Verpakkingsmateriaal: goedkope Amerikaanse verzenddozen

1
Ohja nu ben ik eigenlijk de zoveelste met zo'n topic, maar ik heb nu een beetje overal gezocht en kom niet in de buurt met wat ik juist wil.

Mijn eerste grote verpakkingsmateriaalzending had ik ooit gehaald bij Enveloppenland. Daarna Paardekooper en bij Paardekooper had ik wel een afmeting wat een beetje bij in de buurt kwam, maar de naden sluiten niet lekker op elkaar aan bij het plakken, dus dit is mijn laatste optie (daar kan ik zo langs gaan om wat te halen) en ze zijn per stuk ook duurder.

Enveloppenland heeft dozen in maat: 220 x 160 x 130 mm (vanaf €0,38 (zou hier al rond de €0,29 zitten)) en 305 x 220 x 150 mm (vanaf €0,55).
Dat ik vooral nodig heb met verzendingen. Had er veel ingeslagen en deze zijn op. Had nog groter, maar dat gebruik ik bijna niet en heb ik nog een beetje van over.

Daarnaast zijn ze goedkoop qua verzendkosten en heb je het snel binnen (Boven de €40,- gratis verzending).

Toch ben ik op zoek naar eventueel goedkopere dozen en dan ook in deze maten. Helaas kom ik dat nauwelijks tegen. Net wat kleiner is ook niet erg (200 x 200 x 150 of iets in die zin). Maar zie toch vaak vanaf 250.

Dus mijn vraag is weet jij een groothandel waarbij kleine Amerikaanse vouwdozen te koop zijn voor een leuke prijs?

Re: Verpakkingsmateriaal: goedkope Amerikaanse verzenddozen

3
Het Varaantje schreef:Heel veel goedkoper dan bij Paardekoper ga je niet vinden denk ik. Je zou even Perfect Pack kunnen mailen maar om een gegeven moment heb je de bodem wel bereikt hoor.
Paardekooper is zelfs duurder dan Enveloppenland kwam ik net achter met de hoeveelheid dat ik wil.
En Perfect Pack kende ik alweer niet ;).

Tijdens dit typen ging ik daar ook even op zoeken en kwam uit op Perfect Pak, denk dat je dat bedoelde? Maar die zijn nog duurder en als minimale afname 1.000 (niet bij alle maten, maar bij 1 dat ik wil wel) is ga ik dat niet bepaald kwijt kunnen. :(

Denk dat het niet goedkoper gaat worden ben ik bang.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verpakkingsmateriaal: goedkope Amerikaanse verzenddozen

9
serviesonline schreef:305 x 220 x 150 mm (vanaf €0,55).

Deze maat gebruikt ik (o.a.) ook.
Dubbele golf en de doos is wit.
Aan beide lange zijden mijn naam en een logo.
Ik betaalde hier 39 cent voor.
Incl bedrukking dus.
Ik snap niet dat jullie zoveel betalen :(
Dat is niet duur, maar waar haal je die?

Oh en offerte is opgevraagd, sommige zijn goedkoper dus moet even kijken welke maat ik precies wil.

Re: Verpakkingsmateriaal: goedkope Amerikaanse verzenddozen

11
serviesonline schreef:noordpak.nl
Zeg maar dat ik je de tip heb gegeven.
per maat koop ik wel altijd minimaal 1500 stuks anders is het niet echt interessant
Thanks! Oké dat zijn er heel veel, dan staat volgens mij bijna mijn zolder vol hahahah. Maar zit er nu te kijken, altijd interessant. Wil gewoon even kijken van waar kan ik het beste halen.

Re: Verpakkingsmateriaal: goedkope Amerikaanse verzenddozen

14
Dank je Grijze! Ik ga even kijken.

Waar ik wel van baal is dat ik nu een offerte heb gekregen donderdag of vrijdag en dan nu vanmorgen gebeld werd daarvoor. Ik kan niet eens even op mijn gemak er naar kijken en uitzoeken wat ik wil.

Als ik vragen heb dan kom ik zelf wel, maar dit vind ik altijd vervelend van bedrijven er zo bovenop zitten.

Re: Verpakkingsmateriaal: goedkope Amerikaanse verzenddozen

15
Zyra schreef:Dank je Grijze! Ik ga even kijken.

Waar ik wel van baal is dat ik nu een offerte heb gekregen donderdag of vrijdag en dan nu vanmorgen gebeld werd daarvoor. Ik kan niet eens even op mijn gemak er naar kijken en uitzoeken wat ik wil.

Als ik vragen heb dan kom ik zelf wel, maar dit vind ik altijd vervelend van bedrijven er zo bovenop zitten.
Herkenbaar. Bij mij zaten per-ongeluk 2 mensen op mijn offerte. Dubbel fun. Maar uiteindelijk wel een goeie deal gehad dus ik zie het maar over het hoofd :wink:
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Verpakkingsmateriaal: goedkope Amerikaanse verzenddozen

16
Het Varaantje schreef:
Zyra schreef:Dank je Grijze! Ik ga even kijken.

Waar ik wel van baal is dat ik nu een offerte heb gekregen donderdag of vrijdag en dan nu vanmorgen gebeld werd daarvoor. Ik kan niet eens even op mijn gemak er naar kijken en uitzoeken wat ik wil.

Als ik vragen heb dan kom ik zelf wel, maar dit vind ik altijd vervelend van bedrijven er zo bovenop zitten.
Herkenbaar. Bij mij zaten per-ongeluk 2 mensen op mijn offerte. Dubbel fun. Maar uiteindelijk wel een goeie deal gehad dus ik zie het maar over het hoofd :wink:
Nou ik vermoed dat het bij mij ook zo is, want dit was een andere stem dan donderdag (aangezien ik toen ook al telefoon had gehad). En ben nog even aan het oriënteren.

Re: Verpakkingsmateriaal: goedkope Amerikaanse verzenddozen

17
Een doos op maat bestellen is de kortste weg naar de juiste oplossing.
Het klinkt heel duur om iets op maat te laten maken, maar dat valt tegenwoordig heel erg mee.
U kunt heel eenvoudig checken wat uw formaat zou kosten. Ga naar http://www.doosopmaat.nl en vul de gewenste maat en aantal in. U ziet direct de prijs.
Wanneer u meer dan 1 formaat bestelt krijgt u ook nog eens 5% korting :!:
Kleine aantallen zijn geen probleem bij Doosopmaat.nl :D

Re: Verpakkingsmateriaal: goedkope Amerikaanse verzenddozen

18
Doosopmaat.nl schreef:Een doos op maat bestellen is de kortste weg naar de juiste oplossing.
Het klinkt heel duur om iets op maat te laten maken, maar dat valt tegenwoordig heel erg mee.
U kunt heel eenvoudig checken wat uw formaat zou kosten. Ga naar http://www.doosopmaat.nl en vul de gewenste maat en aantal in. U ziet direct de prijs.
Wanneer u meer dan 1 formaat bestelt krijgt u ook nog eens 5% korting :!:
Kleine aantallen zijn geen probleem bij Doosopmaat.nl :D
Duur is natuurlijk vrij relatief. Als ik deze maat als voorbeeld neem:

200x150x150 € 0,35 (bij 250+ € 0,23)

Dan kost die bij jullie € 0,68 bij afname van 250 stuks. Dat vind ik vrij duur.

Re: Verpakkingsmateriaal: goedkope Amerikaanse verzenddozen

19
Deze rekensom klopt helemaal. Als uw exacte maat beschikbaar is bij een groothandel, dan is dat zeker bij kleine doosjes / kleine aantallen vaak nog voordeliger.
Echter, als u bijv. het formaat 235 x 160 x 175 mm zoekt, dan heeft u bij de groothandel alleen de keus uit (veel) grotere dozen. Dan moet u dus de doosopmaat prijs voor een formaat van 235 x 160 x 175 mm vergelijken met het grotere formaat van de groothandel. Dan valt de vergelijking al heel anders uit. Bovendien, wanneer u de te grote doos ook nog gaat opvullen, komen de extra kosten van opvulmateriaal en handling daar nog bij. Dan hebben we het nog niet over de ecologische effecten.
Doosopmaat.nl zal op de kale doosprijs nooit de goedkoopste zijn. Wilt u echter een oplossing die rekening houdt met andere aspecten zoals presentatie, handling, bestelgemak (nooit meer eindeloos zoeken naar het beste formaat) dan helpen wij u graag :D :!:

Re: Verpakkingsmateriaal: goedkope Amerikaanse verzenddozen

20
Doosopmaat.nl schreef:Deze rekensom klopt helemaal. Als uw exacte maat beschikbaar is bij een groothandel, dan is dat zeker bij kleine doosjes / kleine aantallen vaak nog voordeliger.
Echter, als u bijv. het formaat 235 x 160 x 175 mm zoekt, dan heeft u bij de groothandel alleen de keus uit (veel) grotere dozen. Dan moet u dus de doosopmaat prijs voor een formaat van 235 x 160 x 175 mm vergelijken met het grotere formaat van de groothandel. Dan valt de vergelijking al heel anders uit. Bovendien, wanneer u de te grote doos ook nog gaat opvullen, komen de extra kosten van opvulmateriaal en handling daar nog bij. Dan hebben we het nog niet over de ecologische effecten.
Doosopmaat.nl zal op de kale doosprijs nooit de goedkoopste zijn. Wilt u echter een oplossing die rekening houdt met andere aspecten zoals presentatie, handling, bestelgemak (nooit meer eindeloos zoeken naar het beste formaat) dan helpen wij u graag :D :!:
Soms zijn grotere dozen (dozen die gangbare maten hebben goedkoper). Als ik nou 220x160x130 doe moet ik bij jullie €73,75 betalen!!!! Terwijl ik bij Enveloppenland voor €7,85 binnen heb met 25 stuks!

200 stuks = € 47,93 (enveloppenland)
200 stuks = € 152,- (doosopmaat)

200x140x130 = €150,-

Sorry maar ik ga dan nog liever voor gangbare maten bij groothandels dan dat ik een doos op maat laat maken.

305x220x150 is bij jullie €186,- voor 200 stuks!
Ergens anders weer: € 82,64

Weet niet maar als ik iedere keer wat voor mij toch wel gangbare maten zijn €100,- duurder uit ben bij jullie dan heb ik mijn keuze wel gemaakt.

Re: Verpakkingsmateriaal: goedkope Amerikaanse verzenddozen

22
Even het topic lenen, geeft dat wrijving maak ik een nieuw topic aan :)

Ik zoek ook dozen, enkele golf.
Maten: +/ 420 x 300 x 300
Zit niet vast aan een exacte maat en gewicht komt er niet in.

Enige is wel; ik ben niet op zoek naar 100+
(het meeste past in een slag kleinere doos)

Daarom; wie weet een adres waar ze kleine (20 ~ 50) stuks dozen verkopen die bij benadering bovenstaande maten hebben.

Alvast bedankt

Re: Verpakkingsmateriaal: goedkope Amerikaanse verzenddozen

25
serviesonline schreef:onlangs een offerte bij deze spammer aangevraagd.
Was bijna 20 cent per doos duurder dan een collega.
Zo goedkoop zijn ze dus nou ook weer niet met dozen.
Als je pas 5 berichten op het forum geplaatst hebt en ze verwijzen alle 5 naar bovenstaande firma, dan weet je gelijk weer hoe de vork in de steel zit! :?