feedback gevraagd webshop kadoboeketten

1
Goedendag,

Wij hebben sinds 2 maanden een webshop in kadoboeketten.
Over het aantal bezoekers hebben we niet te klagen, de eerste 2 maanden hebben we ruim 4000 bezoekers in de webshop gehad.
We hebben op dit moment pas 1 boeket via de webshop verkocht.

Graag zouden wij feedback van jullie ontvangen over wat we kunnen veranderen om de webshop aantrekkelijker te maken voor onze klanten.

Onze webshop is: http://www.kadootjesuithethart.nl

Wij staan open voor jullie kritisch oog en feedback.

Met vriendelijke groet,

Pablo en Geja.

Re: feedback gevraagd webshop kadoboeketten

3
Poeh... Druk, druk, druk. Dat is het eerste wat me te binnen schiet. Ik weet niet waar ik moet kijken.

Je geeft aan dat de klant kan achteraf betalen, maar er is geen informatie beschikbaar hoe dit werkt?
Er is trouwens qua klantenservice zeer weinig informatie beschikbaar. Algemene voorwaarden zijn niet echt algemene voorwaarden, maar meer een informatiepagina.

Linkpagina: Snap ik niet. De klanten moeten toch bij jou kopen? Nu stuur je ze naar een andere site. Weg klant.

Spaarsysteem is leuk bedacht, maar biedt wederom weinig informatie.

Concept is leuk, maar probeer rust te brengen in de site. Je kunt niet alle producten in een keer aanprijzen. Daarnaast is het belangrijk om klanten goed te informeren. Verstrek zoveel mogelijk informatie over bv. betalen, retourneren, hoe werkt het achteraf betalen, het spaarsysteem, enz. Dit scheelt vele vragen via de mail en bovendien geeft informatie vertrouwen.

Daarnaast is het echt aan te raden om 'echte' algemene voorwaarden op de site te zetten. Daarmee voorkom je dat je jezelf in de vingers snijdt op een bepaald moment.

Succes!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: feedback gevraagd webshop kadoboeketten

5
Hoi Ilonajoy,

Bedankt voor je reactie,
We hebben er gelijk wat mee gedaan door meer rust op de pagina te brengen.

Het spaar zullen we verder gaan uitleggen, net als de betalen achteraf conditie´s.

De linkpagina hadden we gemaakt om backlinks te creëren, door linkuitwisseling met andere website´s.

We zullen tevens nog eens kritisch naar onze algemene voorwaarden kijken.

Nogmaals bedankt voor je tips.

met vriendelijke groet,

Geja en Pablo.

Re: feedback gevraagd webshop kadoboeketten

7
henk-k schreef:Ik zou de tekst op een effen (bij voorkeur witte/lichte) achtergrond zetten. Dit leest heel vermoeiend en vervelend.
Henk,

Bedankt voor je reactie,

Ik heb de achtergrond lichter gemaakt waardoor de tekst naar mijn idee makkelijker te lezen is.

Groet,

Pablo en Geja.

Re: feedback gevraagd webshop kadoboeketten

8
Ik blijf het onduidelijk vinden, het leest gewoon vervelend. Misschien ben ik daarin de enige hoor en is je doelgroep helemaal weg van dergelijke versiering. Je moet natuurlijk ook niet voor 1 persoon de boel om gaan gooien 8) Ik kom trouwens erg weinig websites tegen waarbij de tekst zo op de achtergrond staat, wellicht is dat wel iets om over na te denken.

Re: feedback gevraagd webshop kadoboeketten

9
Vind het geheel ook nog erg druk maar de kleuren, achtergrond spreken mij persoonlijk erg aan. Wel ben ik bang dat je alles aan iedereen probeert te verkopen, elke gelegenheid, kleine beurs, grote beurs en over het algemeen is dat niet eenvoudig om te doen.

4000 bezoekers en 1 verkoop is wel erg zorgelijk, kan het zo zijn dat die bezoekers zoeken naar een boeket, maar dan eeeeeh een boeket bloemen? Daar dacht ik zelf aan maar ik zie een boeket koffiepads, een boeket theelichten? Cadeau is een hele moeilijke term om te marketen, zeer prijzig om in te kopen en veel bezoekers zullen snel weer weg zijn om ze iets anders zoeken met als gevolg, slechte scores en weer hogere prijzen. Voor Google is het heel belangrijk dat de bezoekers die zij doorverwijzen naar jouw site vinden wat ze zoeken. Als dat niet het geval kom je in een vicieuze cirkel naar beneden.

Re: feedback gevraagd webshop kadoboeketten

10
Het is niet helemaal mijn wereld dus vind het lastig er iets over te zeggen. Vind het wel lastig om in een oogopslag te zien wat er nou eigenlijk aangeboden wordt. Een klein detail wat me dan wel weer opvalt zijn de categorieën. Onder leuke kadootjes staan een aantal subcategorieën met hoofdletter en een aantal met kleine letter. Dit zal niet veel zoden aan de dijk zetten, maar persoonlijk vallen me zulke dingen direct op.

Re: feedback gevraagd webshop kadoboeketten

11
Hoi Geja en Pablo

Op de homepage staat de titel van de producten over het product zelf heen. Dit maakt het erg onrustig en moeilijk leesbaar. In de tekst daaronder is het lettertype redelijk groot, en de witregels ertussen zijn vrij klein. Andersom, dus een kleiner lettertype en een grotere witregel, geeft een rustiger effect. Zelf zou ik de achtergrond in één kleur houden, dit staat professioneler. 

Ook mis ik wat informatie over de producten. Er staat wat informatie onderaan de pagina, maar die had ik in eerste instantie niet gevonden. Maar zelfs dan mis ik nog informatie, zoals de afmetingen van de boeketten, krijg je het boeket mét of zonder vaas, etc. Bij de andere producten zie ik overal jullie logo als watermerk overheen staan op de foto. Ikzelf vind dit storend (kan nu het product niet goed meer zien), maar misschien dat anderen hier anders over denken. Ik zou in ieder geval kiezen voor duidelijke productfoto's, van de boeketten en de andere producten, met een witte achtergrond, waardoor mensen precies zien wat ze in de brievenbus krijgen!

En als laatste: let op je spelling. Er staan een aantal onnodige spel- en taalfouten in. En ik ben een mierenneuker op spellingsgebied ;-)
http://unhidden.nl

Re: feedback gevraagd webshop kadoboeketten

12
Bij klikken op bestellen wordt het totaal rechts niet altijd goed bijgehouden.
Als ik naar afrekenen ga dan ben ik verbaast hoe ik verder moet. Blijkt dat ik ver naar onderen moet scrollen om mijn gegevens in te vullen. Dacht eerst dat de pagina al afgelopen was na de inhoud van de winkelwagen. (Verder winkelen knop en lege ruimte)
Waarom een wachtwoord. Ik wil geen account!
Wat moet je met een geboortedatum?
Meld u aan om de verzendmethodes te zien!! Zie ik liever van te voren. (Ben toch al niet van plan een account te nemen en dan ook dit nog)
Ontvang speciale aanbiedingen van onze partners!! Verkoop je mailadressen?
Land. Kan alleen Netherlands (engels?) kiezen. Als kiezen niet kan zet dan Nederland neer zonder keuze optie.
Kies verzendoptie. 1 mogelijkheid dus geen verzendoptie keuze!