[lastdodo.nl] WERKT ALLES? en uitbreiding/verbeterpunten?

1
Hallo Forummers,

Sinds een paar weken is mijn webshop http://www.lastdodo.nl geheel vernieuwd en nu zou ik graag jullie mening hebben. Het gaat over DIDO DE LASTDODO, Nederlands nieuwste kindervriend! Ik heb zelf een boekje geschreven en nog wat andere producten laten produceren. Het assortiment is nog niet compleet, over enkele maanden wordt het nog aangevuld met puzzels, een magneetboekje en nog wat andere dingen.
Het gaat mij dan ook vooral om het basisconcept wat er nu staat. Wat missen jullie nog op de site? Wat zou nog leuk zijn om er aan toe te voegen?

En vooral ook: WERKT ALLES BIJ IEDEREEN??????

Bedankt!!

Re: [lastdodo.nl] WERKT ALLES? en uitbreiding/verbeterpunten

3
Hoi Kiki,

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp wat je bedoelt. Het is waarschijnlijk niet in 1 keer duidelijk waar de site om gaat als je nog niet bekend met met het figuurtje DIDO DE LASTDODO. Dat had ik mij nog niet gerealiseerd, maar nu wel.
Ik ga bedenken wat ik daar aan kan doen. Ik denk de homepage veranderen en daarop duidelijk maken wat de bedoeling van de website is?

Zijn er nog meer mensen met op- of aanmerkingen?

Re: [lastdodo.nl] WERKT ALLES? en uitbreiding/verbeterpunten

4
Mijn opmerkingen:

Wie is je doelgroep?
Kinderen onder de 13 jaar in ieder geval lijkt mij.
Dan begrijp ik niet waarom je Facebook en Twitter zo groot promoot. Die kinderen zitten (mogen) niet eens op Facebook (en wellicht ook geen twitter?).

Wat is een maandversje?
Waarom zou ik me inschrijven voor een maandversje, als ik niet weet wat dit inhoud?

Daarnaast - zoals je aangeeft - vind ik de website erg oppervlakkig en kaal. Nog genoeg aan te doen dus.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [lastdodo.nl] WERKT ALLES? en uitbreiding/verbeterpunten

5
Wat mij betreft is het lastige inderdaad de onduidelijkheid over wat het is, en wat ik er als bezoeker mee moet. Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je met dit concept wilt bereiken. Als het ter ondersteuning van een karakter uit een tekenfilm op tv zou zijn, dan had ik het begrepen, maar als website op zichzelf lijkt het mij erg lastig om bezoekers te trekken. Dat zal ook je voornaamste probleem zijn neem ik aan?

Re: [lastdodo.nl] WERKT ALLES? en uitbreiding/verbeterpunten

7
Ik vind de tekst op de homepage inderdaad ook een beetje vaag. Het doet eerder denken dat je op een spelletjes of verhaaltjessite bent beland en dat blijkt dan een site te zijn die producten probeert te verkopen.

Dat is dus gelijk ook iets waar ik op zou inspelen: publiceer eens een verhaaltje op de website. Dan kan iedereen vrijblijvend kennis maken. Of een leuk spelletje. Een kleurplaat die uitgeprint kan worden. Noem maar op. Als kinderen het figuurtje leuk vinden, willen ze een boek of een knuffel. Die moet je dus overtuigen.

Ik verbaas me alleen een beetje als ik het stukje lees bij Publiciteit. Er zijn juist zoveel nieuwe figuren langs geweest, ik kan ze niet eens allemaal opnoemen denk ik. De eerste waar ik aan denk zijn Woezel en Pip, maar je hebt ook Dora, Bob de Bouwer, de Studio 100 figuren, de Teletubbies. Allerlei figuren van tekenfilms zoals Cars waar hele lijnen vol producten, inclusief boekjes en al, van op de markt zijn. De figuren van de Efteling, waar ze ook allerlei merchandising, inclusief boekjes van hebben. En dan heb ik het nog niet eens over de figuren van vroeger die nog steeds ongekend populair zijn.
Maar goed, da's een beetje off-topic.

Mijn tip: maak het aantrekkelijker voor kinderen. Zij zijn je doelgroep.

Re: [lastdodo.nl] WERKT ALLES? en uitbreiding/verbeterpunten

8
RicardoV schreef:Mijn opmerkingen:

Wie is je doelgroep?
Kinderen onder de 13 jaar in ieder geval lijkt mij.
Dan begrijp ik niet waarom je Facebook en Twitter zo groot promoot. Die kinderen zitten (mogen) niet eens op Facebook (en wellicht ook geen twitter?). .

Wat is een maandversje?
Waarom zou ik me inschrijven voor een maandversje, als ik niet weet wat dit inhoud?

Daarnaast - zoals je aangeeft - vind ik de website erg oppervlakkig en kaal. Nog genoeg aan te doen dus.
De doelgroep is kinderen van 2-6/7 jaar, dus gezien de erg jonge leeftijd, richt ik mij meer op de ouders van deze kinderen. Vandaar ook Facebook en Twitter. Het zullen de ouders zijn die de spulletjes gaan kopen. Maar de kinderen moeten de website wel leuk vinden, zodat ze enthousiast worden als ze meekijken met papa en mama. Vandaar de vrolijke dodo's die steeds veranderen op de homepage.

Maandversje: Ja, daar heb je helemaal gelijk in!! Ik zal een voorbeeld van een maandversje erbij plaatsen! Een nieuwsbrief vind ik zelf nooit zo aantrekkelijk, dus ik wilde het in een andere vorm gieten. Iedere maand een leuk gedichtje van DIDO die iets beleefd heeft.

Website is druk in aanbouw, hij wordt de komende weken hopelijk minder kaal, ik doe mijn best!

Re: [lastdodo.nl] WERKT ALLES? en uitbreiding/verbeterpunten

9
GoedeShampoo schreef:Weet niet of de site inmiddels geupdate is sinds de laatste comments?

Maar als je bij producten kijkt lijkt het me duidelijk wat de bedoeling is toch?
Producten van deze (blijkbaar populaire?) vogel verkopen.
----------

Overigens zou ik de Gratis verzendkosten vanaf 25 euro groter vermelden. Is vaak een verkooppunt.
Dank je wel! Ik ga het gratis verzenden groter vermelden, ik begrijp wat je daarmee bedoelt.
Morgen en donderdag ga ik updaten trouwens, dan heb ik tijd.

Re: [lastdodo.nl] WERKT ALLES? en uitbreiding/verbeterpunten

11
@Rudy
Als ik het ooit voor elkaar krijg om er een tekenfilm van te laten maken, dan zou er een droom uitkomen ;-).
Tot die tijd zal ik DIDO op andere manieren bekend moeten zien te krijgen bij het publiek. Ik heb een levensgrote mascotte gemaakt waarmee ik door de straten ga lopen, langs kleuterklassen ga om verhaaltjes voor te lezen, etc.
Verder ben ik van plan er een leuke youtube video mee te maken als promotiestunt. Daarvoor zoek ik nog een grappig idee.
Verder wil ik proberen via magazines, internet, flyers, een standje op koningsdag, beurzen, evenementen etc. steeds wat meer publiek te trekken.
Alle goede ideeen zijn welkom!!

Re: [lastdodo.nl] WERKT ALLES? en uitbreiding/verbeterpunten

15
Toch wel leuk om nu eens te zien dat iemand ook wat doet met de tips die je aanreikt!
Dat is wel eens anders.

Misschien nog wat meer kleur op de website?

Ben het wel eens met Ward en i-mobile dat de naam niet zo handig is gekozen. Kinderen uit de doelgroep begrijpen dat 'last' nog niet. Maar daar is weinig meer aan te doen denk ik.

Re: [lastdodo.nl] WERKT ALLES? en uitbreiding/verbeterpunten

16
Ik heb laatst ook bedacht de Dido de Dodo een betere naam zou zijn. Het concept is ontstaan uit een volwassenen concept wat uiteindelijk beter leek te passen voor kinderen. Het heette eerst gewoon Lastdodo. Dido heb ik er later bij bedacht. Ik heb inmiddels al een aantal producten in productie waar Dido de Lastdodo nog gebruikt wordt, maar voor vervolgproducten ga ik zeker de mogelijkheid bekijken om het te veranderen naar Dido de Dodo. Zal wel lastig zijn, maar alles is uiteindelijk mogelijk!
Meer kleur op de website begrijp ik en ik ben het er ook mee eens. Ik ga ermee aan de slag!