Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

1
Wie van jullie kent er Orangepay.nl en hoe denken jullie erover? Voorlopig lijken het mij oplichters, maar de sites worden dan wel steeds professioneler.

Ik kreeg namelijk vandaag een mailtje met deze inhoud. 'Hallo namen eigenaren,
U heeft een nieuwe betaling ontvangen van een gebruiker op orangepay.nl

Als u nog geen account heeft bij orangepay.nl kunt u zich registreren om de betalingsdetails in te zien. Let op! Gebruik tijdens registratie het email adres waar u dit bericht op heeft ontvangen, zodat de betaling juist gekoppeld wordt.'

Maar het is een vreemde site. Een Postbus bij ons in de buurt, raar betaaltelefoonnummer.

Omdat ik het niet vertrouw geen account aangemaakt e.d. Zien jullie dit ook zo?

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

3
Dat van die betaling geloofde ik niet, maar bij de postbus bij ons in de buurt begon ik het een vreemde toestand te vinden. Het lijkt wel of die criminelen steeds gehaaider worden. De site ziet er op het eerste gezicht ook normaal uit.

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

4
lame schreef: Ik kreeg namelijk vandaag een mailtje met deze inhoud. 'Hallo namen eigenaren,
U heeft een nieuwe betaling ontvangen van een gebruiker op orangepay.nl
Ach. Er zijn zat mensen die geloven dat ze een prijs hebben gewonnen op een loterij waar ze niet eens aan hebben meegedaan, nalatenschap ontvangen van mensen die ze niet kennen nog aan gerelateerd zijn en tonnen krijgen om 'eventjes' geld via jouw rekening over te laten sluisen.

Om nog maar niet te spreken over het fijn dat Nederlanders massaal in de 'gratis box' getrapt zijn.

Zodra sommige mensen geld gratis denken te krijgen gaat alle common sence overboord. Waarom zou iemand zomaar geld naar je overmaken?

Overigens ken ik orangepay niet maar het feit dat de enige contactmogelijkheid een 'voicemail' is is voor mij al voldoende om het niet te vertrouwen. Dat het bedrijf alleen een postbus heeft en geen bezoekadres is de 3e grote rode vlag.

Site ziet er verder wel professioneel uit. Wel beter uitgedacht dat de phisting bank mailtjes met verschrikkelijke taalfouten
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

5
http://www.opgeletopinternet.nl/index.p ... #msg200419
Beste leden en volgers van dit topic. En vooral, de laatste reactie in dit topic. Het is mei 2014 en in plaats van dat de heren achter deze zwendel inderdaad hun gedupeerden schadeloos stellen hebben ze, hoogstwaarschijnlijk, na veel werk met het maken van een nieuwe site en nieuwe poging tot oplichting, het volgende uit de oplichters-hoge-hoed gestoverd: ORANGEPAY

Kijk de website op http://www.orangepay.nl. Het lijkt in eerste instantie allemaal erg netjes en vertrouwd maar niets is minder maar. Even verder lezend vinden we als contactgegevens slechts een 'postbusje'. Nergens een fatsoenlijk adres. Tevens een (duur) 0900 nummer dat zogenaamd het servicenummer moet zijn. De belangrijke dingen als KvK-nummer, bankgegevens, BTW-nummer en meer ontbreekt.

Dit riep vragen op bij ons. U vraagt zich misschien af hoe wij hier op stuitten? Nou, wij werden op verschillende adressen gemaild met de volgende spam-mail: (zie bijlage).. of we willen inloggen met een account omdat er een betaling is gedaan door een vermeende 'klant'.

[.] Wat onderzoek gedaan en de meest voor de hand liggende conclusie is: JOTO strikes again. Alhoewel, dat is het doet van Orangepay.

Wij hopen met de aanvulling van dit bericht aan dit topic dat Orangepay en de heren die nog heel wat uit hebben staan bij gedupeerden geen kans krijgen.

Wij doen overigens van deze bevindingen ook melding bij justitie.

namens PakketZeker,
S. Roelofs
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

7
Centveilingen zijn in ieder geval oplichting. En dan ook nog eens net doen alsof ze goede doelen steunen maakt het helemaal walgelijk.

Ben benieuwd hoeveel maanden/jaren het duurt voor dit is opgerold. En dan natuurlijk taakstraf weekje schofferen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

9
de veilingsite en orangepay is gemaakt door: http://ibrandz.nl/portfolio/goede-doelen-veilingen/

Ondanks dat de layouts ed goed in elkaar zitten is deze oplichter erg makkelijk te achterhalen. Als de politie slim is nemen ze even contact op met ibranz om te kijken hoe het betalingsverkeer gelopen is. Iets zegt me dat het gewoon via een bankrekening/paypal gegaan is en het dus traceerbaar is.

Maarja zal me niks verbazen dat ze pas gaan kijken als de vogel allang gevlogen is. Maar pas op dat je je parkeerboete niet een paar dagen te laat betaald want dan weten ze je zo te vinden.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

10
Weer lekker aan het speuren.

Even verder in het portfolio gekeken. Verassend veel bedrijven allemaal gevestigd op hetzelfde adres op de Berkelse Poort 87

Leuk. Je kan zowel een date regelen, een advocaat spreken EN meedoen aan een leuke veiling allemaal op hetzelfde adres. En allemaal heel toevallig via hetzelfde ontwerpbedrijf.

Creditveilingen is inmiddels al met de noorderzon vertrokken. Wel 1 zeer lovende review bij de feedback company.

Ik vraag mij af wat het ontwerp bureau er zelf van vindt ... Ik zou toch vragen stellen als een 1-mans bedrijfje zoveel totaal verschillende websites wilde laten ontwillen. Helemaal als er 1 tussen zit die een 'paypal' achtige dienst wil leveren. En hetzelfde patroon bij hetzelfde ontwerpbureau herhaalt zich maar dan onder hetzelfde adres ipv zelfde postcode....

Ik ga eens even verder op onderzoek...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

11
Ook interessant:

http://www.marktkraamveilingen.com/

Niet meer online. Informatie gevonden op de site vand e KvK:
KvK 36028133
Vestigingsnr. 000008593310
de Oude Veiling 52
1689AB
Zwaag
... de Oude Veiling 52, 1689AB, Zwaag, Nederland 1689 AB. Verhuur van marktkramen; organiseren van markten, evenementen en beursen. ...
Oke je zou zeggen. Niet raar. Eenbedrijf out-of-business.

Echter *ALLE* veilingsites gemaakt door ibrandz zijn oftewel opgericht door meneer anoniempje uit Berken en Rodenrijs oftewel offline.

En als ik kijk op de ibrandz website gaat het om het volgende:
Bij Marktkraam Veilingen kun je bieden op de aller mooiste artikelen zoals apple producten, smartphones, tablets, entertainment, beeld en geluid en nog veel meer! Omdat Marktkraam Veilingen onderdeel is van Marktkraam Koopjes ben je dus verzekerd van de beste prijzen, uitstekende service en kwaliteit. Door de grote kracht van Marktkraam Koopjes kunnen zij als Marktkraam Veilingen heel veel verschillende producten aanbieden. Alle producten op deze website zijn nieuw en worden met zorg verstuurd!
En het is geen incorrecte informatie. Zie hier voor screenshot van de website toen deze nog online was:

http://ibrandz.nl/portfolio/marktkraam-veilingen/

Oke dus je schrijft je in bij de KvK voor 'verhuur marktkramen' maar je eigenlijke business is een 'veilingsite' voor I-pads en smartphones.

Wat dat niet waar de KvK voor was? Dat je kon zien wie er achter een bedrijf zat om oplichters te weren? Niks hoor. Je kan je inschrijven met een totaal verzonnen bedrijfsomschrijving.

Nog een andere veilingssite van ibrands gevonden bij de KvK namelijk goededoelenveilingen.
Info op site:
Postbus 15, 6640 AA, Beuningen, Nederland Mail ons op info@goededoelenveilingen.com of bel ons op: 0900 33 44 33 4 KVK: 59 57 60 49BTW: NL 85 35 49 734B01
Info op site KvK
Goede Doelen Veiling B.V.
Hoofdvestiging
KvK 59576049
Vestigingsnr. 000028862864
Hortus 9
6644GG
Ewijk
59576049 0000 000028862864 Goede Doelen Veiling BV. Goede Doelen Veiling BV. ... Goede Doelen Veiling BV. Goede Doelen Veiling BV. ...
Credit Veilingen bestaat niet meer. Zou detailhandel via postorder zijn van KvK met adres in Enschede

Veiling festijn in de welbekende Berkel en Rodenrijs. Staat niet ingeschreven bij de KvK.

Als ik nog verder terugga in het portfolio's zijn de veilingssite niet meer online. Bv media-aanbiedingen.be of creditveilingen

Andere sites die ik link met het veilinggedoe zijn de datingssites. Bv Meetnow.nl en wannabefriends. Meetnow ook in Berken en Rodenrijs. Wannabefriends heeft in zijn geheel geen contactinfo. Beide niet bekend bij de KvK

Dus in het kort:

OrangePay.nl zit op het adres in Berkel en Rodenrijs
Alle veilingssites zijn OF gevestigd in Berkel en Rodenrijs OF vestigingsadres niet bekend OF Offline
Idem voor alle Datingssites

ALLE sites hebben een verdienmodel. Veilig betaling, bieden op een veiling of een betaald profiel op een datingssite.

ALLE sites zijn gemaakt door hetzelfde ontwerpbedrijf. Dat is uiteraard wel heeeeeeel dom want het moet zo toch zeer simpel zijn om het 'breintje' achter deze serie sites te vinden.

Anderzijds begrijp ik het ontwerp bedrijf niet. Ik zie ook heel veel sites die bij mij wel als eerlijk en valide overkomen. Met normale contactgegevens, adres en inschrijvingen bij de KvK. Maar waarom accepteerd dit bedrijf dat de ene vage opdracht naar de andere?

Even gezocht waar dat pand in Berkel en Rodenrijs nu precies zit. http://www.kroezen.nl zit ook op dat adres. Dat is een legetiem bedrijf ik heb daar vroeger een verzekering gehad. Het is dus geen 'lege schuur' want slechts dient als vals adres.

Als ik kijk op google maps zie ik eerder een bedrijventerrein met winkels.... Geen kantoren en zeker geen woonhuizen waar 1 persoon woont die zijn prive-adres als zakelijk adres opgeeft.

De vraag is hoe groot is deze scam? Ik zie uit de post van TS dat er dus phisting mails uitgaan. Ook via google zie ik dat mensen die mail gehad hebben. Wanneer komt bij hem geld binnen? Als er geld overgemaakt wordt of gaan het om de bankgegevens? Op de dating sites zie ik profielen maar of deze nep zijn of dat dit betaalde klanten zijn kan ik niet zien. Veel sites zien eruit alsof ze nog in de opstartfase zijn. Er is slechts 1 veiling object actief zonder biedingen.

Echter zoveel sites laten ontwerpen kan niet goedkoop zijn! Er zal dus op een of andere manier toch geld binnengehaald moeten zijn. Over het algemeen nemen 'vage personen' geen lening bij de bank op de zaken op poten te zetten.

Kom op wie speurt er mee!
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

14
Ik heb vorige week al dit spam mailtje ontvangen over die zogenaamde 'betaling'.

Ik heb toen onderzoek gedaan en via SIDN.nl kwam ik er achter dat de houder van de domeinnaam 'orangepay.nl' de firma "Joto Contact" is. Daar ging ik op Googlen en ik werd er niet blij van.

Dit bedrijf had meerdere shops die onderuit zijn gegaan. Het bedrijf heeft hierop een verklaring afgegeven waarbij de schuld wordt gegeven aan enkele mensen die onder verschillende namen negatieve reviews plaatsten. Zie de voorpagina van: http://winkelenmetvoordeel.nl/

Ik had al een bericht klaar op de betreffende thread op Opgelicht.nl maar toen bedacht ik me.

Wat als die inderdaad zo is? Wat als dit een klein zaakje is die door samenloop van omstandigheden niet meer aan zijn verplichtingen kon voldoen? Ik ben zelf ook internetondernemer en moest er niet aan denken dat mij dit zou gebeuren. Stel hij maakt een voorzichtige doorstart met deze Paypal-kloon? Wie ben ik dan om hem meteen weer de grond in te boren?

Maar goed, ik lees dat ik niet de enige ben met twijfels over deze ondernemer.

Het statement m.b.t. de lastercampagne klinkt nog enigszins plausubel, maar als je vervolgens een nieuwe site lanceert en op een dergelijke leugenachtige manier (betaling ontvangen? Bullshit...) de draad probeert op te pakken, dan boet dat statement ENORM aan geloofwaardigheid in.

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

15
Ik heb mijn mening al gevormd.

Iemand poste daar de volgende Header informatie OrangePay:
Received: from srv1.marktkraamveilingen.com (srv1.marktkraamveilingen.com [62.84.240.133])
nou ja maar even verder gezocht
en dan vind je nog meer site's die of op hun naam hebben staan of hebben gestaan
zoals :
http://goededoelenveilingen.com/
Postbus 15
6640 AA, Beuningen
hortus 9,6644 gg, Ewijk
Verschillende adressen zelfde persoon. Ik had al ergens het adres in Berken en Rodenrijs gelinkt aan het adres in Ewijk. Marktkraamveilingen is (via informatie KvK) weer gelinkt aan een adres in Zwaag.

Er zijn veel te veel overeenkomten in aanpak en doelgroep. Bovenstaande informatie geeft wat mij betreft bewijs dat het niet om een oplichter gaat die nog moet 'beginnen' met zijn werkzaamheden maar het dus al vaker gedaan heeft en nu gewoon een nieuwe poging waagt.

Vaag dat het iemand hier lijkt te interesseren behalve dan de mensen die een phisting poging in de mail heeft mogen ontvangen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

17
Het Varaantje schreef:Vaag dat het iemand hier lijkt te interesseren behalve dan de mensen die een phisting poging in de mail heeft mogen ontvangen.
Nee hoor, ik heb vanochtend zo'n drie kwartier besteed aan het reproduceren van je speurtocht. En kon die inderdaad ook reproduceren. Goed werk, volgens mij heb je gelijk. :!:
winkelenmetvoordeel.nl schreef:JoTo zegt onder meer de dupe te zijn geworden van de grote storing bij ING (begin april), waardoor het bedrijf de binnengekomen betalingen van een aantal dagen niet kon identificeren. ‘Hierdoor konden wij geen goederen uitleveren en kregen we veel annuleringen.
Zo kwamen ze waarschijnlijk op hun ei van Columbus: een betaalsysteem dat betalingen ophoest die voor webwinkels niet te traceren zijn.

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

18
Ward schreef: Zo kwamen ze waarschijnlijk op hun ei van Columbus: een betaalsysteem dat betalingen ophoest die voor webwinkels niet te traceren zijn.

Mee eens. Het lijkt de enige site te zijn die op het moment echt actief is (+ de dating sites. Maar goed misschien zijn die wel legaal. Je betaald voor een profiel en die krijg je ook.)

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je een dergelijke site zomaar uberhaupt mag opstarten. Ik bedoel je beheert opeens iemands geld. Iemand stort een bedrag op een rekening beheerd door OrangjePay en OrangePay betaald (als het goed is....) de verkopende partij. Ben je dan, wettelijk gezien, niet een soort van bank? Dan zal je ongetwijfeld aan wetten en regelgeving moeten voldoen.

Of werkt het zo dat het gezien wordt als een dienstverlening en mogen mensen zelf ervoor kiezen het geld bij een 3e partij te stallen (ongedacht of dan heel dom is of niet)

Het feit dat je een e-mail krijgt met de melding dat iemand geld naar je heeft overgemaakt en je je snel even moet registeren om het te ontvangen lijkt me een illegale (strafbare) actie. Maar ik heb natuurlijk geen verstand van de wet. Mensen mogen ook 'spookfacturen' sturen dat is blijkbaar niet tegen de wet. Misschien valt dit, hoe krom ook, ook niet onder illegale activiteiten.

Ik zit erover te denken om zelf even een profiel aan te maken en iemand een euro te sturen. Puur om te kijken of deze euro ook aankomt. Aan de andere kant wie weet door welk addertje onder het gras vervolgens je rekening wordt leeggeplunderd....

Is er iemand 'volunteer' voor een praktijk test :shock:
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

19
AHA!

Bij 'betaling aanmaken' moet een kopie van je bankpas maken!

Dat is de scam dus. Ik kan me geen enkele, maar dan ook echt geen enkele, reden bedenken dat iemand dit nodig heeft. (in deze context uiteraard. In bepaalde gevallen kan bv een werkgever erna kunnen vragen ter controlere of het salaris naar het juiste rekeningnummer overmaakt kan worden)

Maar ik kan me wel bedenken dat er fraude mee gepleegd kan worden!
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

22
ok. Account aangemaakt met nepgegevens.

Geen check op IBAN of Swift. Zelfs niet of het formaat klopt (heb nu gewoon 12345678 ingevuld) Mijn bankpas is het politielogo :D

Even op link geklikt om account te activeren. En voila. Ik zit in het systeem en kan alles doen.

Geprobeerd een betaling te doen (5 euro mag niet is de weinig. Ik moet minimaal 6 euro overmaken.) ik krijg de volgende error melding:
Deze e-mail wordt niet gebruikt door een OrangePay gebruiker Deze gebruiker kan momenteel geen betalingen ontvangen

Gebruikersnaam : Test Achternaam

Mocht de verkoper nog geen account hebben bij OrangePay dan kunt u toch gewoon de betaling aanmaken. Zorg dat u zeker bent van het emailadres van de verkoper. Hierop zal de verkoper een link ontvangen waarmee deze de betaling kan accepteren.
Logisch.....

Ik kan gewoon verder gaan. Ik kies voor betalen met PayPal. Krijg nu de volgende melding:
Paypal brengt een toeslag van 3,8% in rekening. Helaas moeten wij deze dan ook doorberekenen.
Magnie. De daadwerkelijke kosten die PayPal vraagt zijn:
Zakelijke klanten betalen 3,4% + €0,35 EUR (of minder) per transactie
Je mag volgens de voorwaarden van PayPal geen hogere transactie fee vragen dan kun vragen. Ze vragen 0.4 (-35 cent) teveel. Dit zal wel in eigen zak verdwijnen. Maar echter dit zou voldoende moeten zijn om iig uit PayPal geschopt te worden.

Verder kom ik helaas niet. Ik moet nu inloggen in mijn PayPal account. Ik mooi niet dat ik nu voor 6.29 gescammed ga worden. Laat staan mijn account laten hacken.

Ik probeer het nog een keer via Ideal. Ideal werkt helemaal niet. Melding:
Test mode is not allowed. Please activate this for this website in your Buckaroo profile.
Processing by Buckaroo Online Payment Services B.V. - Privacy Statement
En nu kom ik niet verder dan dat. Aangezien ik weinig trek heb in een gehacked PayPal account ga ik niet verder.

Zit even te denken hoe nu verder. Ik denk dat ik ff een paar telefoontjes ga plegen...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

23
henk-k schreef:Ik vraag me af wat iemand meer kan met een kopie van je bankpas dan met het ingevoerde rekeningnummer.
Dat zal je nog verbazen.... Scammers zijn inventief. Als gebruiken ze het alleen maar als Marktplaats scam (kijk ik ben echt wie ik zeg dat ik ben. Hier een kopie van mijn bankpas. Stuur de spullen maar alvast op)

Jij en ik stinken daar niet in maar genoem mensen wel...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

24
PaulG schreef:Dat moet je inderdaad niet vertrouwen. Fishing
Waarom zou jij daar een betaling ontvangen als je er niets van weet.
Alsof er geld bij de rabo bank gestort wordt terwijl je er geen rekening hebt.

Beste Paulg, Er zijn meerdere betalingssystemen die aan de hand van email adressen werken. Neem bijv. een Paypal. Daar kan een gebruiker ook een bedrag overmaken naar een verkoper die nog geen paypal account heeft. Deze krijgt dan van paypal exact hetzelfde bericht als de klanten van orangepay. Sterker nog we hebben deze functionaliteit bij deze partij “afgekeken”.

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

25
Het Varaantje schreef:Ook interessant:

http://www.marktkraamveilingen.com/

Niet meer online. Informatie gevonden op de site vand e KvK:
KvK 36028133
Vestigingsnr. 000008593310
de Oude Veiling 52
1689AB
Zwaag
... de Oude Veiling 52, 1689AB, Zwaag, Nederland 1689 AB. Verhuur van marktkramen; organiseren van markten, evenementen en beursen. ...
Oke je zou zeggen. Niet raar. Eenbedrijf out-of-business.

Echter *ALLE* veilingsites gemaakt door ibrandz zijn oftewel opgericht door meneer anoniempje uit Berken en Rodenrijs oftewel offline.

En als ik kijk op de ibrandz website gaat het om het volgende:
Bij Marktkraam Veilingen kun je bieden op de aller mooiste artikelen zoals apple producten, smartphones, tablets, entertainment, beeld en geluid en nog veel meer! Omdat Marktkraam Veilingen onderdeel is van Marktkraam Koopjes ben je dus verzekerd van de beste prijzen, uitstekende service en kwaliteit. Door de grote kracht van Marktkraam Koopjes kunnen zij als Marktkraam Veilingen heel veel verschillende producten aanbieden. Alle producten op deze website zijn nieuw en worden met zorg verstuurd!
En het is geen incorrecte informatie. Zie hier voor screenshot van de website toen deze nog online was:

http://ibrandz.nl/portfolio/marktkraam-veilingen/

Oke dus je schrijft je in bij de KvK voor 'verhuur marktkramen' maar je eigenlijke business is een 'veilingsite' voor I-pads en smartphones.

Wat dat niet waar de KvK voor was? Dat je kon zien wie er achter een bedrijf zat om oplichters te weren? Niks hoor. Je kan je inschrijven met een totaal verzonnen bedrijfsomschrijving.

Nog een andere veilingssite van ibrands gevonden bij de KvK namelijk goededoelenveilingen.
Info op site:
Postbus 15, 6640 AA, Beuningen, Nederland Mail ons op info@goededoelenveilingen.com of bel ons op: 0900 33 44 33 4 KVK: 59 57 60 49BTW: NL 85 35 49 734B01
Info op site KvK
Goede Doelen Veiling B.V.
Hoofdvestiging
KvK 59576049
Vestigingsnr. 000028862864
Hortus 9
6644GG
Ewijk
59576049 0000 000028862864 Goede Doelen Veiling BV. Goede Doelen Veiling BV. ... Goede Doelen Veiling BV. Goede Doelen Veiling BV. ...
Credit Veilingen bestaat niet meer. Zou detailhandel via postorder zijn van KvK met adres in Enschede

Veiling festijn in de welbekende Berkel en Rodenrijs. Staat niet ingeschreven bij de KvK.

Als ik nog verder terugga in het portfolio's zijn de veilingssite niet meer online. Bv media-aanbiedingen.be of creditveilingen

Andere sites die ik link met het veilinggedoe zijn de datingssites. Bv Meetnow.nl en wannabefriends. Meetnow ook in Berken en Rodenrijs. Wannabefriends heeft in zijn geheel geen contactinfo. Beide niet bekend bij de KvK

Dus in het kort:

OrangePay.nl zit op het adres in Berkel en Rodenrijs
Alle veilingssites zijn OF gevestigd in Berkel en Rodenrijs OF vestigingsadres niet bekend OF Offline
Idem voor alle Datingssites

ALLE sites hebben een verdienmodel. Veilig betaling, bieden op een veiling of een betaald profiel op een datingssite.

ALLE sites zijn gemaakt door hetzelfde ontwerpbedrijf. Dat is uiteraard wel heeeeeeel dom want het moet zo toch zeer simpel zijn om het 'breintje' achter deze serie sites te vinden.

Anderzijds begrijp ik het ontwerp bedrijf niet. Ik zie ook heel veel sites die bij mij wel als eerlijk en valide overkomen. Met normale contactgegevens, adres en inschrijvingen bij de KvK. Maar waarom accepteerd dit bedrijf dat de ene vage opdracht naar de andere?

Even gezocht waar dat pand in Berkel en Rodenrijs nu precies zit. http://www.kroezen.nl zit ook op dat adres. Dat is een legetiem bedrijf ik heb daar vroeger een verzekering gehad. Het is dus geen 'lege schuur' want slechts dient als vals adres.

Als ik kijk op google maps zie ik eerder een bedrijventerrein met winkels.... Geen kantoren en zeker geen woonhuizen waar 1 persoon woont die zijn prive-adres als zakelijk adres opgeeft.

De vraag is hoe groot is deze scam? Ik zie uit de post van TS dat er dus phisting mails uitgaan. Ook via google zie ik dat mensen die mail gehad hebben. Wanneer komt bij hem geld binnen? Als er geld overgemaakt wordt of gaan het om de bankgegevens? Op de dating sites zie ik profielen maar of deze nep zijn of dat dit betaalde klanten zijn kan ik niet zien. Veel sites zien eruit alsof ze nog in de opstartfase zijn. Er is slechts 1 veiling object actief zonder biedingen.

Echter zoveel sites laten ontwerpen kan niet goedkoop zijn! Er zal dus op een of andere manier toch geld binnengehaald moeten zijn. Over het algemeen nemen 'vage personen' geen lening bij de bank op de zaken op poten te zetten.

Kom op wie speurt er mee!
Beste Varaantje,
Goed om te zien dat u zo actief bent op dit forum. Vooral omdat wij hetzelfde doel willen dienen. Orangepay is juist gericht op het tegen gaan van internetoplichting.

Zoals u kunt zien op orangepay.nl zijn er meerdere contactmogelijkheden waar u uit kunt kiezen. U kunt contact opnemen met orangepay middels het contactformulier, de telefonische klantenservice welke op werkdagen te bereiken is van 9:00 tot 12:00 of u kunt een mail sturen naar info@orangepay.nl. Helaas moeten wij wel gebruik maken van een betaald telefoonnummer. Dit doen we om de algemene kosten laag te houden.

Het gebruik van een postbus is het correspondentieadres van een bedrijf, 1 derde van de Nederlandse bedrijven maakt gebruikt van een postbus. Wij hebben ons eigen adres totaal niet verborgen dit staat immers gewoon bij de KVK geregistreerd.

U benoemd een aantal bedrijven die via Ibrandz media een website hebben laten bouwen. Gelukkig zijn wij niet al deze bedrijven. Wij zijn als Jkrat.bv eigenaar van:

Orangepay

Goededoelenveilingen waarover u melde dat het walgelijk zou zijn dat wij het goede doel als melkkoe zouden gebruiken. Niets is minder waar. Zoals u ook op de site kunt zien staan de bankafschriften geplaatst met de stortingsbewijzen van de afdracht aan de goede doelen. Tevens hebben wij hier de nodige bedankbrieven van ontvangen.

Combidrive is ook een initiatief van Jkrat.bv. Deze naam schijnt geclaimd te zijn via joto-contact. Dit zal een slordigheid zijn geweest van Ibrandz media.

Wij hebben verder geen site’s. De enige link met de door u genoemde andere bedrijven is dat wij dezelfde webdesigner hebben gebruikt. Helaas heeft deze ook voor een partij als joto-contact opdrachten uitgevoerd.

Jkrat.bv is in geen enkele vorm verbonden met deze of andere partijen.

Orangepay is bedoeld om internetoplichting tegen te gaan.

Goededoelenveilingen is bedoeld om voor bedrijven op een ludieke manier reclame te maken voor zichzelf dan wel hun producten. En hiermee gelijk een bijdrage te kunnen leveren aan de maatschappij.

Combidrive is bedoeld om met zijn allen effectiever met ons vervoer en transport om te gaan.

Kortom juist allen zijn gericht op verbeteren.

Wij betreuren het ten zeerste dat een bericht van een concurrent als Dhr roelofs dusdanig geplaatst wordt. Deze partij bied eigenlijk dezelfde dienst aan als orangepay echter dan in de fysieke vorm. Verder bevreemd het ons dat deze partij meerdere bedrijven draait. Allen onder de kvk inschrijving van een bandenspecialist.

OrangePay is inderdaad ontwikkelt door hetzelfde “breintje”. Vandaar ook dat de looks erg op elkaar lijken. Ibrandz is de partij die voor ons met de gunstigste offerte en voorwaarden kwam.

Elke partij waar men een website kan laten ontwikkelen heeft wel eens oplichters geholpen. Natuurlijk doen deze bedrijven dat niet opzettelijk.

26 feb. 2012 - Sterker nog, de oplichter heeft het bewijs dat zelfs John van den Heuvel hem niet pakken kon! Sisow en Mollie garant voor oplichting via iDeal!

Is een bericht over een standaard paymentprovider. Heel vervelend natuurlijk maar dit betekend niet dat sisow een slechte partij is, alleen dat er wel eens bedrijven bij hun aankloppen die niet de goede bedoelingen hebben.

U gebruikt bijvoorbeeld ook Kiyoh hetzelfde als deze joto-contact. Dit betekend niet dat u een oplichter bent. https://www.kiyoh.nl/joto/ In het begin had joto-contact hier ook enkel goede cijfers.

Biedmeer heeft ook een aantal oplichters bediend. Ook paypal is soms ongewild partner van deze malafide partijen.

Ibrandz kan hier dus ook weinig aan doen. Ze hebben voor ons een sterk en veilig systeem neergezet. Enkel heeft deze partij wat vertraagd gehandeld met het omzetten van bepaalde serverdiensten. Iets wat wij met Ibrandz op gaan pakken.

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

26
frafra schreef:Al de 4 bv's die ik had gevonden zitten op de:

Hortus 9
6644GG
Ewijk

Beste Frafra,
Inderdaad is het zo dat er 4 BV’s zijn geregistreerd met 1 werknemer. Op het moment van oprichting was dit ook het geval. Wij zijn in de opstart ook aan het werk geweest met een aantal externe freelance partijen. Op dit moment is alleen Orangepay actief. Indien nodig zullen wij eventuele wijzigingen per jaar doorgeven bij de KVK.

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

28
Ward schreef:
orangepay schreef:Op dit moment is alleen Orangepay actief. Indien nodig zullen wij eventuele wijzigingen per jaar doorgeven bij de KVK.
Wat is het KvK-nummer van OrangePay B.V., de handelsnaam die onder andere wordt genoemd in de Algemene voorwaarden en de FAQ's?

Waar kunnen we de vergunning van DNB of de vrijstelling van de AFM inzien? In geen van beide openbare registers is OrangePay terug te vinden.
Rechtspersoon
RSIN
853550815
Rechtsvorm
Besloten Vennootschap
Statutaire naam
orange pay B.V.
Statutaire zetel
Ewijk
Eerste inschrijving handelsregister
31-12-2013
Datum akte van oprichting
27-12-2013
Geplaatst kapitaal
EUR 100,00
Gestort kapitaal
EUR 0,00


Onderneming
Handelsnaam
orange pay B.V.
Startdatum onderneming
27-12-2013 (datum registratie: 31-12-2013)
Activiteiten
SBI-code: 69209 - Overige administratiekantoren
Werkzame personen
1


Vestiging
Vestigingsnummer
000028861515
Handelsnaam
orange pay B.V.
Bezoekadres
Hortus 9, 6644GG Ewijk
Telefoonnummer
0624506441
Datum vestiging
27-12-2013 (datum registratie: 31-12-2013)
Activiteiten
SBI-code: 69209 - Overige administratiekantoren
Het tijdelijk beheren van gelden ten behoeve van ondernemers
Werkzame personen
1


Enig aandeelhouder
Naam
jkrat B.V.
Bezoekadres
Hortus 9, 6644GG Ewijk
Ingeschreven onder KvK-nummer
59571780
Enig aandeelhouder sedert
27-12-2013 (datum registratie: 31-12-2013)


Bestuurder
Naam
jkrat B.V.
Bezoekadres
Hortus 9, 6644GG Ewijk
Ingeschreven onder KvK-nummer
59571780
Datum in functie
27-12-2013 (datum registratie: 31-12-2013)
Titel
Algemeen directeur
Bevoegdheid
Alleen/zelfstandig bevoegd



Gegevens zijn vervaardigd op 06-05-2014 om 14.34 uur.

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

29
Ward schreef:
orangepay schreef:Op dit moment is alleen Orangepay actief. Indien nodig zullen wij eventuele wijzigingen per jaar doorgeven bij de KVK.
Wat is het KvK-nummer van OrangePay B.V., de handelsnaam die onder andere wordt genoemd in de Algemene voorwaarden en de FAQ's?

Waar kunnen we de vergunning van DNB of de vrijstelling van de AFM inzien? In geen van beide openbare registers is OrangePay terug te vinden.
Ik krijg dit bestand zo in mijn mail is mij zojuist belooft
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Orangepay.nl Oplichting of nieuwe dienst

30
De enig aandeelhouder van Jkrat BV is overigens Joyce. Ik zal hier geen persoonsgegevens vermelden, maar de gegevens op het uittreksel van Jkrat komen overeen met die van klusservice Joyce: http://www.klusservicejoyce.nl

Ik moet wel lachen om die € 25.000 omzet per dag van Joto. Hoewel ik me afvraag waarom op meerdere domeinnamen Joto als houder en/of contactpersoon staat, kan ik geen enkele link tussen Orangepay, Jkrat of Joyce met Joto vinden.