Verzenden via contract bij TNT?

1
We hebben al geruime tijd een webwinkel en hebben al diverse verzend bedrijven uitgeprobeerd.
tot nu toe bevalt het ons met TNT het beste.

DHL 4 you geprobeerd, maar de dichtstbijzijnde shop waar je het kunt afgeven is 20 minuten rijden, wat je dus niet elke dag even doet voor een pakketje en bovendien zijn de pakketjes dagenlang onderweg, en tot nu toe elke keer dat we het via DHL hebben gedaan kreeg ik van de klant te horen dat het pakketje er nog niet was, dat het nu wel erg lang duurde.
Logisch, iedereen weet immers van TNT vandaag verstuurd, morgen bezorgd en iedereen gaat er ook vanuit dat dit elders ook zo werkt.
Kan ze geen ongelijk geven, zelf wil ik ook niet 3/4 dagen wachten op een pakket dat ik al eerder heb besteld en betaald.

Ook andere bedrijven zoals GLS of dat soort punten zitten hier niet in de buurt.
Het enigste is TNT op circa 7 minuten met de auto.

In het begin haalden we niet 1 pakket per week, inmiddels na zo'n 3 maanden wel (we hebben erg veel afhaal bestellingen). Het is nog niet bijster veel te verzenden, maar we verwachten alleen maar groei.
In een jaar 100 pakketten versturen moet dan ook wel gaan lukken.

Maar ik lees nergens echt de werkwijze als je via contract verstuurd via TNT.

Wat scheelt het qua prijs, nu 6,75 waar geen btw op zit per zegel.
En waar je dus over die 6,75 btw moet berekenen. Totaalprijs dan € 8,03 waarvan wij nu 6,75 doorberekenen dus aan de klant, maar ik wil hiermee zakken. Brievenbus post is niet op onze producten van toepassing.

Hoeveel kost het per zending als we het op contractbasis verzenden, 100 pakketten per jaar? Is er dan wel btw aftrekbaar of blijft het 0?

Worden de pakketjes afgehaald?
Zoja, wat als ik om 4 uur nog een bestelling binnen krijg? Nu kan ik deze nog naar het postkantoor brengen en is deze de volgende dag bij de klant.

Hoe moet het worden doorgegeven wanneer een pakket opgehaald moet worden? Ik neem niet aan dat de afhaler dagelijks bij ons langskomt en we hem misschien wel 3 keer per week met lege handen weer laten gaan.

Hoe zit het met de tijd dat ze komen? Wij zijn geen 'stenen' winkel, dus hebben ook onze prive dingen op bezoek, of bezoek krijgen, naar de winkel en al dat soort zaken.

Kortom, graag wat meer informatie van iemand die er ook mee werkt of heeft gewerkt. Als je TNT belt zeggen ze lees maar op de site of vul het formulier in dan nemen we contact op. Dus eigenlijk: pas als je je aanmeld en serieus interesse hebt... Ik wil gewoon wat informatie zodat we het kunnen overwegen. De service voor de klant moet er dus niet op achteruit gaan.

Re: Verzenden via contract bij TNT?

2
ik zou toch gewoon even dat formulier invullen. Dan wordt je na een tijdje gebeld en kan je gewoon vanalles bespreken met de medewerker aan de telefoon. Je krijgt dan een voorstel en daarover krijg je een contract van over de post thuis gestuurd waar je nog rustig de tijd voor hebt om te bedenken of je het wat vindt of niet (als je het niets vindt, stuur je gewoon niks terug).

Globaal: Je moet nog steeds naar het postkantoor, zij het dat het een zg businesspoint moet zijn. Ik weet niet of je er mee bij een gewoon postagentschap terecht kunt eerlijk gezegd. Verder dien je dus zelf de barcode etc uit te printen mbv software van de TNT.

Ik heb het zelf een aantal maanden geleden gedaan. wij zijn echter nog niet overgestapt op een contract. Er zijn wat kleine haken en ogen waar wij "last" van hadden omdat wij nogal uiteenlopende soorten pakketten versturen. We gaan het begin volgend jaar opnieuw bekijken.

Re: Verzenden via contract bij TNT?

3
Dan houdt het voor ons al op.

Een business point is minimaal 25 tot 30 minuten met de auto van ons vandaan...
Niet eens in de stad waar ook het DHL point is.

Met ook nog printen erbij is het dus meer werk en meer kosten.

We houden het dus gewoon op de pakketzegels :)

Re: Verzenden via contract bij TNT?

4
Groot voordeel is dat al je pakketten elektronisch voorgemeld worden.
Dat houdt in dat je je klant automatisch een mail kan verzenden met de track & trace code en je gelijk een mooie administratie krijgt wat betreft je verzonden pakketten. Ook ziet het er net wat sjieker uit als er een nette zegel op het pakket zit in plaats van een losse adres sticker en losse pakketzegel.
Qua prijs zal je niet veel winst maken als het om slechts 100 pakketjes op jaarbasis zal gaan. Groei je echter door naar 1000+ op jaarbasis dan kan het al leuk schelen. Tegen die tijd wil je trouwens ook niet meer met losse pakketzegels werken denk ik.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verzenden via contract bij TNT?

5
Maar elke dag een half uur rijden zie ik ook niet echt zitten :lol:

Dat is toch elke dag een uur rijden, ook door de stad aangezien het niet aan de snelweg zit.

Dus dan zullen we toch moeten uitwijken uiteindelijk naar een andere optie, bedankt ook voor de prive berichten voor een aantal suggesties. Fijn dat er ook andere oplossingen zijn :D