Sisow installatie

1
Goedemiddag,

Ik heb een magento webshop, en wil hier eigenlijk de sisow betaalmethode in configureren. Ik heb deze dus geïnstalleerd via de magentoconnect manager, alleen deze verschijnt nergens na de installatie. Cache al vernieuwd, maar kan nergens het blokje sisow vinden. Wel stond er al (standaard) Moneybookers op.

Iemand die weet hoe dit kan worden verholpen?

Re: Sisow installatie

3
henk-k schreef:Even uitloggen en weer inloggen wil vaak wel helpen.
Nu je het zo zegt! Hij staat erbij, dom van mij. Vriendelijk bedankt! :D
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Sisow installatie

5
Zyra schreef:Voor in de toekomst met alle plugins altijd even uitloggen en weer inloggen, anders krijg je een 404 error.
Andere tips: Schakel je cache uit voor de installatie, behalve de configuratie cache. En schakel merge CSS en Javascript uit, en compilatie.
En ververs de cache weer na de installatie. En dus inderdaad even uit en inloggen. Dan voorkom je de meeste problemen.

Ik heb ook nog wel eens gehad dat er iets fout gaat tijdens de installatie en de site dan een error blijft geven. Dan moet je het maintenance.flag bestand van je magento root verwijderen dat gezet wordt tijdens installatie (en dan dus schijnbaar niet goed verwijderd wordt als de installatie mislukt).
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Sisow installatie

6
sjoerdk schreef:
Zyra schreef:Voor in de toekomst met alle plugins altijd even uitloggen en weer inloggen, anders krijg je een 404 error.
Andere tips: Schakel je cache uit voor de installatie, behalve de configuratie cache. En schakel merge CSS en Javascript uit, en compilatie.
En ververs de cache weer na de installatie. En dus inderdaad even uit en inloggen. Dan voorkom je de meeste problemen.

Ik heb ook nog wel eens gehad dat er iets fout gaat tijdens de installatie en de site dan een error blijft geven. Dan moet je het maintenance.flag bestand van je magento root verwijderen dat gezet wordt tijdens installatie (en dan dus schijnbaar niet goed verwijderd wordt als de installatie mislukt).
Dat laatste moet je sowieso al verwijderen, want ook al vink je het uit bij installeren of back-up maken of updaten van plugins, hij gaat dan altijd in de maintenance mode.

En sowieso is het niet altijd handig om merge CSS en JS in te schakelen! Tenzij je graag wilt dan alles overhoop komt te liggen. Eén keer meegemaakt en nooit meer. En moest zelfs de database in om het recht te zetten.

Re: Sisow installatie

8
Zyra schreef: Dat laatste moet je sowieso al verwijderen, want ook al vink je het uit bij installeren of back-up maken of updaten van plugins, hij gaat dan altijd in de maintenance mode.
Ja, maar als de installatie lukt, wordt de maintenance flag automatisch verwijderd. Ik merk er normaal gesproken helemaal niks van. Alleen als het fout gaat met de installatie.
Zyra schreef: En sowieso is het niet altijd handig om merge CSS en JS in te schakelen! Tenzij je graag wilt dan alles overhoop komt te liggen. Eén keer meegemaakt en nooit meer. En moest zelfs de database in om het recht te zetten.
Bij mijn hoofdsite gaat beiden goed (tot nu toe haha). Met een andere site lukt merge van CSS wel, maar javascript niet. Maar meestal betekent dit ergens een Javascript fout. Maar je hebt gelijk, het is tricky. Maar het scheelt wel qua performance.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Sisow installatie

9
Als het goed gaat dan kun je idd juichen en blij zijn. Ik deed het een dag voor de lancering, van oh laat ik mijn site performance verbeteren. Dat heb ik geweten ;).