Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

31
Oei oei

Systeem voor de uitwisseling van BTW-informatie (VIES) geldigverklaring BTW-nummerGeen geldig BTW nummer (a.u.b. refereer aan vragen 7, 11, 12, 13 en 20 van de vragenlijst voor meer informatie).


Lidstaat NL
BTW-nummer NL 853549734B01
Tijdstip waarop de aanvraag werd ontvangen 2014/05/06 14:42:06
Naam
Adres
Consultatienummer
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

32
henk-k schreef:De enig aandeelhouder van Jkrat BV is overigens Joyce. Ik zal hier geen persoonsgegevens vermelden, maar de gegevens op het uittreksel van Jkrat komen overeen met die van klusservice Joyce: http://www.klusservicejoyce.nl

Ik moet wel lachen om die € 25.000 omzet per dag van Joto. Hoewel ik me afvraag waarom op meerdere domeinnamen Joto als houder en/of contactpersoon staat, kan ik geen enkele link tussen Orangepay, Jkrat of Joyce met Joto vinden.

Beste Henk-K

Dit is correct, er is ook geen link tussen joto of Jkrat bv. Zoals ik bovenstaand in de reactie op Varaantje al aangaf. Is de enige link de webdesigner welke servers heeft omgezet zonder de gegevens te hebben aangepast.

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

33
orangepay schreef:
henk-k schreef:De enig aandeelhouder van Jkrat BV is overigens Joyce. Ik zal hier geen persoonsgegevens vermelden, maar de gegevens op het uittreksel van Jkrat komen overeen met die van klusservice Joyce: http://www.klusservicejoyce.nl

Ik moet wel lachen om die € 25.000 omzet per dag van Joto. Hoewel ik me afvraag waarom op meerdere domeinnamen Joto als houder en/of contactpersoon staat, kan ik geen enkele link tussen Orangepay, Jkrat of Joyce met Joto vinden.

Beste Henk-K

Dit is correct, er is ook geen link tussen joto of Jkrat bv. Zoals ik bovenstaand in de reactie op Varaantje al aangaf. Is de enige link de webdesigner welke servers heeft omgezet zonder de gegevens te hebben aangepast.
Dan zou ik maar snel de e-mail adressen wijzigen bij SIDN ;)

De gegevens van het joto uittreksel komen op geen enkel punt overeen met die van Jkrat of Orangepay trouwens. Zelfs de indruk dat Jo van Joyce zou komen lijkt me redelijk ontkracht als je ziet dat de eigenaren van Joto Jordy en Toledo heten.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

35
henk-k schreef: Dan zou ik maar snel de e-mail adressen wijzigen bij SIDN ;)

De gegevens van het joto uittreksel komen op geen enkel punt overeen met die van Jkrat of Orangepay trouwens. Zelfs de indruk dat Jo van Joyce zou komen lijkt me redelijk ontkracht als je ziet dat de eigenaren van Joto Jordy en Toledo heten.
Onzin Henk.

Joto Contact = Joyce = orangepay.

Via die klusservicesite kom je achter de volledige naam van deze Joyce. Zoek die naam op op Facebook en je vindt een profiel van een persoon die heel toevallig o.a. Marktkraamveilingen en Goededoelenveilingen liked. Lijkt mij geen toeval.
P.S. mochten die likes ineens verdwijnen of anderszins aanpassingen aan de zichtbaarheid worden gedaan op Facebook, doe geen moeite, ik heb er screenshots van.

Ik weet niet wie Jordy en Toledo zijn, maar dat is echt onzin.


Nog 1 ding: ik vind dat iedereen op internet een centje moet kunnen verdienen en ben fervent aanhanger van 'innocent until proven guilty'. Ook al ga je op de fles, eigen schuld of niet, dat kan iedereen gebeuren en laten we een nieuwe start niet meteen kapot bombarderen.
Maar beste Joyce, doe dat niet zo oliedom met een aangekocht bestand met emailadressen waar je mensen wijsmaakt dat ze zogenaamd betalingen hebben ontvangen. Dan roep je deze kak ook wel een beetje over jezelf af. En dan is het nog maar de vraag of je zonder bancaire vergunningen een dergelijke site wel mag exploiteren.

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

36
Captain Pervert schreef:
henk-k schreef: Dan zou ik maar snel de e-mail adressen wijzigen bij SIDN ;)

De gegevens van het joto uittreksel komen op geen enkel punt overeen met die van Jkrat of Orangepay trouwens. Zelfs de indruk dat Jo van Joyce zou komen lijkt me redelijk ontkracht als je ziet dat de eigenaren van Joto Jordy en Toledo heten.
Onzin Henk.

Joto Contact = Joyce = orangepay.

Via die klusservicesite kom je achter de volledige naam van deze Joyce. Zoek die naam op op Facebook en je vindt een profiel van een persoon die heel toevallig o.a. Marktkraamveilingen en Goededoelenveilingen liked. Lijkt mij geen toeval.
P.S. mochten die likes ineens verdwijnen of anderszins aanpassingen aan de zichtbaarheid worden gedaan op Facebook, doe geen moeite, ik heb er screenshots van.

Ik weet niet wie Jordy en Toledo zijn, maar dat is echt onzin.


Nog 1 ding: ik vind dat iedereen op internet een centje moet kunnen verdienen en ben fervent aanhanger van 'innocent until proven guilty'. Ook al ga je op de fles, eigen schuld of niet, dat kan iedereen gebeuren en laten we een nieuwe start niet meteen kapot bombarderen.
Maar beste Joyce, doe dat niet zo oliedom met een aangekocht bestand met emailadressen waar je mensen wijsmaakt dat ze zogenaamd betalingen hebben ontvangen. Dan roep je deze kak ook wel een beetje over jezelf af.
Dan heeft de kamer van koophandel waarschijnlijk een VOF ingeschreven met valse personen en adressen ;)

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

39
Oke.

Net goed geprek gehad met orangepay.nl

Het lijkt er nu op dat het heel, heel knullig is aangepakt (heb ik ook gezegd) Er zijn daar wel een paar beunhazen in dienst icm een eigenaar die dus alles uit handen gaf en zelf de regie miste.

Buckaroo kent orangepay.nl niet Buckaroo zou een backup moeten zijn voor als Ideal een storing zou hebben (Die heeft IDeal dus niet begrepen)

Hun ING rekening zou zijn 6368918 De link naar Buckatoo test wordt nog uitgezocht.

Bij DNB zouden ze een 'vrijstelling' krijgen nadat de bewijzen voor goed gedrag waren ingediend. Dit loopt echter nog (Bewijzen ingediend zijn nog in behandeling) maar ze zijn alvast begonnen. Nummer: 2014/371408 Of dat wettelijk gezien mag weet ik niet.

Vooralsnog lijkt het erop dat ze gewoon knullig zonder degelijk plan live gegaan zijn. Als ik een nigeriaanse scammer geweest was zou in iig nu rijk geweest zijn want ik had ze helemaal leeg kunnen trekken (waarom ben ik eigenlijk geen nigeriaanse scammer geworden....... Omdat ik in NL geboren ben? Rasisme! :P Zo wordt ik nooit rijk ) Dingen als 'copy bankpas' vragen, geen fatsoelijke contactgegevens op de site, vage mails "U heeft zomaar spontaan geld van iemand gekregen. Registreer hier je bankgegevens om het te incasseren' is gewoon dom. Dat PayPal het ook zo doet is gewoon geen argument.


Dr grote vraag is nu..... wie zit er achter het adres in Berkel en Rodenrijs? Als orangepay niet gelinkt is aan deze scam, wie zit er dan wel achter? Er is (misschien) 1 partij afgevallen maar er zit toch nog ergens een oplichter in het gras verstopt.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

41
DnB gebeld of orangepay bij hun bekend was. In ieder geval niet onder die handelsnaam.

Ik heb het nummer gegeven wat ik van hun gekregen had. Namelijk 2014/371408 maar uit 'privacy overwegingen' konden ze me niet zeggen of dat nummer bekend was bij hun of niet.

WFT?

Oftwel ik kan gewoon zeggen "Ja ik heb vrijstelling van de NDB met nummer xxx) en niemand kan dat verifiereren.

On-be-grijpelijk.....

Maar goed ik moest de gegevens mailen en dan zouden ze erna kijken. Idem voor PayPal. Ze wilde me niet zeggen of het bedrijf 'orangepay.nl' een account hadden bij hun.

Jaja je gegevens verkopen via de KvK zodat je van iedereen catalogie toegestuurd kan krijgen, ondanks dat je hier bezwaar tegen maakt, mag gewoon. Maar als je wilt verifieren of dit bedrijf inderdaad PayPal betalingen mag ontvangen over dat ze inderdaad een vrijstelling hebben dan mag het opeens niet ivm privacy. Ziek land is Nederland toch....
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

46
Beste Varaantje,
Ik ben blij dat we e.a. samen hebben kunnen oplossen. We gaan zeker aan de slag met de punten die je hebt gegeven. We gaan de host aanpakken omdat deze de naam omzetting niet heeft uitgevoerd. Daarnaast stoppen wij de bankpas verificatie. We gaan deze uitschakelen. En ik ben blij dat wij de onderste steen boven hebben. Wij hebben geen enkele link met joto of de berkelsepoort. Enkel dat we dezelfde webdesigner hebben. We hebben wel contact gehad met elkaar via de designer. Dit was voordat er iets bekend bij ons was over de praktijken van joto. De personen achter dit bedrijf zijn ook niet gewenst bij ons.
Nogmaals bedankt voor je open houding in ons gesprek. Wij gaan ons uiterste best doen om te bewijzen dat wij juist WEL een betrouwbare partij zijn.

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

47
orangepay schreef:Beste Varaantje,
Ik ben blij dat we e.a. samen hebben kunnen oplossen. We gaan zeker aan de slag met de punten die je hebt gegeven. We gaan de host aanpakken omdat deze de naam omzetting niet heeft uitgevoerd. Daarnaast stoppen wij de bankpas verificatie. We gaan deze uitschakelen. En ik ben blij dat wij de onderste steen boven hebben. Wij hebben geen enkele link met joto of de berkelsepoort. Enkel dat we dezelfde webdesigner hebben. We hebben wel contact gehad met elkaar via de designer. Dit was voordat er iets bekend bij ons was over de praktijken van joto. De personen achter dit bedrijf zijn ook niet gewenst bij ons.
Nogmaals bedankt voor je open houding in ons gesprek. Wij gaan ons uiterste best doen om te bewijzen dat wij juist WEL een betrouwbare partij zijn.
De Facebookdiscussie (die je inmiddels hebt weggehaald) lijkt toch iets anders te zeggen?

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

48
Haha, Joyce heeft ook drie likes weggehaald, o.a. die van media-koopjes.be en marktkraam veilingen: twee sites van Joto Contact. Maar neeeeeee er is geen link :)

Ook de wijze waarop ze heel selectief reageert op posts op dit forum vind ik nogal raar.

Stop nou gewoon met ontkennen en houd op met orangepay. Wordt toch niks met PayPal als concurrent. Begin nog één keer met een schone lei een nieuw project en asjeblieft, ga dan niet weer mensen spammen met zogenaamde ontvangen betalingen.

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

51
Is het ook mogelijk om de informatie te bundelen die hier vermeld staat? De naam Joto deed namelijk gelijk mijn haren overeind staan. Als keurmerk hebben we al eerder onderzoek gedaan naar deze onderneming. We hebben al een netwerk van heel professionele webwinkels gezien die allemaal eindigden in faillissement of het niet meer reageren. Het erge aan de ondernemingen is dat deze deels producten wel leverden waardoor kwaadwil erg moeilijk is aan te tonen. Ook werd door Joto gedupeerden deels terugbetaald.

Websites die een link naar deze onderneming te lijken hebben:
http://www.prijs-stunter.nl
http://www.mediarodeo.nl
http://www.marktkraamkoopjes.nl
http://winkelenmetvoordeel.nl/
http://media-aanbiedingen.be

Ondernemingen:
Perfectelecgoods NL Ltd.
Joto
Kortingstunter

Extra informatie:
http://www.opgeletopinternet.nl/index.p ... c=11568.45

Mogelijk link met onderneming:
http://www.kvk.nl/orderstraat/product-k ... toretotaal
Ben hier echter terughoudend mee, kan ook een slachtoffer betreffen van Mediarodeo.

Graag zoek ik samen met jullie uit wat hier precies aan de hand is, want er lijken steeds nieuwe ondernemingen opgestart te worden. Dat kan niet zo doorgaan.

PS: Vind je informatie, maak dan aub een screenshot. Dan is er bewijslast.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

53
Beste Libertes,

Nogmaals. Orangepay heeft niets met joto te maken. Wij hebben tijdens een borrel van ibrandz een keer kennis gemaakt. En zoals je dat doet like je dan even elkaars pagina's. Verderop tijdens het ontwikkelen hebben wij hosting/server over genomen. Dit is via Ibrandz tot stand gekomen. Dit omdat zij stopte en wij een goedkope server/hosting nodig hadden. Deze blijkt niet goed opgeschoond te zijn. Wij hebben hier inmiddels de opdracht voor uitgedaan. Dhr T. Was een hele vriendelijke behulpzame man. Daarom was er al snel een gezellige oppervlakkige omgang. Ik heb alle banden met deze man gebroken. Uit FB verwijderd, de gesprekken gewist en de server word opgeschoond. Ik vind het heel fijn en belangrijk dat dit soort types worden aangepakt. Maar hou ons hier aub buiten. Wij zijn er juist om dit soort bedrijven het lastiger te maken. Het feit dat wij bij dezelfde webdesigner een opdracht hebben neer gelegd is heel vervelend. Maar er is inmiddels geen webdesigner, paymentprovider, bank, vergelijksite's, of keurmerken/waarborgen te vinden waar nog nooit een oplichter bij heeft gezeten. Zelfs jullie keurmerk is in aanraking geweest met deze heren. U kunt er niets aan doen dat u destijds misleid bent. Net zo min als wij er wat aan kunnen doen. We hebben inmiddels wel besloten onze site aan te passen. Geen paypal meer en geen bankpas verificatie meer. Wij willen ons juist inzetten tegen internet oplichting. Juist een samenwerking met een keurmerk zien wij het liefst.

Ik verwacht dat de heren van joto inmiddels dusdanig bekend zijn op internet dat ze niet meer aan de bak komen.

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

54
Beste allemaal,

Ik zou het op prijs stellen dat de discussie over joto op een andere plek verder gaat. Desnoods maken jullie er een nieuw topic over. Dit is voor ons funest terwijl wij gewoon een nette payment service proberen op te starten.

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

56
De server heeft een domeinregistratiesysteem. Hierin stond joto nog als technischcontactpersoon. Vandaar ook de verwarring en dat het lijkt alsof het van Joto was. Nogmaals wij zijn nu in afwachting van FXW (de serverprovider) om de hele server op te schonen. Alles wat nog maar iets met joto te maken heeft is zo verwijderd. Dit kan nog even een paar uur duren voordat dit is opgepakt.

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

58
Het is allemaal wel heel toevallig, niet?

Ook het feit dat op de website orangepay.nl niet de vereiste bedrijfsinformatie terug te vinden is zegt ook veel. Als je het geld van klanten wil beheren dan moet je juist zo transparant mogelijk zijn.

Wie gaat zijn geld nu storten op een (derden)rekening van een eenmanszaakje?

Nee, ik geloof het niet, de domeinregistratie door JoTo nekt je.

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

59
Ook aan de DGR is gedacht. En frafra wij hebben alle activiteiten onder gebracht in BV's niet een eenmanszaak.
U zult ook zien bij FXW dat alle gegevens zijn aangepast. Alle troep van joto is verwijderd. Worden we nu helemaal de grond in geboord omdat we een niet schoon server/hosting abbo hebben over gekocht van een niet betrouwbare partij? We hebben alle wachtwoorden en veiligheidsdrempels nogmaals aangepast. We duidelijk aangegeven bij FXW dat wij en alleen wij toegang hebben tot dit account. Er was ook geen noodzaak om dit account helemaal op te schonen waar het niet dat joto zo'n beroerde club was. Natuurlijk moest dit al lang gebeurd zijn. Helaas lagen onze prioriteiten elders. Heel slecht maar om daar nou zo voor afgestraft te moeten worden een beetje jammer. Mocht iemand verder nog vragen hebben kan dit ook via info@orangepay.nl. We staan u graag te woord.

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

60
Zelfs ik vind dat orangepay nu wel een beetje aangevallen wordt om het afzeiken ervan. Toegegeven ze hebben de schijn wel tegen zich maar ze zijn wel bezig met verbeteringen. Ze mogen ook een eerlijke kans krijgen zich te verdedigen zonder dat ze aangevallen hoeven te worden omdat ze een keer een babbeltje met de verkeerde persoon gemaakt hebben

Ik heb inmiddels alle gegevens van Orangepay. incl prive gegevens van de oprichter. Een echte oplichter zou nu wel weer wegduiken in het gras om iets anders te proberen.

Of het helemaal mag volgens de wet weet ik niet. Ik ben geen advocaat.

Jullie ook niet
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]