TNT contract 25000 pakketjes nog duur

1
Ik heb zojuist de offerte van TNT binnen gekregen voor 25000 pakketjes per jaar.
5,09 per pakket en dan nog eens 0,17 per kilo.

Ik had echt zoiets van... he??? Nu is DHL nog steeds goedkoper behalve dat ze geen 24 uur dienst hebben. Maar wij hanteren al lage verzendkosten van 4,95 voor TNT en 3,95 voor DHL en toch kiest men masaal voor de 3,95 van DHL.

Om die ene euro hoeven ze het toch niet binnen 24 uur blijkt wel.
Maar die 5,09 valt mij vies tegen.
Ik was beneiuwd of anderen ook zo'n hoog tarief heben, want je kan al vanaf 100 pakketjes een contract krijgen. Dat kan dan nooit zoveel goedkoper zijn dan de 6,75 voor mijn idee. Ik had toch gehoopt op een bedrag rond de 4 euro ipv 5 euro.

Re: TNT contract 25000 pakketjes nog duur

2
Okee las net in een andere forum dat je bij 100 pakketjes 5,35 en de 0,17.
Ga nu denken dat het een typfout is, want dat zal toch geen 14 cent schelen terwijl het 24900 pakketjes meer is.

Als we het omreken dan betalen we bij 10 kilo 6,79 dan zit je al veel hoger!
gemiddeld gewicht bij ons is 5 kilo dus 5,94 verzendkosten dat scheelt 0,81 x 25000= 20250 euro dan lijkt het wel weer veel :wink:

maar toch vindt ik het erg hoog, want wij streven naar gratis verzenden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: TNT contract 25000 pakketjes nog duur

5
Bij deze aantallen lijkt het me dat je gewoon iemand van TNT (of welke vervoerder dan ook) bij je langs kan laten komen om het een en ander te bespreken.
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

Re: TNT contract 25000 pakketjes nog duur

7
JoKD schreef:Okee las net in een andere forum dat je bij 100 pakketjes 5,35 en de 0,17.
Ga nu denken dat het een typfout is, want dat zal toch geen 14 cent schelen terwijl het 24900 pakketjes meer is.

Als we het omreken dan betalen we bij 10 kilo 6,79 dan zit je al veel hoger!
gemiddeld gewicht bij ons is 5 kilo dus 5,94 verzendkosten dat scheelt 0,81 x 25000= 20250 euro dan lijkt het wel weer veel :wink:

maar toch vindt ik het erg hoog, want wij streven naar gratis verzenden.
dan moet ik ook nodig eens aan de bel trekken, hier een contract voor 1.000 pakketjes en een basistarief van 5,71 + 0,17 per kg.

Behoorlijke willekeur in de prijzen dus, we versturen kleine pakketjes met een hoge waarde daarvoor werken we nu samen met een andere logistieke, hier hebben we een deal van 5,75 ex btw met handtekening v. ontvangst en alleen afgifte op huisadres. We geven onze klanten de mogelijkheid om te kiezen (i.v.m. afhaal mogelijkheden postkantoor) maar ik denk dat we die keuze maar laten.

Re: TNT contract 25000 pakketjes nog duur

9
Het is het laagst mogelijke bedrag dat TNT kan bieden vandaar dat ze geen lager tarief bieden bij nog meer afname.
Ik zit ook met het probleem dat ik mijn kokers van 120 cm niet meer kan verzenden. Ben naarstig op zoek naar een alternatief.
DHL was dacht ik ook erg duur. Misschien heb ik te weinig pakketten. Ik verstuur ong. 2000 pakketten per jaar.

Als iemand een mooi alternatief weet... graag!