Briefpost & pakket zendingen nationaal + internationaal

1
Al enige tijd ben ik opzoek naar een logistiek oplossing voor het verzenden van (veelal buitenlandse) briefpost zendingen, maar ben er echter nog niet volledig uit. Mogelijk dat kennis en ervaring van jullie kant in dit topic gedeelt kan worden.

Voor hoe het er nu naar uitziet ga ik gebruik maken van een module waarmee aan de hand van de adresgegevens die ik exporteer, labels gegenereerd kunnen worden. De labels print ik uit op een a4 (4x a6) stickervel en vervolgens print ik met een labelprinter een PostNL digitale postzegel uit. PostNL/digitalepostzegel

Het huidige plaatje is echter niet ideal, gezien er nog altijd twee keer geprint en geplakt moet worden en de module momenteel alleen Europa onderstuend. Daarnaast wil het nog wel eens gebeuren dat briefpost zendingen ''kwijt'' raken en dit verder niet te achterhalen is zonder track & trace code.

De kosten bestaan uit de tarieven die PostNL rekent gezien ik nog niet in aanmerking voor partijpost kom. De meeste bestellingen liggen naar schatting in de categorie 20-50 gram wat voor binnenlandse zendingen neer komt op 1,28 en voor buitenlandse zendingen 2,10. PostNL/briefpost

Voor bestellingen met een relatief hoog (50 a 75+ euro binnen en 100+ euro buiten Nederland met eventueel ''gratis'' verzending) order bedrag had ik in het geval van Nederland, België en Duitsland PostNL aangetekend (6 en 9 euro ex. BTW) via een contractpartner in gedachte en eventueel de optie binnen Nederland voor DHL For You briefpost (4,13 ex BTW). Voor zendingen buiten deze drie landen ziet PostNL aangetekende briefpost er als een goede keuze uit (11 euro binnen europa en 16 euro voor overige landen) gezien dit inclusief handtekening voor ontvangst, track & trace en verzekering tot 50 euro is. PostNL/aangetekend

De tarieven voor (buitenlandse) pakketpost op de website van DPD, DHL, DHL For you/Selektvracht, GLS en UPS zijn vrijwel altijd hoger dan bovengenoemde opties, al kan mogelijk iemand mij meer inzicht in de prijzen van contractklanten geven.

Samenvattend:
Automatisch gegenereerde labels op een sticerkvel via de printer (+ digitale postzegel via labelwriter)

Standaard (uitgaande van 20-50 gram):
PostNL brievenbus post Nederland: 1,28 euro
PostNL brievenbus post internationaal: 2,10 euro

Boven de 50 a 75 (NL) en 100 (Wereld) euro (met eventueel de verzendkosten voor mijn rekening):
DHL For Your/Selektvracht Nederland: 4,13 (ex. BTW)
PostNL aangetekend Nederland, België en Duitsland: 6 en 9 euro (ex. BTW)
PostNL brievenbus post Europa overig: 11 euro
PostNL brievenbus post Wereld: 16 euro

Graag verneem ik hoe het gemakkelijker, goedkoper en veiliger (track & trace) kan.

Re: Briefpost & pakket zendingen nationaal + internationaal

3
Bedankt voor jouw reactie Hilde, zoals aangegeven wil ik de pakketpost inderdaad via een contractpartner van PostNL (een voorbeeld daarvan is MyParcel) gaan versturen gezien dat absoluut in kosten scheelt. Buitenlandse bestemmingen (met uitzondering van België en Duitsland) zijn daarentegen vaak weer duurder in vergelijking tot de aangetekende briefpost en de pakketpost van 0-2KG via PostNL zelf.

Uit de informatie op jouw website maak ik op de de verdoerder PostNL is. Voor welke manier van verzenden kies je echter + wat brengt PostNL of de contactpartner daarvoor in rekening (mits je dat kwijt wilt)?

Re: Briefpost & pakket zendingen nationaal + internationaal

4
Ik verstuur dus wel via MyParcel, voor internationaal België en Duitsland en Luxemburg is het vaak wel voordeliger dan rechtstreeks met PostNL, voor de rest wel duurder eigenlijk maar uit overige landen heb ik nog geen bestelling gehad (op één keer U.K na). Heb voor dit eerste jaar een contract van 500 pakketten afgesloten, dat is dan 5.75 ex btw, en btw kun je terug vragen als je Myparcel gebruikt. Als je rechtstreeks via PostNL verstuurd niet. Labels maak ik gewoon aan via backend van MyParcel en print ik uit via m'n printer. Dit kan allemaal wel gelinked worden aan de webshop software, maar als je niet meer dan een paar pakketten daags hoeft te versturen is dit prima te doen. Een mede-ondernemer doet dit ook nog en die heeft zo'n 20 tot 50 pakketten per dag.

Ik reken voor belgie, duitsland en luxemburg standaard gewoon 9,95 voor pakket met T&T, klanten lijken dit wel te begrijpen. Zelfs kleinere items worden besteld met dit bedrag. Maar dat komt misschien ook omdat sommige van mijn producten gewoonweg niet via Belgische webshops zijn te bestellen.

MyParcel werkt met staffelkorting, hoe meer pakketten je verzend, hoe lager de prijs per pakket wordt die je verstuurt. Bij mijn start dus 500 aangegeven (en denk dat ik dit wel ga redden dit eerste jaar). Mocht je het niet redden is dat geen probleem, dan ga je gewoon een staffel lager voor het volgende jaar. En voor de pakketten die je al verstuurd hebt wordt niks extra's in rekening gebracht ondanks dat je het aantal pakketten niet hebt gehaald. Voor internationaal geldt ook staffel korting, maar als je weinig verstuurd internationaal is dat al moeilijk om aan toe te komen omdat de staffel per land gaat bij MyParcel. Verder ben ik zelf ook nog op zoek naar een andere (goedkopere/betere) oplossing voor internationale verzendingen, vooral voor de klant.

Heb ook net brievenbuspost geïntroduceerd voor NL bestellingen, dit geef ik gewoon af bij PostNL servicepunt, hier heb ik nog niet zoveel ervaring mee. Ik reken hiervoor voor de klant gewoon standaard 1,95 en heb zelf de producten geselecteerd die voor brievenbuspost in aanmerking komen.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Briefpost & pakket zendingen nationaal + internationaal

5
Met de werkwijze van MyParcel en soortgelijke bedrijven ben ik bekend en heb inmiddels ook verschillende offertes ontvangen. Ze zullen er in de praktijk geen probleem van maken, maar in de algemene voorwaarde (artikel 10) van MyParcel staat dat tarieven niet aan derden bekend mogen worden gemaakt door huidige klanten.

Gezien ik het zelf ook zou waarderen als een klant de voorwaarden naleeft zal ik verder niet uitwijden over de precieze tarieven uit mijn offerte van MyParcel. Echter zou je in de staffel van zowel 250-500 al 500-1000 een betere prijs per pakket voor binnenlandse verzendingen moeten krijgen (uitgaande van jouw staffel met een prijs op basis van 500 pakketten). Mogelijk dat contact met het bedrijf gelijk al een lagere prijs oplevert.

Daarnaast heeft Shops United nog veel scherpere tarieven voor binnenlandse zendingen via PostNL. De koppeling en het systeem er achter zijn in een notendop hetzelfde en ook mijn eerste indruk is positef. Een offerte aanvragen kost niets.

---

Zijn er nog andere forumleden die op een gemakkelijke, goedkope en veilige manier verzenden?

Re: Briefpost & pakket zendingen nationaal + internationaal

8
Wij maken gebruik van SendCloud, de tarieven daarvan zijn gewoon op de website te vinden.

Voordelen voor ons zijn:
- Geen contract
- Geen offerte hoeven aanvragen, gewoon registreren, goed laten keuren & verzenden.
- PostNL, we willen geen DHL/GLS omdat onze bestellingen gewoon de volgende dag in huis moeten zijn.
- API, ik heb zelf een koppeling geprogrammeerd tussen onze webshop en SendCloud. We maken geen gebruik van Magento/ander in NL populair webshop systeem, dus een koppeling is er niet. Die heb ik dus zelf gebouwd.

Wat ons bij andere partijen tegenstaat is het moeten hebben van een contract, vaste volumes moeten aanhouden etc. We zitten nu op een voor ons mooie prijs qua pakketten bij SendCloud, dus daar zijn we tevreden mee.

Tarieven:
Pakket binnen NL: €5,80 - €5,40 (afhankelijk van je staffel)
Pakket DE/BE/UK: €9,-
Overige landen variabel.

Re: Briefpost & pakket zendingen nationaal + internationaal

9
Voor post en pakket zendingen tot 30 kg gebruiken wij PostNL.
We maken gebruik van de Magento-plugin gemaakt door TIG in opdracht van PostNL.
Om de plugin te kunnen gebruiken heb je wel een contract met PostNL nodig, maar het werkt echt fantastisch.
We printen de track-and-trace sticker en de pakbon, in 1 print af op ons papier LW4901LP (A4 papier met een A6 formaat sticker).
De plugin ondersteund ook Europese zendingen, partijenpost en brievenbuspakketjes.

Voor pallets en andere grote leveringen maken we gebruik van een ander transport bedrijf.
Fabrikant hoogwaardig A4 Papier met sticker & A4 Papier met kaart. Ideaal voor webshops! Labelworld

Re: Briefpost & pakket zendingen nationaal + internationaal

10
Gebruik maken van Paazl is een goede oplossing. Deze software maakt het mogelijk om je eigen factuur en pakbon aan te passen inclusief het hebben van een A6 verzendlabel voor gebruik met PostNL, DHL etc. Je hebt de volgende extensie hiervoor nodig --http://store.fooman.co.nz/extensions/ma ... miser.html

Je kan A4 vellen kopen die dit label bevatten bij
LabelsTree labels zijn de perfecte manier om het adres van je klant of het retouradres tegelijkertijd met de factuur te printen. http://www.labelstree.nl