Verzendkosten

1
Hallo,

Ik heb een vraagje, ik zou graag goedkopere verzendkosten willen.

Op het moment verstuur ik via postnl en dat kost me 6,75 per pakket en dit vind ik erg duur. Nu heb ik bij myparcel gekeken en daar zijn de verzendkosten 5,75. Is natuurlijk goedkoper maar nog steeds vind ik dit prijzig. Op me site heb ik nu op het moment gratis verzending vanaf 50 euro. Dit wil ik verlagen naar 30 euro. Maar ik wil natuurlijk wel zo min mogelijk kosten maken. Soms zie ik op webshops verzendkosten van bijvoorbeeld 3 euro.

Met welk bedrijf verzenden jullie je pakketten en hoeveel betalen jullie hiervoor? Ik heb op het moment nog niet zoveel bestellingen want ik ben pas net begonnen.

mvg Eva

Re: Verzendkosten

3
idd bij myparcel kun je wel btw terug vragen terwijl bij post NL (als je geen contract hebt) je geen btw kunt terug vragen omdat je bonnetjes/facturen zonder btw krijgt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verzendkosten

5
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb er inderdaad geen rekening mee gehouden dat het exclusief btw is. Dus eigenlijk komt het op het zelfde neer, alleen bij myparcel kan je de btw terug vragen. Maar uiteindelijk is het dus toch beter om het via myparcel te doen.

Re: Verzendkosten

6
Eef. schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ik heb er inderdaad geen rekening mee gehouden dat het exclusief btw is. Dus eigenlijk komt het op het zelfde neer, alleen bij myparcel kan je de btw terug vragen. Maar uiteindelijk is het dus toch beter om het via myparcel te doen.
Als je meer pakketten per jaar verstuurd krijg je korting.

Ik zie trouwens de opmerking over dat "bij Myparcel kun je wel de BTW terug vragen". Is dat handig? of leuk? Ik zie het nut er niet van in, het blijft toch € 5,75? Die BTW betaal je eerst en krijg je dan terug. Bij PostNL betaal je hem niet, en krijg je niks terug. Wat is daar minder goed aan?

Re: Verzendkosten

8
serviesonline schreef:
henk-k schreef:Bij PostNL betaal je hem niet, en krijg je niks terug. Wat is daar minder goed aan?
Dat TS bij PostNL 1 euro meer kwijt is :wink:
Dat heeft toch niets met de BTW te maken?

Re: Verzendkosten

9
Ik begrijp het BTW verhaal ook niet helemaal, want het is gewoon €5,75 en de BTW krijg je terug dus daar moet je niet eens naar kijken.

Ik zit ook bij MyParcel en ik ga al aardig de richting op dat ik nog meer korting kan krijgen, dus waarom moeilijk gaan zitten doen als het makkelijk kan?

Re: Verzendkosten

10
henk-k schreef:Dat heeft toch niets met de BTW te maken?
het prijsverschil tussen 5,75 en 6,75 is toch 1 euro?
Dan kies je toch Myparcel, of ben ik nou dom

Re: Verzendkosten

11
serviesonline schreef:
henk-k schreef:Dat heeft toch niets met de BTW te maken?
het prijsverschil tussen 5,75 en 6,75 is toch 1 euro?
Dan kies je toch Myparcel, of ben ik nou dom
Nee, maar er wordt gezegd van ja bij MP kun je BTW terug vragen en bij PostNL niet..
€1,- is €1,- dat PostNL nou 0% is is wat anders, terwijl mensen ook vergeten dat je bij PostNL zakelijk kunt zitten. Dan betaal je €6,25 per pakket. Nog steeds duurder, maar dan nog.

Ik zie zat kleine webshops die bij het postkantoor staan met pakketjes en moeten overal pakketzegels op. Ook van groothandels krijg ik gewoon pakketten met €6,75 pakketzegel er op. Dat ik denk, het zal wel :roll:

Re: Verzendkosten

12
Zyra schreef:Nee, maar er wordt gezegd van ja bij MP kun je BTW terug vragen en bij PostNL niet..
€1,- is €1,- dat PostNL nou 0% is is wat anders, terwijl mensen ook vergeten dat je bij PostNL zakelijk kunt zitten. Dan betaal je €6,25 per pakket. Nog steeds duurder, maar dan nog.

Ik zie zat kleine webshops die bij het postkantoor staan met pakketjes en moeten overal pakketzegels op. Ook van groothandels krijg ik gewoon pakketten met €6,75 pakketzegel er op. Dat ik denk, het zal wel :roll:
Ja dat snap ik ook echt niet hoor. Dan denk je dat is toch een redelijke grote 'kostenpost' en niet eens kijken of je er ook op kunt besparen. Heb een vriend van mij die ook een webshop heeft paar maand geleden toch aan MyParcel geholpen. Scheelt hem heel veel geld en ik krijg nu ook nog een vergoeding :D. Hij was al meer als een dik jaar bezig en verzend soms wel 60 pakketten per dag!
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Verzendkosten

13
Hilda schreef:
Zyra schreef:Nee, maar er wordt gezegd van ja bij MP kun je BTW terug vragen en bij PostNL niet..
€1,- is €1,- dat PostNL nou 0% is is wat anders, terwijl mensen ook vergeten dat je bij PostNL zakelijk kunt zitten. Dan betaal je €6,25 per pakket. Nog steeds duurder, maar dan nog.

Ik zie zat kleine webshops die bij het postkantoor staan met pakketjes en moeten overal pakketzegels op. Ook van groothandels krijg ik gewoon pakketten met €6,75 pakketzegel er op. Dat ik denk, het zal wel :roll:
Ja dat snap ik ook echt niet hoor. Dan denk je dat is toch een redelijke grote 'kostenpost' en niet eens kijken of je er ook op kunt besparen. Heb een vriend van mij die ook een webshop heeft paar maand geleden toch aan MyParcel geholpen. Scheelt hem heel veel geld en ik krijg nu ook nog een vergoeding :D. Hij was al meer als een dik jaar bezig en verzend soms wel 60 pakketten per dag!
Dat begrijp ik gewoon echt niet! Top dat je hem erop geattendeerd heb. Ik heb ook veel mensen MyParcel aangeboden, maar helaas nog niemand die het doet :(.
Misschien ben ik of zijn wij te bijdehand dat we gewoon overal op letten en het beste eruit proberen te halen of lezen ze gewoon niet?

Re: Verzendkosten

14
Uiteindelijk hoef je niet te kijken naar de btw idd want die krijg je toch terug. Maar ik ga natuurlijk eerst het goedkoopste zoeken. Vandaar dat ik deze topic startte. Nu ben ik er toch wel uit dat myparcel gewoon een slimme zet is. Dus ik heb me daarbij aangemeld.

Maar het feit dat je het bij MP terug kan vragen en bij postnl niet, dat maakt het juist goedkoper toch? Anders zit je toch aan dezelfde kosten vast. Dus moet je wel die btw terug gaan vragen.

Re: Verzendkosten

15
Eef. schreef:Uiteindelijk hoef je niet te kijken naar de btw idd want die krijg je toch terug. Maar ik ga natuurlijk eerst het goedkoopste zoeken. Vandaar dat ik deze topic startte. Nu ben ik er toch wel uit dat myparcel gewoon een slimme zet is. Dus ik heb me daarbij aangemeld.

Maar het feit dat je het bij MP terug kan vragen en bij postnl niet, dat maakt het juist goedkoper toch? Anders zit je toch aan dezelfde kosten vast. Dus moet je wel die btw terug gaan vragen.
Ik snap je niet. Het verschil tussen € 5,75 excl. BTW en € 6,75 vrij van BTW (eigenlijk ook excl. BTW) is toch altijd 1 euro?

Re: Verzendkosten

16
Ik snap het ook niet.

Vanaf enkele tientallen pakketten per jaar kun je namelijk zelf contractklant worden bij PostNL. Dan ontvang je wekelijks een btw-factuur en betaal je al gauw minder dan € 6,75 per pakket.

Als je volume toeneemt, duik je vervolgens ook nog fors onder het tarief van tussenpartijen zoals MyParcel. Voor hun "werk" (dingen doorgeven) rekenen tussenpartijen immers ook een opslag.

Een beetje levensvatbare webwinkel betaalt zo al gauw minder dan € 4,95 voor pakketpost via PostNL. Alles wat je meer betaalt, blijft elders aan de strijkstok hangen, bijvoorbeeld bij MyParcel.
StoreCore.io

Re: Verzendkosten

17
Ward schreef:Als je volume toeneemt, duik je vervolgens ook nog fors onder het tarief van tussenpartijen zoals MyParcel.
Door miscommunicatie had ik verleden jaar 2 man sterk van PostNL over de vloer. Zij gaven aan dat ik bij mijn aantallen (+/- 10.000 pakketjes per jaar) bij MyParcel voordeliger uit was.

Misschien afhankelijk van wie je over de vloer krijgt maar rechtstreeks via PostNL zou ik 0,20 tot 0,30 meer betalen per zending.

Re: Verzendkosten

18
Ik had gister iemand van Myparcel aan de telefoon en die zei dat je bij postnl geen btw bonnen kan krijgen. Dus betaal je 6,75, maar je kan de btw niet terug vragen. Bij myparcel betaal je 5,75 exl. dus als je de btw erbij op rekent kom je ook uit op ongeveer 6,75 toch? Alleen dan kan je de btw terug vragen waardoor je dus uiteindelijk 5,75 betaald. Dus dan ben je daar toch goedkoper uit.

Hij zei aan de telefoon dat het voor bedrijven gewoon handiger is om het via myparcel te verzenden. Ik weet ook allemaal het fijne er niet van want ik probeer dit allemaal nog uit te zoeken.

Ik had mijn verzendkosten op 6,75 staan en dat vond ik voor mijn klanten gewoon erg duur.

Re: Verzendkosten

19
Ward schreef: Een beetje levensvatbare webwinkel betaalt zo al gauw minder dan € 4,95 voor pakketpost via PostNL. Alles wat je meer betaalt, blijft elders aan de strijkstok hangen, bijvoorbeeld bij MyParcel.
Ik kan dit niet beaamen, wij kunnen bij PostNL niet lager dan wat MyParcel kan bieden. Het lijkt er op dat het sterk afhankelijk is van welke vertegenwoordiger van PostNL bij je langskomt.

Voor de duidelijkheid, wij vallen in de categorie: levensvatbare webwinkel.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!

Re: Verzendkosten

20
Eef. schreef:Ik had gister iemand van Myparcel aan de telefoon en die zei dat je bij postnl geen btw bonnen kan krijgen. Dus betaal je 6,75, maar je kan de btw niet terug vragen.
Dan ben je echt verkeerd geïnformeerd. Je krijgt als contractklant gewoon een factuur inclusief btw-specificatie.

Waarom bel je PostNL Zakelijk niet even en vraag je om een gesprek met een accountmanager?
StoreCore.io

Re: Verzendkosten

21
Ward schreef:Ik snap het ook niet.

Vanaf enkele tientallen pakketten per jaar kun je namelijk zelf contractklant worden bij PostNL. Dan ontvang je wekelijks een btw-factuur en betaal je al gauw minder dan € 6,75 per pakket.

Als je volume toeneemt, duik je vervolgens ook nog fors onder het tarief van tussenpartijen zoals MyParcel. Voor hun "werk" (dingen doorgeven) rekenen tussenpartijen immers ook een opslag.

Een beetje levensvatbare webwinkel betaalt zo al gauw minder dan € 4,95 voor pakketpost via PostNL. Alles wat je meer betaalt, blijft elders aan de strijkstok hangen, bijvoorbeeld bij MyParcel.
Dat is niet helemaal waar, ik ken een webshop dat zo'n €5,39 per pakket betaalde en dat terwijl hij een paar duizend pakketten had aangegeven die hij verstuurt in een jaar bij PostNL.
PostNL zelf moet je ook nog uitkijken dat ze er geen toeslag PER KILO gaan rekenen, want je moet ook doorgeven hoeveel KG je ongeveer verstuurt per pakket. Hij had dus goedkoper uitgeweest bij MyParcel.

Dat had voor mij ingehouden dat ik uiteindelijk nog duurder uit kwam dan de normale zakelijke tarief van €6,25 via Onlineverzendservice van PostNL.

Re: Verzendkosten

23
heavensangels schreef:Hierbij een overzicht van wat verschillende partijen en prijzen:
http://www.begineenwebshop.com/kosten-verzenden.html
Dat overzicht is verouderd/klopt niet. Zo heet DHL4You (Selektvracht) inmiddels DHL Parcel, en is het tarief niet €4,95 maar €5,50 (buspakket €5,-)
Dat een standaard pakket bij DHL €15,- kost lijkt me ook onzin. Voor minder dan de helft stuurt DHL mijn pakketten naar België en Duitsland.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Verzendkosten

24
Eef. schreef:Ik had gister iemand van Myparcel aan de telefoon en die zei dat je bij postnl geen btw bonnen kan krijgen. Dus betaal je 6,75, maar je kan de btw niet terug vragen. Bij myparcel betaal je 5,75 exl. dus als je de btw erbij op rekent kom je ook uit op ongeveer 6,75 toch? Alleen dan kan je de btw terug vragen waardoor je dus uiteindelijk 5,75 betaald. Dus dan ben je daar toch goedkoper uit.

Hij zei aan de telefoon dat het voor bedrijven gewoon handiger is om het via myparcel te verzenden. Ik weet ook allemaal het fijne er niet van want ik probeer dit allemaal nog uit te zoeken.

Ik had mijn verzendkosten op 6,75 staan en dat vond ik voor mijn klanten gewoon erg duur.
Je hoeft toch ook niet alle kosten die jij aan verzending kwijt bent door te bereken aan jouw klanten? Ik denk dat er maar weinig webwinkels zijn die dit doen. Ik reken standaard €3,49 verzendkosten maar ben wel enkele euro's meer kwijt aan verzending.