partner worden van diverse webshops

1
Ik wil graag een webshop maken met daarin het assortiment van andere webshops, om niet zelf fysiek de opslag van producten te hoeven bekostigen.

Maar wat moet ik doen om partner te worden van grote webshops en op wat voor percentages moet je rekenen houden? en hebben de grote vakleveranciers van de grote webshops hier in nederland ook alle producten in een database staan die je in een bepaalde format kunt overnemen in je webshop? (bv een beetje zoals kieskeurig.nl waarin je producten van diverse winkels door elkaar ziet staan, bv gerangschikt op prijs)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: partner worden van diverse webshops

5
Maar als je affiliate wordt, ben je dan verplicht om alleen maar producten van die leverancier aan te bieden? Of is het bv alleen maar verboden om producten van de concurrentie aan te bieden en mag je wel uit een andere categorie aanbieden?

En kun je daarnaast als je affiliate wordt, aangeven dat je per week een database in XML wilt ontvangen (of je XML zelf aan de data aanpassen) bijvoorbeeld?

Re: partner worden van diverse webshops

6
Nee, als je affiliate wordt dan heb jij een site met bijv. banners of andersoortige links naar de site waar jij affliate van bent, de "winkel" zelf. Elke bezoeker die via jouw site in de winkel komt die krijgt een unieke code mee, zodat de winkel kan zien waar de bezoeker vandaan kwam. Als de bezoeker dan ook wat koopt in de winkel dan krijg jij daar een percentage van.

Heel soms werkt dit met producten op jouw eigen site, alleen dat is heel lastig en niet altijd gewenst. Als men dan op het knopje "bestel" klikt dan zouden ze door gelinkt moeten worden naar de site van de eigenlijke winkel zelf, en dat is een lastige constructie. Men komt op eens op een andere site uit en dat is voor de bezoeker verwarrend.

Meestal plaats je gewoon een banner of textlink op jouw site als je affiliate bent.

Re: partner worden van diverse webshops

7
@R320, al die vergelijkingssites (je kent ze vast wel) zijn ook "gewoon" affiliate sites. Dus dat moet je eerste vraag beantwoorden.

Wat dat 2e betreft, met de juiste tools en programmeerskills heb ik begrepen dat je inderdaad automatisch op gezette tijden een productfeed kan inladen (of hoe je dat ook moet noemen) om zo je site up to date te houden. ik heb daar verder geen verstand van dus google er op los zou ik zeggen. ;)

Re: partner worden van diverse webshops

8
Bedankt voor jullie reacties! Toch gaat mijn interesse uit naar producten van andere webshops inladen op je eigen website, zodat je als het ware een ontmoetingsplek wordt van diverse categorieën met producten. Dus niet d.m.v. een link want ik wil dat klanten op mijn pagina blijven en niet in een site van een andere webshop terecht komen.

Wat is hiervoor nodig m.b.t. XML format schrijven etc en hoe wordt het genoemd en wat zijn de mogelijkheden hier tegenwoordig mee? (staat het nog in de kinderschoenen en is dit moeilijk te realiseren?)

Re: partner worden van diverse webshops

9
R320 schreef:Bedankt voor jullie reacties! Toch gaat mijn interesse uit naar producten van andere webshops inladen op je eigen website, zodat je als het ware een ontmoetingsplek wordt van diverse categorieën met producten. Dus niet d.m.v. een link want ik wil dat klanten op mijn pagina blijven en niet in een site van een andere webshop terecht komen.

Wat is hiervoor nodig m.b.t. XML format schrijven etc en hoe wordt het genoemd en wat zijn de mogelijkheden hier tegenwoordig mee? (staat het nog in de kinderschoenen en is dit moeilijk te realiseren?)
Zoals Beslist.nl ?