Vrij invoerveld cijfers aanmaken in Magento

1
Hallo,

ik werk met een Magento 1.5.1 versie webshop en verkoop o.a. kleding. Ik heb nu een attributenset met o.a. het attribuut 'kledingmaat' aangemaakt. Nu wil ik daarbij ook graag een attribuut 'aantal' met een vrij invoerveld van het gewenste aantal aanmaken en daar kom ik niet uit. Dus men kiest eerst de kledingmaat en daarna kan men zelf het aantal stuks invullen en deze in de winkelwagen plaatsen.

Iemand een idee hoe ik dit moet aanmaken?

Alvast grote dank voor de hulp!

Re: Vrij invoerveld cijfers aanmaken in Magento

3
Deze werkwijze is niet helemaal de bedoeling lijkt mij. Zo kan je namelijk je voorraad niet afboeken. Je kan beter de standaard functionaliteit gebruiken om meerdere stuks aan een winkelwagen toe te voegen. Bij de meeste templates staat er op de productpagina een invoerveld of dropdown voor het aantal stuks, en anders is het heel eenvoudig toe te voegen. Dan kan de klant het ook nog aanpassen in de winkelwagen zonder het product eerst te moeten verwijderen en daarna met het juiste aantal weer toe te voegen.

Re: Vrij invoerveld cijfers aanmaken in Magento

4
Rudy schreef:Deze werkwijze is niet helemaal de bedoeling lijkt mij. Zo kan je namelijk je voorraad niet afboeken. Je kan beter de standaard functionaliteit gebruiken om meerdere stuks aan een winkelwagen toe te voegen. Bij de meeste templates staat er op de productpagina een invoerveld of dropdown voor het aantal stuks, en anders is het heel eenvoudig toe te voegen. Dan kan de klant het ook nog aanpassen in de winkelwagen zonder het product eerst te moeten verwijderen en daarna met het juiste aantal weer toe te voegen.
Hallo, bedankt voor jullie reacties.
Ik heb geen invoerveld of dropdown voor het aantal stuks op de productpagina (of het is mij niet bekend hoe ik dat kan aanmaken). Hoe kan ik dit dan eenvoudig toevoegen?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Vrij invoerveld cijfers aanmaken in Magento

5
Dat is vreemd want het hoort er standaard echt te zijn. Om 'Aantal' als attribuut aan te maken gaat echt niet werken, omdat het geen eigenschap van een product is, maar een gegeven van de order, waarmee ook de te betalen bedragen worden berekend.

Als het aantal niet op je productpagina staat is er echt iets mis in de software. Of het aan het template ligt kan je checken door even het Magento default template aan te zetten en te kijken of het aantal veld dan wel verschijnt. Is het ook in het default template weg dan is er iets vreemds met de basis software aan de hand.
Informatie & Inspiratie voor Magento webwinkeliers: http://www.magentosucces.nl