RicardoV schreef:Zyra schreef:Nou de klant betaald, en echt niet alle "grote" (want wat is groot? ze zijn beter bekend, maar niet altijd groot) webwinkels bieden gratis retour aan.
Je zou de productprijzen dan ook in de gaten moeten houden, deze is dan ook vaak duurder dan bij vele andere. Toch bestellen ze sneller bij Wehkamp, omdat het een bekende webwinkel is en ze daar al eerder toch goede ervaringen mee hebben gehad. Overigens heb je gekeken naar de verzendkosten van Wehkamp? Je betaald dan €5,95!!! terwijl het soms gewoon door de brievenbus past! Zo irritant.
Inderdaad, niet alleen grote winkels bieden 'gratis retour' aan.
Maar dat een winkel gratis retouren aanbiedt, betekent nog niet dat er winst wordt gemaakt. Zo maakte Zalando in 2012 gewoon 8% brutoverlies.
Jouw denkwijze is nou precies die van vele consumenten. Je vind €5,95 té veel, omdat een zending door de brievenbus zou passen. Weet je wel wat er allemaal in die €5,95 zit verwerkt? Loonkosten van magazijnmedewerkers, het magazijn, wellicht een euro ter compensatie voor de gratis retourzendingen etc. Als jij ergens €6,75 aan verzendkosten betaald, dan betekent dat nog niet direct dat én de zending door PostNL wordt aangeboden én per pakketpost wordt verzonden. Al zal dat in het geval van €6,75 wel vaak zijn.. En dan vergeet men nog dat er 21% btw over moet worden afgedragen.
Dus iedereen moet dan maar weer €5,95 aanbieden? Want er zit van alles in voor de medewerkers? Bol.com heeft dat toch ook niet? Maximaal €1,99 onder de €20,-! Er zijn gewoon genoeg webwinkels die schappelijkere prijzen vragen ook al zijn ze "groot".
En ga mij niet vertellen dat Zalando verlies draaide, want dat roep ik al een hele tijd. Mensen moeten niet denken dat als bedrijven een dikke naam hebben gemaakt dat die bedrijven ook gezond zijn.
Er zijn webwinkeliers die zeuren dat hun webshop niet loopt, dan geven wij aan van joh waarom moet ik bij jou dan € 6,75 betalen voor een verzending? Sommige zeggen zelfs € 8,50 omdat het verzekerd verzonden wordt. Deze shops kennen MyParcel etc nog niet! Daarbij verhoog je productprijs en schroef de verzendprijs naar beneden of heb het een beetje voor lief die kosten.
Dan gaan we het over retour hebben, er is weinig mis als de klant het zelf voor z'n rekening moet nemen. Dit is bij grote bedrijven soms ook, want echt lang niet iedereen bied gratis retour aan.
Een brievenbuszending van €5,95 is gewoon absurd en dat mag ik vinden. Hoe groter je bedrijf hoe meer korting! Dus zoals bij Wehkamp, waarbij de producten OOK NIET de goedkoopste zijn vind ik het fors en zeker als ik iets koop en eigenlijk niet eens retour hoef te sturen.
Oh ze hebben trouwens voor andere producten € 1,95, maar ja mode? Dat blijft nog wel altijd € 5,95.
Voor het verzendklaar maken, controleren en afleveren van de bestelling betaal je een bijdrage afhankelijk van de artikelsoort. Je betaalt alleen verzendkosten als je besluit artikelen te behouden. Retourneren is gratis.
Bron:
http://www.wehkamp.nl
Vooral mode valt daaronder en waarom? Zo dekken ze de retourzending. Maar dan nog als ik er behoorlijk wat geld voor uitgeef voor kleding op laten sturen verwacht ik niet dat het neerploft op mijn mat, maar gewoon netjes aan de deur wordt afgeleverd.