet (indien mogelijk) afleveren in mijn plaatselijk postkantoor, na de werkuren rap effe binnen springen en naar huis met m'n pakket. Geen gedoe met zorgen dat er iemand beschikbaar is om het pakket in ontvangst te nemen.

Ik ben zelf ook nog volop aan het puzzelen aan mijn project, het vinden van een geschikte logistieke partner is essentieel. Je wil snel én efficient kunnen leveren, maar als het even kan ook nog aan een scherpe prijs.
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: Logistieke partner

25 maart 2014

Gezien je al een bestaand klantenbestand hebt, is 500 pakketjes wel een goede schattig lijkt mij. Ik heb dit zelf ook opgegeven by Myparcel, en ben nu een half jaartje bezig. Ik zit nu rond de helft van dat aantal pakketten, en m'n webshop groeit elke maand. Dus ik ben er vrij zeker van dat ik daar wel aan toe ga komen. Met een al bestaande winkel/netwerk/klantenbestand lijkt mij dit zowieso een goed uitgangspunt. Misschien zelfs al wat hoger inzetten? Weet niet hoe het daar geregeld is, maar als ik by MyParcel dit aantal van 500 pakketten niet zou halen, hoef ik niks extra's te betalen over het afgelopen jaar, ik wordt dan voor het volgende jaar wel een staffel lager gezet. Maar verder geen boete's zeg maar.
 
Gebruikersavatar
Kiki
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 maart 2014
Contacteer:

Re: Logistieke partner

25 maart 2014

Op welk aantal pakketjes zou ik dan kunnen mikken?
Want het jaar nadien een staffel lager moeten is natuurlijk ook niet alles als je groeit!
Nu hoorde ik wel op het nieuws, en las het al wel vaker, dat speelgoed een groeiende en populaire online markt is.

Nog andere ervaringen trouwens buiten b-post?

Alvast bedankt.
 
Gebruikersavatar
Whutnut
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 maart 2014

Re: Logistieke partner

25 maart 2014

Op welk aantal pakketjes zou ik dan kunnen mikken?
Want het jaar nadien een staffel lager moeten is natuurlijk ook niet alles als je groeit!
Nu hoorde ik wel op het nieuws, en las het al wel vaker, dat speelgoed een groeiende en populaire online markt is.

Nog andere ervaringen trouwens buiten b-post?

Alvast bedankt.
Nogal contradictorisch niet? Je groei kan misschien minder snel gaan dan verwacht, dat is altijd moeilijk in te schatten.

Ik heb er werkelijk geen benul van hoe je dat moet inschatten in het begin.
 
Gebruikersavatar
Kiki
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 maart 2014
Contacteer:

Re: Logistieke partner

25 maart 2014

Niet zo contradictorisch als het lijkt denk ik. Je eerste maanden wordt je nog niet goed gevonden, dan begin je te groeien. Je haalt je staffel toch niet. Maar die groei zet zich verder, waardoor je het volgende jaar veel meer haalt, terwijl je staffel (en dus ook je voordelig tarief) verlaagd is. Realistisch, of niet?
 
goudviske
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 februari 2015

Re: Logistieke partner

01 februari 2015

Zou het niet mogelijk zijn om samen een groepsaankoop te doen bij bpost voor verzendlabels ?

Als starter is het lastig om te weten hoevel pakjes je per maand gaat versturen, enje hebt je baat bij zo laag mogelijke verzendkosten.

het prijsverschil in labels per stuk, of vanaf 20 per maand scheelt nogal veel.
 
benn
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 februari 2016

Re: Logistieke partner

02 februari 2016

in onze start-up periode hebben we met Bpost gewerkt. Dit is een geode oplossing voor Belgie (levering binnen de 24 uur), maar leveringen naar Nederland of Frankrijk nemen in praktijk wel 3 dagen. Ook zit er in het BPost tarief standaard geen verzekering tegen verlies, en wordt je dus niet verged voor verloren pakjes.
Nu werken we met GLS : goedkoper dan BPOST, halen gratis bij je thuis af, levering binnen de 24 uur ook in Nederland en een groot deel van Frankrijk en Duitsland.