Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
vitallica
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 juni 2014

Beginnende webwinkel Opencart iDeal betaaloptie

10 juni 2014

Hallo allemaal,

Ik woon in Belgie en ik wil graag een webwinkel opstarten waar ik producten importeer van china.

Ik kan al zeker op de 1e plaats geraken van google dankzij mijn ervaring in seo. De websites in google verkopen 20 producten per dag. Wanneer ik €5 winst heb per item ben ik nog steeds €10 onder hun vraagprijs (met verzending erbij). Ik ga net dezelfde items verkopen.

Nu mijn vraag is welke betaalmethode kan ik gebruiken wanneer ik nog geen zelfstandige wil worden? Ik heb momenteel mijn webshop op OpenCart en ik zocht naar betaalmethoden. iDeal is een goede betaalmogelijkheid voor nederlanders. Echter heb ik verschillende gegevens nodig als ondernemer om te registreren bij sisow (de provider van iDeal denk ik).

Ik zou graag mijn webwinkel in het begin klein houden zodat ik geen btw hoef te betalen. Kort samengevat dus nog geen ondernemer wil worden. (ben nog student)

Wat kan ik doen in dit geval? zijn er nog andere betalingsmogelijkheden met OpenCart?

Alvast bedankt
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Beginnende webwinkel Opencart iDeal betaaloptie

10 juni 2014

Dan houd je, denk ik, maar twee acceptabele betaalmethoden over: een privé-bankrekening voor bankoverschrijvingen en een privé-rekening bij PayPal.
 
vitallica
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 juni 2014

Re: Beginnende webwinkel Opencart iDeal betaaloptie

10 juni 2014

Dan houd je, denk ik, maar twee acceptabele betaalmethoden over: een privé-bankrekening voor bankoverschrijvingen en een privé-rekening bij PayPal.
Ok, betalen met visa of mastercard zit er dus niet in? Spijtig.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Beginnende webwinkel Opencart iDeal betaaloptie

10 juni 2014

Jawel, dat kan ook via PayPal.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
vitallica
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 juni 2014

Re: Beginnende webwinkel Opencart iDeal betaaloptie

10 juni 2014

Jawel, dat kan ook via PayPal.
Juist, was ik al vergeten.

Ik zal beginnen zonder onderneming en als het iets wordt kan ik zelfstandige worden.

Bedankt!
 
Kmowebdiensten
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 oktober 2013
Locatie: België
Contacteer:

Re: Beginnende webwinkel Opencart iDeal betaaloptie

10 juni 2014

Inderdaad, zonder ondernemingsnummer ben je beperkt qua betaalmogelijkheden.
Op zich is een btw nummer verplicht om handel te drijven, en geeft ook vertrouwen naar klanten toe.

Ook een SSL certificaat en webwinkel keurmerk vinden bezoekers leuk.

Succes met de webwinkel, stap per stap kom je er ook ;-)
 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

Re: Beginnende webwinkel Opencart iDeal betaaloptie

11 juni 2014


Juist, was ik al vergeten.

Ik zal beginnen zonder onderneming en als het iets wordt kan ik zelfstandige worden.

Bedankt!
Zolang je maar beseft dat je dan heel fout bezig bent ...

Indien je betrapt wordt

1) verlies je met terugwerkende kracht je statuut van student, moeten je ouders kindergeld en studietoelagen terugbetalen en krijgen zij een belastingsupplement omdat ze een persoon ten laste minder hebben

2) krijg je een navordering van ontdoken sociale bijdragen van zelfstandige in hoofdberoep

3) verlies je je rechten op werkloosheidsuitkering indien je na je studies niet onmiddellijk een job kan vinden

4) zal je de fiscus mogen uitleggen waarvan je hebt kunnen leven en wordt je indien je daartoe niet in staat bent belast op een jaarlijks minimum noodzakelijk basisinkomen

Deze situatie is NIET omkeerbaar.

Misschien moet je eens met een (echte) boekhouder gaan praten en de mogelijkheid bekijken om dit zaakje op te starten op naam van één van je ouders: indien zij effectief werken dan kan dat voor hen risicoloos officieel als "zelfstandige in bijberoep".

Loopt de zaak en loont het de moeite dan kan je ze op jouw naam overzetten.

Succes !
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Beginnende webwinkel Opencart iDeal betaaloptie

11 juni 2014


Juist, was ik al vergeten.

Ik zal beginnen zonder onderneming en als het iets wordt kan ik zelfstandige worden.

Bedankt!
Zolang je maar beseft dat je dan heel fout bezig bent ...

Indien je betrapt wordt

1) verlies je met terugwerkende kracht je statuut van student, moeten je ouders kindergeld en studietoelagen terugbetalen en krijgen zij een belastingsupplement omdat ze een persoon ten laste minder hebben

2) krijg je een navordering van ontdoken sociale bijdragen van zelfstandige in hoofdberoep

3) verlies je je rechten op werkloosheidsuitkering indien je na je studies niet onmiddellijk een job kan vinden

4) zal je de fiscus mogen uitleggen waarvan je hebt kunnen leven en wordt je indien je daartoe niet in staat bent belast op een jaarlijks minimum noodzakelijk basisinkomen

Deze situatie is NIET omkeerbaar.

Misschien moet je eens met een (echte) boekhouder gaan praten en de mogelijkheid bekijken om dit zaakje op te starten op naam van één van je ouders: indien zij effectief werken dan kan dat voor hen risicoloos officieel als "zelfstandige in bijberoep".

Loopt de zaak en loont het de moeite dan kan je ze op jouw naam overzetten.

Succes !
Wow zijn ze echt zo streng in Belgie? Ik wist dat het daar erg lastig was een eigen webwinkel te starten maar wow!
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Kmowebdiensten
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 oktober 2013
Locatie: België
Contacteer:

Re: Beginnende webwinkel Opencart iDeal betaaloptie

11 juni 2014


Wow zijn ze echt zo streng in Belgie? Ik wist dat het daar erg lastig was een eigen webwinkel te starten maar wow!
Het starten op zich gaat vrij vlot, de gevolgen als je het niet goed aanpakt zijn er wel.
 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

Re: Beginnende webwinkel Opencart iDeal betaaloptie

11 juni 2014


Wow zijn ze echt zo streng in Belgie? Ik wist dat het daar erg lastig was een eigen webwinkel te starten maar wow!
Wat is dan eigenlijk de situatie in Nederland ?

Kan je zondermeer maar wat beginnen aanmodderen zonder officiële gevolgen ???

( misschien verhuis ik wel ... :D :D :D )
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Beginnende webwinkel Opencart iDeal betaaloptie

11 juni 2014


Wow zijn ze echt zo streng in Belgie? Ik wist dat het daar erg lastig was een eigen webwinkel te starten maar wow!
Wat is dan eigenlijk de situatie in Nederland ?

Kan je zondermeer maar wat beginnen aanmodderen zonder officiële gevolgen ???

( misschien verhuis ik wel ... :D :D :D )
Euh ja daar komt het bijna wel op neer, natuurlijk als je niet verzekerd bent en je wordt ziek of je bedrijf is failliet dan krijg je geen uitkering. Hooguit dat je dan in de bijstand komt (met dus het minimum van het minimum en verplicht solliciteren en vrijwilligerswerk doen).

Maar eigenlijk kun je vanaf je 18e gewoon naar KvK gaan inschrijven, webshop beginnen naast je huidige baan. Stop je met je shop? Ah dan geef je dat gewoon door en is het eigenlijk wel klaar. Er zit zover ik weet wel verschil in tussen echt zelf gewoon stoppen en je failliet laten verklaren.

Moet zeggen dat ik er ook wel van schrik hoe de regels in België zijn. Anderzijds zie ik er zoveel in Nederland die echt gewoon maar wat beginnen naast hun werk en van vele regels of zelfs verzendkosten etc niets af weten (niet van te voren in verdiept) dat ik denk van kan dit niet anders?
 
plotterpapierbe
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 augustus 2014

Re: Beginnende webwinkel Opencart iDeal betaaloptie

20 augustus 2014

Je gaat wat meer onderzoek moeten doen voordat je hieraan begint of je gaat potentieel met problemen zitten.

Er is een reden dat de concurrentie hogere prijzen heeft. Het is niet zo simpel als "product kopen, product doorverkopen, winst", er gaan nog veel kosten bijkomen die je nu niet voorspelt. Je moet zorgen dat je een zekere buffer hebt (startvermogen) om de weg naar break-even te bekostigen en om eventuele klappen op te vangen. Daarbovenop de hierboven vermelde problemen als je zonder inschrijving als zelfstandige een handel bedrijft.

Het feit dat je zegt dat je "zeker op de 1e plaats" komt op Google dankzij je SEO-ervaring zegt me dat je heel weinig SEO-ervaring hebt (bevestigd door het feit dat je nog student bent). Zelfs als je de beste in de business bent kun je zoiets niet garanderen, en het kan lang duren voordat je inspanningen vruchten afwerpen. SEO is niet vanzelfsprekend en je gaat tegen de lamp lopen als je denkt dat je snel even je webshop bovenaan Google zet. De meest nuttige bron van verkeer voor een beginnende webshop zijn meestal advertenties; met Google AdWords en grondig werk kun je wel degelijk meteen bovenaan Google komen. Hierbij verwijs ik dan weer terug naar die extra kosten die je gaat maken. :wink:
Wij beheren een webwinkel voor plotterpapier: http://www.plotterpapier.be
 
tvserieshop
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 augustus 2013

Re: Beginnende webwinkel Opencart iDeal betaaloptie

01 september 2014

Bovendien die import uit China... Wie vervult er de douaneformaliteiten? Als u als kleinere onderneming wil werken met btw vrijstelling kan u die btw op de import niet recupereren.

De omzet voor zonder btw te werken is maximaal 15.000 euro.

Ik vrees weer iemand die plots het licht zag op een Chinese groothandelsite en plots euro tekens voor zijn ogen kreeg bij het zien van de prijzen voor inkoop... Echter is dat slechts een onderdeel van de kost.
 
Axeldekker
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 oktober 2014
Contacteer:

Re: Beginnende webwinkel Opencart iDeal betaaloptie

05 november 2014

Inklaringskosten kunnen een pijnlijke kostenpost worden... Vooral als je meerdere malen vanuit china besteld. Uit ervaring vaak gezien dat een bestelling als 'gift' word gezonden, waarna dit geblokkeerd werd vanuit de douane, en een narekening gaf op alle pakketten verzonden onder gift voorwaarden.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht