Betaling per post doen?

1
Nou krijg ik een vraag van een klant die graag iets wil bestellen maar niet via bank kan/wil betalen. De klant stelt voor om het geld per post op te sturen. Volgens klant doet ie dit al 7 jaar zo en gaat altijd goed? Nu is mijn vraag, ik heb dit nog niet eerder aan het handje gehad, en weet eigenlijk niet goed hier op te reageren. We hebben 2 webshops een draait al ruim 2,5 jaar, nooit gehad enkel een 2-tal rembourse zendingen en de rest altijd per overschrijving door klant zelf. Ik heb geen ideal inmijn shops. Welk risico zi ik over het hoofd voor mij en/of klant? Graag jullie visie. :D

Re: Betaling per post doen?

3
Komt die klant toevallig uit Nigeria? Komt bekend voor, maar dan willen ze vaak Western Union o.i.d. gebruiken :lol:

Het klinkt wel erg vaag, en ik zou het niet doen in ieder geval. Iedereen heeft tegenwoordig een bankrekening, en bij een overboeking is het tenminste door beide partijen achteraf te checken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Betaling per post doen?

6
serviesonline schreef:Heb ik toevallig een maand terug ook gehad.
Heb het wel geaccepteerd maar ik vond het poepielink.
Is goed gegaan.
Ik denk dat het mensen zijn die onder cureataile staan.
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik zou niet leveren. Mensen betalen eerst hun schuldeisers maar eens voordat ze luxe aankopen doen (Al weet ik niet wat je verkoopt het is vast geen brood, melk of babyvoedsel)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Betaling per post doen?

7
serviesonline schreef:Ik denk dat het mensen zijn die onder curatele staan.
Het kan ook nog zwart geld zijn.

Contant storten op rekeningen van derden is bij enkele banken niet meer mogelijk, dus ik zou een rembours aanbieden.

Re: Betaling per post doen?

8
:D Dank jullie voor de input en respons. Ik heb de persoon in kwestie vriendelijk laten weten er toch niet mee accoord te gaan, ze het via familie of vrienden kan doen...of ophalen natuurlijk dat kan ook :-)

Re: Betaling per post doen?

9
Vandaag een soortgelijke vraag van een potentiële klant uit Japan: kon zogenaamd allemaal wel volgens de Japanse Posterijen en was verzekerd! Ik ben er niet op ingegaan.

Re: Betaling per post doen?

12
Let hier wel mee op. Kan ook goed gebruikt worden door oplichters. Stel:

Oplichter laat gedupeerde geld naar jou versturen. Oplichter stuurt het product retour en laat jou het bedrag aan hem terug boeken. Gedupeerde klopt bij jou aan, omdat hij denkt door jou opgelicht te zijn.

Kortom, waarschijnlijk gaat het gewoon om zwart geld, ik zou echter mijn vingers er niet aan branden. Stel rembours voor als optie of laat de bestelling zitten. Misschien gaat het goed en heb je wat verdient, maar het is volgens mij het risico niet waard.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m