glazenenbekers.nl

1
Beste leden,

Een jaar geleden hebben wij onze site online gezet; http://www.glazenenbekers.nl De producten die wij aanbieden zijn bekers, glazen, dienbladen, kannen en mokken. Dus aan drinken gerelateerde producten.

Inmiddels hebben wij vier bezoekers per dag en ongeveer één of twee bestellingen per maand.

Een aantal maanden hebben wij Admarkt en Adwords ingezet maar dat leverde te weinig op.

Wij hebben het vermoeden dat onze producten niet geschikt zijn voor online verkoop omdat men een product eerst wil zien en voelen. Wellicht dat we meer offline moeten promoten/showen.

Over de site zijn wij tevreden maar misschien valt er nog wat te verbeteren. Het betreft een Mijnwinkel site die overigens goed werkt. Wel heb ik mijn bedenkingen over de zoekmachineoptimalisatie.


Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen / tips en wat jullie van onze webshop vinden.

groeten, Nico
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: glazenenbekers.nl

5
Mooie site wel op zich.. interessante handel ook. Is dat niet erg "moeilijk" met verzenden? De echte glazen en mokken bedoel ik dan, niet de kunststoffen. Qua breekbaarheid bedoel ik dan natuurlijk.

Afijn, wat ik even snel wil opmerken: Ik zat me een rotje te zoeken naar de verzendkosten. Ik kan ze nergens vinden. Ik wil niet zeggen dat dat een oorzaak is maar kan me voorstellen dat het wel een conversie scheelt hier en daar. Vind persoonlijk het erg prettig als ik dat gewoon makkelijk kan vinden. Al is het maar meteen in de winkelwagen. Maar daar zag ik het ook niet toen ik even een beker erin had gegooid. Tenminste, ik had geen zin om mijn hele NAW gegevens in te voeren dus verder ben ik niet gegaan. :)

Re: glazenenbekers.nl

6
We krijgen wel vaker de vraag of de glazen producten wel te versturen zijn per post. Het inpakken vraagt wat extra aandacht maar we hebben nog geen producten retour gekregen.

Goed idee om de verzendkosten zichtbaar te maken. Wellicht dat we helemal geen verzendkosten meer gaan rekenen. Gaat van de winst af maar zal tot meer aankopen leiden.

gr. Nico

Re: glazenenbekers.nl

7
Hallo,

Een wat specifiekere vraag; vinden jullie de uitstraling van de site passen bij de producten en vooral in vergelijking met de prijs van de producten. Oogt het professioneel genoeg?

Oh ja, is de site voor jullie nu wel online?

Re: glazenenbekers.nl

16
Nou dat is duidelijk; de site is niet altijd online. Heb Mijnwinkel.nl gevraagd wat het kan zijn maar die geven de webhoster de schuld (hostnet.nl). Hostnet zegt dat het aan mijn browser ligt en heeft inderdaad ook aangegeven dat ik mijn cache moet legen.

Nu ik merk dat er meerdere zijn die de site niet in beeld krijgen krijg ik het vermoeden dat er meer aan de hand is. Wordt een beetje radeloos omdat ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Help!!!! :cry: :?: :)

Re: glazenenbekers.nl

17
ngdekker schreef:dat het aan mijn browser ligt
Had m nog getest onder FF, Chrome, IE (8) en Operah. Werkt prima in allen.

Re: glazenenbekers.nl

19
10.18 en de website werkt in niet een browser en ook pingen werkt niet. Zeker geen cache probleem hier. De website werkte enkele keren eerder hier trouwens wel. Fijne host? :-) Vraag eens een offtime rapportje voor je webwinkel op? Kan je de hosting zelf kiezen bij Mijnwinkel trouwens? Ik weet dat het een "hosted solution" is maar mag je zelf kiezen bij welke partij? Dit is nl. voor het eerst dat ik hoor dat een mijnwinkel.nl webwinkel zoveel uptime problemen heeft.

Heh... 10.21 en werkt nu weer wel! Echt... bizar hoor. Zeker geen cache probleem geweest, op computers en browsers getest waar ik zeker eerder nog niet gekeken had en waar cache overigens staat uitgeschakeld.
Nu op mijn weblogs:

Re: glazenenbekers.nl

20
10.27 nog steeds niks. Zowel FF als IE. En ja ik laad de site echt opnieuw in, ben geen noob. ;)

Raar want ik had na die eerste post hem wel een keer op me scherm. Zal het thuis es proberen als ik het niet vergeet.

hmm probeer hem op me iPhone en dan werkt ie wel.. vreemd..

Zit je wel bij mijnwinkel.nl trouwens? Dacht idd dat die hun eigen hostruimte haden voor hun winkels?

Re: glazenenbekers.nl

21
Klinkt als een situatie waar de DNS dubbel staat en er ergens een nameserver naar een andere server verwijst. Het kan niet dat een server zo vaak up en down gaat. Moet bijna wel dat 50% van de traffic naar een ander internetkabeltje verwijst. Die online snelweg ook, zo verwarrend... Kan er iemand even een online Tomtom verzinnen?
Nu op mijn weblogs:

Re: glazenenbekers.nl

23
Vraag me af hoe dat is ontstaan. Moet ik nu één nameserver laten verwijderen?

Heb inmiddels de helpdesk van mijnwinkel een mail gestuurd en jullie opmerkingen daarin opgenomen. Hoop dat ze me verder kunnen helpen.


gr. Nico

Re: glazenenbekers.nl

24
De helpdesk heeft contact gehad met Hostnet. Lag aan een instelling op de nameserver. Probleem zou nu verholpen zijn?

Willen jullie nog een keer kijken?

gr. Nico

Re: glazenenbekers.nl

25
Doet nog niks hier, maar veranderingen in nameservers kunnen geloof ik enkele uren tot een dag duren soms, om volledig overal te zijn opgenomen.

Re: glazenenbekers.nl

27
Op het gebied van SEO heb ik de "standaard" dingen al gedaan. metatags, meta description, SItemap, url enz.

Waar ik nog veel aan kan doen is de content. Bij elk product wil ik een uitgebreidere tekst plaatsen. Probleem is alleen dat het veel soortgelijke producten zijn waardoor de teksten ook erg veel op elkaar gaan lijken. Is dat erg i.v.m. SEO?

Zie overigens dat ik weer niet online ben :twisted: :evil: :shock: :!:

gr. Nico

http://www.glazenenbekers.nl

Re: glazenenbekers.nl

30
ngdekker schreef:Op het gebied van SEO heb ik de "standaard" dingen al gedaan. metatags, meta description, SItemap, url enz.

Waar ik nog veel aan kan doen is de content. Bij elk product wil ik een uitgebreidere tekst plaatsen. Probleem is alleen dat het veel soortgelijke producten zijn waardoor de teksten ook erg veel op elkaar gaan lijken. Is dat erg i.v.m. SEO?

Zie overigens dat ik weer niet online ben :twisted: :evil: :shock: :!:

gr. Nico

http://www.glazenenbekers.nl

SEO Tip: Backlinks met anker tekst. (anker tekst = je voor gekozen keywords)
http://www.partytentenshop.nl
http://www.kinderkamer-shop.nl
www.kliklijstshop.nl

English Man - Nederlands als 2e taal!