[juleye.nl] Feedback op webshop

1
Al een hele poos geleden heb ik mij aangemeld op dit forum en met veel interesse meegelezen.

Na enkele webshops gedraaid te hebben binnen de eyewear industrie en hier veel van te hebben geleerd is de huidige webshop een feit geworden. Hij is inmiddels al een een hele poos live en met de zomer in het vooruitzicht zal ik hopelijk een goede periode tegemoet gaan.

Mochten jullie nog tips en dergelijke hebben, dan hoor ik ze graag.

Webshop: http://www.juleye.nl

Momenteel ben ik ook bezig met het verkennen van de mogelijkheden voor affiliate-marketing en aan het experimenteren met andere kanalen.
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 16 juni 2014, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bit.ly link weggehaald. Zie voorwaarden voor dit forum.

Re: Feedback op webshop

4
Bedankt voor de reacties.

De vierkante foto's (en dus redelijke witruimte) geeft naar mijn mening de mooiste uitlijning van de producten bij de productomschrijvingen en met de cloudzoom functie is met een vierkant frame het meeste te zien, vandaar de wat grotere witruimte en vierkante foto's.

Mochten er nog andere dingen opvallen, ik hoor ze graag.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Feedback op webshop

5
De shop ziet er goed uit, ik heb wel wat opmerkingen.

Wanneer ik op "Herren" klik zie op het moment dat de pagina geladen is geen enkele bril. Is het misschien een idee om de categorietekst onderaan te plaatsen? Nog erger werkt het voor mij wanneer ik op dezelfde pagina een filter kies, dan gebeurt er niks (ik moet dus eerst naar beneden te scrollen)

De banner van gratis bezorging is zeker erg belangrijk op de homepage, maar op de onderliggende pagina's kan je deze info misschien ergens anders neerzetten? Dan krijgt de bezoeker toch iets sneller de brillen te zien.

De witte ruimte boven en onder de producten vind ik ook jammer, op mobiel is dit ook niet echt mooi.
Met vriendelijke groet,
Olaf Lederer

Webshop met WordPress en WooCommerce

Re: Feedback op webshop

6
Verscheen Herren als categorie? Dat zou namelijk niet de bedoeling moeten zijn, de Duitse taal wordt namelijk wel aan gewerkt. Maar mag nog niet worden getoond, daar moet ik even naar kijken dan. Het filterprobleem komt mij niet bekend voor, dat is op meerdere computers en browsers getest en die werkten gewoon live. Waarmee heb jij de site bezocht, waarmee het niet werkte?

Het onderaan plaatsen van de categorietekst zou misschien geen gek idee zijn inderdaad. Zeker op kleinere schermen kan dat beter werken, eens kijken hoe dat technisch kan worden geregeld. Maar dat is een goed iets om even naar te kijken.

Het punt van de banner met gratis bezorging was voor mij inderdaad ook een puntje waar ik nog over twijfelde op de productpagina. Misschien dat hij beter in het geheel kan worden weggelaten op de productpagina, of elders worden geplaatst.

Bedankt voor de opmerkingen!

Re: Feedback op webshop

7
monster_beetle schreef:Verscheen Herren als categorie? Dat zou namelijk niet de bedoeling moeten zijn, de Duitse taal wordt namelijk wel aan gewerkt. Maar mag nog niet worden getoond, daar moet ik even naar kijken dan. Het filterprobleem komt mij niet bekend voor, dat is op meerdere computers en browsers getest en die werkten gewoon live. Waarmee heb jij de site bezocht, waarmee het niet werkte?
Sorry fout bij mij :) Ik had natuurlijk de nederlandse versie. Nu staat de tekst onderaan is en zie ik bovenaan gelijk de producten. Wanneer ik nu een kleur kies is het ook duidelijk. De tekst onderaan plaatsen was de oplossing.

Re: Feedback op webshop

8
Haha, ok. Goed te horen dat het nu wel werkt.

De tekst naar onder verplaatsen maakt het inderdaad een stuk beter. Net een aantal kleine dingetjes aan de mobiele versie veranderd. De afbeeldingsformaten geven op de mobiele versie inderdaad wel veel witruimte, daar ga ik ook nog even wat mee spelen.

Re: Feedback op webshop

9
Aantal kleine puntjes die mij opvielen.

Ik weet dat ze hier op het forum lak hebben aan de cookie wetgeving, echter vind ik het persoonlijk wel zo netjes als het op zijn minst ergens op de website vermeld wordt.

Maak je echt gebruik van affliates? Anders zou ik het persoonlijk uitschakelen.

Bij de cadeaubon staat er nog "general".

Het betaalprocess is nog het originele process van opencart. Omslachtig, langdradig en funest voor je conversie. Er zijn meerdere "one page" checkout modules te vinden voor opencart.

Re: Feedback op webshop

10
Infinity schreef:Aantal kleine puntjes die mij opvielen.

Ik weet dat ze hier op het forum lak hebben aan de cookie wetgeving, echter vind ik het persoonlijk wel zo netjes als het op zijn minst ergens op de website vermeld wordt.

Maak je echt gebruik van affliates? Anders zou ik het persoonlijk uitschakelen.

Bij de cadeaubon staat er nog "general".

Het betaalprocess is nog het originele process van opencart. Omslachtig, langdradig en funest voor je conversie. Er zijn meerdere "one page" checkout modules te vinden voor opencart.
Cookievermelding:
In wat? Die verschrikkelijke balk? Dat bij sommige webshops zo irritant is en vooral bij mobiel browsen dat je het alweer direct wegklikt?

Of de duidelijke uitleg/vermelding bij privacy statement?

Zijn 2 verschillende dingen, waarbij heel veel mensen echt wel aan het laatste voldoen. Alleen het eerste niet, maar nogmaals ik kan het begrijpen. Niemand wist van een cookie, behalve de geeks (include me), totdat een EU mannetje erover begon te blèren dat er een wetje voor moest komen en NL het wetje nog erger heeft gemaakt dan het eigenlijk is.

Funest? Waarom doet een One Page nu wel aan de wetgeving als ik toch heel vaak overal gelezen heb dat zo'n "one page" niet voldoet.

Re: Feedback op webshop

11
@Zyra,

gelukkig is het binnenkort niet meer nodig om toestemming te vragen voor het plaatsen van technisch noodzakelijke cookies en voor analytics cookies. Over alle gebruikte cookies te informeren is iets dat elke site eigenaar zou moet doen (samen met de privacy verklaring).

Ik denk dat je de onepage checkout niet helemaal begrijpt. Wanneer je een onepage checkout kan uitvoeren, zonder daarbij een cookie te plaatsen dan is dit zeker okay om in dit geval de cookie vraag weg te laten. Helaas zijn dit soort oplossingen niet echt handig en/of slecht voor conversies (omdat de website elke keer de winkelwagen vergeet of omdat het alleen maar met een product werkt). Er zijn misschien ook oplossingen waar de order sleutel niet met de hulp van cookies wordt onthouden, maar dan via de URL. Ook dit is vragen naar problemen :)

Dus wanneer jullie geen gebruik maken van re-targeting is het maar nog eventjes afwachten :)

Re: Feedback op webshop

12
Zyra schreef:Funest? Waarom doet een One Page nu wel aan de wetgeving als ik toch heel vaak overal gelezen heb dat zo'n "one page" niet voldoet.
Dat hoor ik inderdaad ook wel vaker, maar kun je wat betrouwbare bronnen noemen die dit overtuigend beargumenteren?

Volgens mij kán een one-page checkout wel degelijk voldoen aan de wet, zolang je maar geen fratsen uithaalt waarmee de koper voordat hij het in de gaten heeft aan iets vastzit. Dat betekent dat er actieve handelingen van de gebruiker nodig zijn, zoals het kiezen van een betaalmethode en het aanvinken van een hokje voor het accepteren van de algemene voorwaarden, maar dat is met Ajax technisch heel goed te doen in één webpagina, toch?
StoreCore.io

Re: Feedback op webshop

13
Ward schreef:
Zyra schreef:Funest? Waarom doet een One Page nu wel aan de wetgeving als ik toch heel vaak overal gelezen heb dat zo'n "one page" niet voldoet.
Dat hoor ik inderdaad ook wel vaker, maar kun je wat betrouwbare bronnen noemen die dit overtuigend beargumenteren?

Volgens mij kán een one-page checkout wel degelijk voldoen aan de wet, zolang je maar geen fratsen uithaalt waarmee de koper voordat hij het in de gaten heeft aan iets vastzit. Dat betekent dat er actieve handelingen van de gebruiker nodig zijn, zoals het kiezen van een betaalmethode en het aanvinken van een hokje voor het accepteren van de algemene voorwaarden, maar dat is met Ajax technisch heel goed te doen in één webpagina, toch?
Volgens mij werken de meeste onepage checkout oplossingen ook zo. In elk geval degenen die ik getest heb en nu gebruik. Er zijn altijd nog acties de gebruiker moet uitvoeren, zoals inderdaad betalingsmethode en verzendmethode kiezen. Maar meestal ook je naam en adresgegevens natuurlijk, tenzij je een terugkerende klant bent met een account. En accepteren van de voorwaarden. Het lijkt me dat deze dus gewoon aan de wet voldoen.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Feedback op webshop

14
Leuke punten om zo te lezen. Een one-page checkout zal het inderdaad wel makkelijker maken. Ik kan wel eens kijken naar goede oplossingen daarvoor.

Wat de cookies betreft dacht ik dat voor noodzakelijke cookies de wet wat soepeler was, maar dat kan ik fout hebben? In ieder geval een vermelding in een privacy-statement kan geen kwaad inderdaad.

Het affiliate verhaal, daar ben ik wel mee bezig. Maar waarschijnlijk gaat dat via Daisycon lopen. Dus dan is het inderdaad beter om het weg te halen uit de footer (dat was eerst ook het geval, totdat ik ging kijken naar affiliate mogelijkheden). Het enige lastige is dat ik niet over alle ean-codes beschik van de producten die ik heb, dus dat kan de effectiviteit van een affiliateprogramma wel negatief beïnvloeden ben ik bang voor.

Re: Feedback op webshop

15
sjoerdk schreef: Volgens mij werken de meeste onepage checkout oplossingen ook zo. In elk geval degenen die ik getest heb en nu gebruik. Er zijn altijd nog acties de gebruiker moet uitvoeren, zoals inderdaad betalingsmethode en verzendmethode kiezen. Maar meestal ook je naam en adresgegevens natuurlijk, tenzij je een terugkerende klant bent met een account. En accepteren van de voorwaarden. Het lijkt me dat deze dus gewoon aan de wet voldoen.
Ja, maar wat als je maar 1 verzendmethode hebt, dan valt er niets te kiezen, maar dat is er standaard dan ook niet en dus maakt dat niet uit eigenlijk.

Op het moment (heb niet alles van wat ik eerst gelezen had opgeslagen, dus opnieuw gezocht) vind ik dus dit.

http://www.micheltel.nl/thuiswinkel-waa ... -valkuilen
Maakt je webshop gebruik van de Magento one-step-checkout? De one-step-checkout voldoet in beginsel niet aan de wet, omdat de consument aan het einde van het koopproces geen controle-overzicht krijgt van de bestelling en de ingevulde gegevens.

Biedt bezoekers standaard de mogelijkheid om een bestelling te controleren en eventueel aan te passen, voordat de bestelling definitief wordt verstuurd. Je kunt dit doen op twee manieren.

De eerste mogelijkheid is om een tweede pagina toe te voegen met een overzicht van de geplaatste bestelling en de ingevulde gegevens. Of een checkbox toevoegen aan de checkout-pagina, waarin wordt gevraagd of de bezoeker zijn gegevens en bestelling heeft gecontroleerd en of deze juist zijn ingevuld. De bezoeker wordt dan verplicht om hier akkoord mee te gaan, voordat de bestelling daadwerkelijk wordt geplaatst.
Anderzijds bij de vele check-outs nu zie ik rechts staan wat ik bestel met bedragen. Als je dan aangeeft dat de klant akkoord moet gaan met de AV voldoe je er eigenlijk aan. :wink:

Re: Feedback op webshop

16
Persoonlijk bestel ik niet bij Nederlandse webshops die geen cookie melding hebben. Voelt ergens als een winkel die je geen bon wil geven, voor mij persoonlijk. Het is in mijn optiek een klein stukje professionaliteit. Werd laatst ook gesuggereerd dat bol.com geen cookie melding zou hebben. (Wat natuurlijk wel het geval is.)

Wat betreft de "One Page" checkout, gaat het om een pagina waar de klant alle gegevens in 1x te zien krijgt. (Verzend adres, Producten in zijn mandje, Betaalmethode etc etc.) Goed voorbeeld voor opencart is: http://www.opencart.com/index.php?route ... on_id=7382 (Zeer goede service, ook als je een theme gebruikt die problemen mocht veroorzaken.) Zie niet in waarom deze niet aan de wet zou voldoen, aangezien hij de 6 stappen (afzonderlijke pagina's) terugbrengt naar 1 pagina waar alle 6 stappen in verwerkt zitten. Daarnaast moet de klant altijd nog zelf, minimaal 2 keer, akkoord geven voor de aankoop.

Het verbaasd me wel dat er hier veel webshop eigenaren zijn die min of meer lak hebben aan de cookie melding, maar dat is denk ik een topic op zich waard. (Zal er ook ongetwijfeld al zijn)

Re: Feedback op webshop

17
Ik heb de afgelopen dagen ook het e.e.a. gelezen over de one-page checkout vs. de accordeon checkout (welke ik nu gebruik). Wat daaruit op te maken valt is dat het traditionele bestelproces, waarbij meestal minimaal 5 pagina's moeten worden doorlopen inderdaad voor een lagere conversie zorgt dan bij een andere methode.

Over de accordeon vs. one-page wordt niet echt vermeld dat er een aantoonbaar verschil in conversie is. Deze hebben beide voor- en nadelen (waarvan de complexiteit van de one-page checkout met name wordt genoemd, waar ik het wel mee eens ben als ik deze zie).

Een paar leuke artikelen:
http://www.abandonaid.com/blog/the-trut ... checkouts/
http://blog.upsellit.com/2013/08/21/the ... t-designs/
http://baymard.com/blog/accordion-style-checkout
http://inchoo.net/ecommerce/the-amount- ... nt-matter/

Ik ben er zelf nog niet uit of een one-page checkout in dat opzicht optimaal is voor de user-experience. Een accordeon checkout lijkt mij toch een van de betere manieren, alleen zou je ervoor moeten zorgen dat de back-button de gebruiker niet uit het checkout-process gooit. Of zeer duidelijk moeten maken dat de back-button niet gebruikt hoeft te worden.

Edit: ondertussen iets aan het experimenteren met de cookie-melding. Mooi is het niet helaas... Aan de andere kant geeft het inderdaad wel een bepaalde transparantie.

Re: Feedback op webshop

18
Infinity schreef:Persoonlijk bestel ik niet bij Nederlandse webshops die geen cookie melding hebben. Voelt ergens als een winkel die je geen bon wil geven, voor mij persoonlijk. Het is in mijn optiek een klein stukje professionaliteit. Werd laatst ook gesuggereerd dat bol.com geen cookie melding zou hebben. (Wat natuurlijk wel het geval is.)
Controleer je dan ook elke keer of de site, voordat je de vraag over de cookies beantwoord, geen cookies plaatst?
Het is een beetje lastig namelijk om de cookies pas dan te plaatsen wanneer de vraag met "ja" beantwoord is. Dus na mijn schatting voldoen nog geen 90% van de sites die de cookie melding hebben aan de wetgeving (eerst vragen en dan plaatsen)

Re: Feedback op webshop

20
Ward schreef:Professionele internetgebruikers hebben hun browsers en computers sowieso dusdanig goed beveiligd dat ze helemaal geen last hebben van tracking cookies.
Dat is zeker waar, maar helaas helpt dit niet in het geval van de cookiewet, maar gelukkig hoeven zij straks niet meer te vragen voor de "normale" analytics cookies.

Re: Feedback op webshop

21
Ondanks dat we flink offtopic gaan, hier toch een reactie.

@monster_beetle
Denk dat het inderdaad per shop afhankelijk is. Vooral als je van upsell gebruik wil maken, moet je geen one page checkout hebben. Echter als we het over de standaard checkout van opencart hebben, word ik daar persoonlijk niet blij van. Er zijn ook tal van accordeon checkouts voor opencart die mooi gebruik maken van upselling en tal van opties hebben. In het geval van de link die ik gaf, die is volledig naar smaak in te stellen, responsive en naar mijn idee niet overweldigend voor klanten. De pagina doet mij ergens denken aan het systeem van thuisbezord.nl, wat naar mijn idee impuls aankopen bevorderd.

@finalwebsites
Zeer goed punt wat je aanhaalt. Want dat doe ik inderdaad niet. Ongetwijfeld zal ook het meerendeel van de shops de analytics cookies al geactiveerd hebben nog voordat de klant de cookies accepteert. Het is denk ik ook iets persoonlijks. In het begin ergerde ik me er dood aan dat ik dat op elke website moest accepteren, nu begint er een alarm belletje te rinkelen wanneer ik de cookie melding niet te zien krijg. Denk dat het ook meer mijn eigen mening is, en weet totaal niet hoe de markt (klanten) er tegenover staan. Voor mij is het een stuk vertrouwen. Voor mij persoonlijk maakt het me ook niet heel veel uit welke ideal aanbieder (mollie, paytor, bank zelf) er gebruikt word, zolang als het maar ideal is. Wederom een kromme vergelijking, maar het is ook meer een persoonlijke mening dan dat het een feit is :wink: .

Re: [juleye.nl] Feedback op webshop

23
Leuk om te zien dat je mijn favoriet hebt gekozen. Zelf zag ik de conversie omhoog gaan, hoop dat dit ook voor jou het geval zal zijn! Aantal tips wat betreft de plugin:

- Houdt hun pagina van de plugin in de gaten, ze updaten de plugin regelmatig.
- Gratis 1x full support voor een theme wat niet aansluit bij de plugin. (Daarna 50 dollar)
- Er is een plugin te vinden die vraagt of je ook de nieuwsbrief wil ontvangen, die prima aansluit bij deze plugin. (Zodra je kiest voor het aanmaken van een account)

Zelf heb ik gekozen om altijd eerst de winkelmand te tonen aan de klant voordat ze door kunnen naar de one-page checkout. Dit gebeurd op je shop nu heel netjes via de pop-up, werkt dit ook goed op een smartphone? Aangezien ik het zelf niet lekker werkend kon krijgen op een smartphone voor de eerder genoemde methode gekozen. Ondanks er weinig conversie komt via smartphones, leek mij dit de beste optie. Mede doordat op kleine tablets een responsive site nog wel eens wil functioneren alsof je hem op een smartphone bekijkt.

Laat me maar weten of het functioneel voor je conversies is geweest!

Re: [juleye.nl] Feedback op webshop

24
Bedankt voor de tips. Ik zal hun pagina zeker in de gaten houden, ben erg benieuwd of ik het ga merken in mijn conversie... De reden dat ik hier uiteindelijk toch voor ben gevallen was nadat ik een bestelling had geplaatst bij 12cook.com. Het systeem bij hun werkte zo simpel en snel, dat ik vond dat ik eigenlijk ook wel om moest :)

De winkelmand werkt bij mij goed op de smartphone, misschien een template gerelateerd dingetje?