Feedback gevraagd beauty en hair webshop

1
Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden een webshop geopend en zou graag willen weten wat andere mensen er van vinden. Ik heb wel al wat bezoekers, ik heb verder alleen nog geen verkopen gemaakt. Ik zou graag willen weten of me site overzichtelijk is en of er nog dingen aangepast kunnen worden.

Mijn webshop link: http://bit.ly/1lp9cJm

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

mvg Eef

Re: Feedback gevraagd beauty en hair webshop

2
Dag Eef

Lekker frisse site! Het design spreekt me aan, en de navigatie is duidelijk. Ik heb eigenlijk geen kritiek, het enige is dat ik het lastig vond om mijn haarkleur te vinden tussen alle kleuren. Hier moet ik bijzeggen dat ik van mezelf een vaag lichtbruin kleurtje heb met een koperkleurige gloed, een kleur die moeilijk te definiëren is ;-) Maar goed, nu staan alleen nummers bij de kleuren, en ik denk dat het íets duidelijker zou zijn als de namen van de kleuren erbij worden vermeld, zoals chocoladebruin, koperoranje, etc. Dat zou mij in ieder geval helpen :-)

groet,

Amelieke
http://unhidden.nl

Re: Feedback gevraagd beauty en hair webshop

3
Amelieke-unhidden schreef:Dag Eef

Lekker frisse site! Het design spreekt me aan, en de navigatie is duidelijk. Ik heb eigenlijk geen kritiek, het enige is dat ik het lastig vond om mijn haarkleur te vinden tussen alle kleuren. Hier moet ik bijzeggen dat ik van mezelf een vaag lichtbruin kleurtje heb met een koperkleurige gloed, een kleur die moeilijk te definiëren is ;-) Maar goed, nu staan alleen nummers bij de kleuren, en ik denk dat het íets duidelijker zou zijn als de namen van de kleuren erbij worden vermeld, zoals chocoladebruin, koperoranje, etc. Dat zou mij in ieder geval helpen :-)

groet,

Amelieke
Hoi Amelieke,

Bedankt voor je reactie, wat fijn om te horen dat de site mooi en duidelijk is. Ik kan me voorstellen dat het lastig is om de goede kleur te kiezen. Daarom proberen we zoveel mogelijk hulp te bieden. Maar de namen van de kleuren erbij zetten is inderdaad een erg goed idee. Ik ga hier zeker naar kijken. Heel erg bedankt!

Meer opmerkingen of suggesties zijn altijd welkom.

Groetjes Eef
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Feedback gevraagd beauty en hair webshop

5
Ziet er zo op het eerste gezicht goed uit. Maar ik als jongedame van 27 die niks in haar haar kan krijgen kwa... iets leuks zou ik bij god niet weten hoe ik dit product moet gebruiken. Daarnaast kunnen die prijzen dan afschrikken omdat ik er totaal geen verstand van heb.

Mij lijkt dat een productvideo een hele goede uitkomst kan zijn en zal misschien ook helpen om bezoekers in kopers om te zetten? Zeg maar een soort van demo/how-to video hoe jou product gebruikt moet worden/ingezet moet worden? Deze video kun je dan ook meteen gebruiken als promo op bv youtube/facebook etc om weer bezoekers naar je shop te krijgen. Probeer wel een redelijk 'professioneel' filmpje te maken, maar wel iets wat je zelf hebt gemaakt ipv gewoon van internet hebt geplukt.

Je verzendkosten voor pakketpost is redelijk hoog, dit kan ook nog afschrikken. Misschien eens kijken naar mogelijkheden als MyParcel?

Dan nog ff wat 'wetten'. Het retourrecht is tegenwoordig 14 dagen, dan nog ff aangevuld, klant heeft 14 dagen om product te melden na ontvangst van bestelling. Na melding nogmaals 14 dagen om het product terug te sturen. Ook dient de klant binnen 7 dagen terug zijn te betaald.

Zie ook dat je facebook hebt maar hier niet heel actief op bent. Ik zou hier toch echt wat meer tijd in steken en likers te krijgen. Het kost even wat tijd, maar op een gegeven moment krijg je hier toch echt wel klanten uit. Ondertussen heb ik zelf zo'n 1100 likers en merk dat er steeds meer klanten vanaf facebook komen!

Heel veel succes verder met de shop and be creative ;)
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Feedback gevraagd beauty en hair webshop

6
Hilda schreef:Ziet er zo op het eerste gezicht goed uit. Maar ik als jongedame van 27 die niks in haar haar kan krijgen kwa... iets leuks zou ik bij god niet weten hoe ik dit product moet gebruiken. Daarnaast kunnen die prijzen dan afschrikken omdat ik er totaal geen verstand van heb.

Mij lijkt dat een productvideo een hele goede uitkomst kan zijn en zal misschien ook helpen om bezoekers in kopers om te zetten? Zeg maar een soort van demo/how-to video hoe jou product gebruikt moet worden/ingezet moet worden? Deze video kun je dan ook meteen gebruiken als promo op bv youtube/facebook etc om weer bezoekers naar je shop te krijgen. Probeer wel een redelijk 'professioneel' filmpje te maken, maar wel iets wat je zelf hebt gemaakt ipv gewoon van internet hebt geplukt.

Je verzendkosten voor pakketpost is redelijk hoog, dit kan ook nog afschrikken. Misschien eens kijken naar mogelijkheden als MyParcel?

Dan nog ff wat 'wetten'. Het retourrecht is tegenwoordig 14 dagen, dan nog ff aangevuld, klant heeft 14 dagen om product te melden na ontvangst van bestelling. Na melding nogmaals 14 dagen om het product terug te sturen. Ook dient de klant binnen 7 dagen terug zijn te betaald.

Zie ook dat je facebook hebt maar hier niet heel actief op bent. Ik zou hier toch echt wat meer tijd in steken en likers te krijgen. Het kost even wat tijd, maar op een gegeven moment krijg je hier toch echt wel klanten uit. Ondertussen heb ik zelf zo'n 1100 likers en merk dat er steeds meer klanten vanaf facebook komen!

Heel veel succes verder met de shop and be creative ;)
Dank je wel voor je feedback en fijn dat het er goed uit ziet. Ik snap dat het inderdaad lastig is als je het product niet kent. Ik heb inderdaad een filmpje, moet alleen nog even een goede plek vinden om hem neer te zetten. Ik ga er gelijk naar kijken.

De verzendkosten zijn inderdaad hoog maar wist niet hoe ik ze lager moest zetten. Ik ga gelijk kijken bij Myparcel. Ik heb nu een offerte aangevraagd maar heb nog geen reactie. Ik hoop dat ik snel weet wat de prijzen daar zijn. Heel erg bedankt voor de tip, ik vond het inderdaad zelf ook vervelend.

Bedoel je hiermee dat ik de klanten dus 28 dagen bedenktijd moet geven? Want ik heb ze nu 14 dagen bedenktijd gegeven en dat is dan toch goed? Na die 14 dagen kunnen ze het product terug sturen.

Ik ben inderdaad nog niet zo heel erg actief met facebook. Ik ben ermee bezig maar vind het lastig om likes te vergaren. Ik ga hier zo snel mogelijk naar kijken!

Heel erg bedankt voor de tips! :) Meer feedback is altijd welkom!

Re: Feedback gevraagd beauty en hair webshop

8
Zyra schreef:Likes vergaren op de easy way lijkt er alleen nog op dat dat gaat via adverteren op Facebook. Zonder en zelfs tegenwoordig met een winactie kun je soms wachten tot je een ons weegt.
Ja dat is inderdaad waar ik mee zit. Ik heb het inderdaad geprobeerd via het adverteren maar dat is aardig prijzig. Vandaar dat ik het lastig vind om likes te vergaren.

Re: Feedback gevraagd beauty en hair webshop

9
Hilda schreef: Je verzendkosten voor pakketpost is redelijk hoog, dit kan ook nog afschrikken. Misschien eens kijken naar mogelijkheden als MyParcel?
Weet iemand wat hier verder de voordelen van zijn? Ik heb een offerte aangevraagd en kom uit op 5,75 dat scheelt dus vrij weinig met de verzendkosten die ik nu heb: 6,65. Ik wil graag de kosten zo laag mogelijk maken voor mijn klanten maar vind 5,75 nog steeds erg duur. Nou heb ik ook wel wat brievenbus bestellingen en daar zijn de kosten 1,75 van. Maar de wat grotere producten moeten via een pakket en daar zijn de kosten dus vrij hoog van. Weet iemand daar toevallig wat meer over?

Re: Feedback gevraagd beauty en hair webshop

10
Ik zelf werk ook met Myparcel en zit ook in het 5,75 tarief (dit is ex btw trouwens, maar die btw kun je natuurlijk weer terugvragen bij je aangifte). Zelf reken ik nu voor mijn pakketpost 4,95 voor klanten. Ja je moet er per bestelling even wat geld op toeleggen, maar dit is voor de klanten een lagere drempel.

Ik vind eigenlijk zelf als consument alles boven de 5 euro teveel voor pakketpost/versturen in NL. Ik hoop volgend jaar mijn verzendkosten te kunnen verlagen naar 3,95 als ik een staffel hoger kom bij Myparcel. Boven de €75 euro is het gratis verzending in mijn shop. Een shop runnen kost nou eenmaal ook geld en je moet ook keuzes maken die op het eerste gezicht misschien geld kosten. Maar aan de andere kant je klanten wel kan doen laten bestellen ipv afhaken in het winkelmandje omdat de verzendkosten (psychisch) te hoog zijn. En ja 1 á 2 euro inleveren op je marge om daarmee meer verkopen te genereren? Dan weet ik het wel ;).
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Feedback gevraagd beauty en hair webshop

11
Hilda schreef:Ik zelf werk ook met Myparcel en zit ook in het 5,75 tarief (dit is ex btw trouwens, maar die btw kun je natuurlijk weer terugvragen bij je aangifte). Zelf reken ik nu voor mijn pakketpost 4,95 voor klanten. Ja je moet er per bestelling even wat geld op toeleggen, maar dit is voor de klanten een lagere drempel.

Ik vind eigenlijk zelf als consument alles boven de 5 euro teveel voor pakketpost/versturen in NL. Ik hoop volgend jaar mijn verzendkosten te kunnen verlagen naar 3,95 als ik een staffel hoger kom bij Myparcel. Boven de €75 euro is het gratis verzending in mijn shop. Een shop runnen kost nou eenmaal ook geld en je moet ook keuzes maken die op het eerste gezicht misschien geld kosten. Maar aan de andere kant je klanten wel kan doen laten bestellen ipv afhaken in het winkelmandje omdat de verzendkosten (psychisch) te hoog zijn. En ja 1 á 2 euro inleveren op je marge om daarmee meer verkopen te genereren? Dan weet ik het wel ;).
Dank je wel voor je hulp, ik vind de verzendkosten erg lastig te bepalen. Maar inderdaad zelf een deel betalen is ook een idee. Heb ik zelf eigenlijk niet eens aan gedacht. Ik heb liever dat de klanten blijven en dat ik zelf wat meer kosten er aan heb.

Myparcel lijkt me inderdaad wel prettig werken dus ik ga me daar maar aanmelden. Het is natuurlijk de bedoeling om zo ver te komen dat de staffel alleen maar lager wordt. Ik denk dat 4,95 inderdaad een goede optie is. Zo betaal je zelf niet heel veel bij, maar lijken de kosten wel een stuk lager.

Bedankt voor je advies, hier heb ik zeker wat aan. Ik ga de verzendkosten gelijk omlaag gooien. :)

Re: Feedback gevraagd beauty en hair webshop

12
Hi!

Leuke website voor het oog, want ik ben als man zijnde niet echt de consument die je zoekt. Wat mij wel erg opvalt is dat het bovenaan je website aardig vol staat door de snelle betaling gratis levering balk, misschien kan je dit onderaan vermelden? Zo oogt de website gelijk wat minimalistischer, wat ik vaak rustiger voor het oog vind.

voor de rest ziet het er best netjes uit!
http://www.dokobags.nl | DOKO Bags, handcrafted in Nepal | Volg onze Facebook voor leuke nieuwtjes!