Inline vertalen werkt niet magento

1
Beste..

Als een klant zijn wachtwoord gaat resetten dan krijgt hij als ie weer op de inlog pagina is een melding dat de mail met de reset link verstuurd is.

Deze tekst wil ik aanpassen, maar de inline vertaler werkt niet. Weet iemand waar ik dit in file aan kan passen? In de translate csv files staat deze er niet tussen dus dat werkt ook niet.

MVG
Laurent Twint

Re: Inline vertalen werkt niet magento

2
In de map locale heb je NL_nl en daar heb je ook alle mage bestanden die je kunt vertalen. Daar staat het dan ook in. Moet zeggen dat bij mij sinds een overstap van hosting ook de inline vertaling niet meer werkt. Gebruik het nog wel om te kijken welke file ik moet gebruiken (mage_customer, mage_checkout).

Re: Inline vertalen werkt niet magento

4
Ik heb ook wel eens gehad dat ze een typefout hadden gemaakt in de engelse zin, en daardoor de vertaling niet goed werkte. Als dat het niet is kan je de Engelse zin en Nederlandse vertaling ook zelf toevoegen in mage_customer.csv. Ik gok dat het daar bij moet komen voor een tekst binnen het klant account.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Inline vertalen werkt niet magento

5
Rudy schreef:Ik heb ook wel eens gehad dat ze een typefout hadden gemaakt in de engelse zin, en daardoor de vertaling niet goed werkte. Als dat het niet is kan je de Engelse zin en Nederlandse vertaling ook zelf toevoegen in mage_customer.csv. Ik gok dat het daar bij moet komen voor een tekst binnen het klant account.
Klopt en soms zijn er zinnen overgeslagen. Oh en zou sowieso de vertaling nakijken. Echt in het begin heb ik alle files nagelopen, soms was de tekst echt raar en ergerde ik mij er aan.

Mocht het niet werken? Gebruik je een theme? Check of daar ook een locale map zit met een translate.csv, soms moet in ene daar van alles vertaalt worden.

Re: Inline vertalen werkt niet magento

6
Ik heb ook wel eens problemen gehad met inline vertalen.
Bij mij kwam het toen doordat ik met Firefox (of Chrome) aan het werken was.
Ik heb het toen eens geprobeerd met IE, toen werkte het zoals het moet.
Weet niet of je dat al gedaan hebt, anders kan je dat wel eens proberen.

Re: Inline vertalen werkt niet magento

7
Happy Caddy schreef:Ik heb ook wel eens problemen gehad met inline vertalen.
Bij mij kwam het toen doordat ik met Firefox (of Chrome) aan het werken was.
Ik heb het toen eens geprobeerd met IE, toen werkte het zoals het moet.
Weet niet of je dat al gedaan hebt, anders kan je dat wel eens proberen.
Ik heb wel met Chrome dat ik gewoon niet op het boekje kan klikken, dat werkt niet. Maar werkt wel in Firefox alleen als ik dan iets vertaal en sla het op dat werkt dan niet.
Dus ik pak de vertaalfile erbij en vertaal het daar in.

Re: Inline vertalen werkt niet magento

8
Zyra schreef:
Happy Caddy schreef:Ik heb ook wel eens problemen gehad met inline vertalen.
Bij mij kwam het toen doordat ik met Firefox (of Chrome) aan het werken was.
Ik heb het toen eens geprobeerd met IE, toen werkte het zoals het moet.
Weet niet of je dat al gedaan hebt, anders kan je dat wel eens proberen.
Ik heb wel met Chrome dat ik gewoon niet op het boekje kan klikken, dat werkt niet. Maar werkt wel in Firefox alleen als ik dan iets vertaal en sla het op dat werkt dan niet.
Dus ik pak de vertaalfile erbij en vertaal het daar in.
Dat had ik dus ook.
In IE werkte het opslaan wel (raar maar waar..)

Met de vertaalfile gaat uiteraard ook.

Re: Inline vertalen werkt niet magento

9
Ik had nu dat Home vertaalt werd naar Thuis, overal vertaald. Oude files terug gezet ook die van mijn theme. Het werkte niet en waar het in zat? Ja, Magento gaf via dat boekje aan dat het in mijn template zat en die heeft 1 vertaalfile en dat werkte niet.

Uiteindelijk een andere oplossing gekozen, wijzigen in een icon. Maar het is te idioot dat alles letterlijk is vertaalt. Weet je laat het aan professionals over of doe gewoon niets. Ingeschakeld of uitgeschakeld werden ook in eens "Maak bruikbaar" en "Maak onbruikbaar".