Even voorstellen...

1
Hallo iedereen,

Ik las al een tijdje mee op dit forum en nu maar eens besloten te registreren nu de plannen voor mijn webwinkel concreter worden.

De bedoeling is om per 1 januari volgend jaar mijn eigen bedrijf te starten en een webwinkel te beginnen. Vanaf 1 oktober begin ik met de formele voorbereidingen zoals alles opbouwen. In de tussentijd probeer ik mijzelf wel al zoveel mogelijk te informeren.

Wat ik ga verkopen is een nicheproduct die te maken heeft met een hobby (ik laat meer details nog even in het midden :wink:). Ik maak de producten zelf, ze hebben te maken met elektronica. De inkoopwaarde van de spullen ('halfgeleiders') is rond de € 10,- en die assembleer ik en verkoop het voor € 40,-. Dat lijkt veel winst, maar er gaat natuurlijk nog wel wat tijd in de assemblage zitten.

De markt waar ik in ga opereren is internationaal en behelst Nederland, België, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Italië. Vooral Zwitserland is interessant qua BTW en verder is het transport een interessante uitdaging.

Voor de webshop ga ik Magento gebruiken. Voordelen zijn vind ik dat er veel add-ons verkrijgbaar zijn en hosting ook eenvoudig is. Open source is een voordeel, maar nog belangrijker is een grote speler (eBay) erachter, waardoor de reputatieschade bij bijvoorbeeld security leaks groot is en ik verwacht dat er daardoor minder kans is op problemen dan bij bijvoorbeeld OSCommerce.

Ik heb nog wel wat uitdagingen en vragen en daar ga ik jullie de komende tijd vast af en toe mee lastig vallen. In ieder geval leuk om op een forum met gelijkgezinden te zitten en alle kennis van hier op te slurpen :D.

Met vriendelijke groet,
Dennis

Re: Even voorstellen...

4
Hallo,

Nog even geduld dus voordat je mijn product kan zien... ik ben nog bezig met het afronden ervan. Wat ik wel kan vertellen is dat de uitstraling van mijn product in de markt ook erg belangrijk is. Er zijn wel 'concurrenten', maar daarbij moet je nog te vaak veel hobbyen om het werkend te krijgen.

Op zich kan iedereen het inkopen en ik heb mezelf ook skills aangeleerd om te kunnen maken wat ik nu gemaakt heb. Maar je moet wel handig zijn en kunnen doorzetten. Er is geen grote markt voor wat ik ga verkopen, maar met wat innovatie en mogelijkheden moet het toch mogelijk zijn om na 6 maanden tussen de € 500,- en € 1000,- omzet per maand te hebben. Ik heb gewoon een (goede) baan en voor mij zijn het louter extra inkomsten. Ik hoop natuurlijk dat het later wel groter groeit.

Wat betreft verkopen via andere winkels... het is dusdanig niche dat het alleen onder bepaalde hobbyisten gebruikt wordt. Via hobbywinkels zou op den duur nog een mogelijkheid zijn: het is zo dat ik Magento mede heb geselecteerd vanwege de uitstekende mogelijkheden ook 'dealerprofielen' te maken en zo andere (groothandels)prijzen te hanteren. Daarbij zal het dan zo zijn dat er andere algemene voorwaarden gelden, geen gratis verzending en een minimale orderhoeveelheid. Natuurlijk gelden dan wel andere prijzen.

Er is in mijn markt in Nederland maar 1 concurrent die ook als BV actief is. Voor zover ik kan overzien zijn in het buitenland amper concurrenten, behalve enkele hobbyclubs die het "erbij" doen. De grootste afzetmarkten zijn voor mij Duitsland en Zwitserland.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.