Veel kijkers, te weinig kopers

1
Al enige tijd ben ik bezig met mijn webshop NLhorloges

Iedere dag hebben we ca. 100-130 views op de site (bron google Analystics), maar hier volgen geen verkopen uit.

De laatste heb ik tijd zeer veel aanpassingen gedaan aan de site, o.a. de layout van de begin pagina en extra tekst bij de producten.

Verder ben ik een affiliate campagne begonnen via TradeTracker voor meer bekendheid en bezoekers.

Door deze zaken zijn er dus wel meer bezoekers gekomen, maar niet meer verkopen.

Op dit moment weet ik zelf even niet waar het nu aan ligt.

Wellicht zijn er mensen die mij verder kunnen helpen met zinvolle tips.
Dames- en Herenhorloges Online
http://www.NLhorloges.nl

Re: Veel kijkers, geen kopers

2
Om erachter te komen waarom mensen niet bestellen, is het belangrijk om erachter te komen waar uw bezoekers afhaken. Het kan zijn dat een deel van de bezoekers gewoon aan het rondkijken is en niet van plan is om iets te kopen. Daarnaast is het mogelijk dat bezoekers afhaken op een van de pagina tussen het product en het bevestigen van de bestelling.
  • Hoe hoog is de bounce rate van de mensen die op je webwinkel binnenkomen?
  • Hoeveel van die mensen kijken verder rond op je webwinkel?
  • Hoeveel mensen leggen een product in de winkelwagen?
  • Hoeveel mensen gaan verder met het invullen van hun gegevens?
  • Hoeveel mensen plaatsen daadwerkelijk een bestelling?
Als je Google Analytics gebruikt, kun je doelen instellen op de verschillende pagina's waar bezoekers langskomen voor ze een bestelling plaatsen. Google naar "google analytics doelen" voor meer info.
Peter Stuifzand
[url=http://stuifzandwebwinkels.nl/]Stuifzand Webwinkels[/url]

Re: Veel kijkers, geen kopers

3
En zo mogelijk nog belangrijker, kijk ook naar waar je bezoekers vandaan komen. Daar kan je al een berg informatie vandaan trekken. Op welke zoektermen wordt je site gevonden, wat voor sites linken er naar jouw site en met wat voor achterliggende gedachte?

Als men bijvoorbeeld zoekt naar "horloge repareren" en jouw site vind maar jij biedt geen reparatie service, dan zullen ze geheid niets kopen. Aan de gebruikte zoektermen kan je goed afleiden waarom men op jouw site komt.

Ook kan het prima zijn dat het helemaal niet aan jouw site ligt dat men niet koopt, maar juist aan de sites van de concurrenten. Zij zijn dan bijvoorbeeld goedkoper, leveren sneller of hebben een breder assortiment.

Re: Veel kijkers, geen kopers

4
pstuifzand schreef:Om erachter te komen waarom mensen niet bestellen, is het belangrijk om erachter te komen waar uw bezoekers afhaken. Het kan zijn dat een deel van de bezoekers gewoon aan het rondkijken is en niet van plan is om iets te kopen. Daarnaast is het mogelijk dat bezoekers afhaken op een van de pagina tussen het product en het bevestigen van de bestelling.
  • Hoe hoog is de bounce rate van de mensen die op je webwinkel binnenkomen?
  • Hoeveel van die mensen kijken verder rond op je webwinkel?
  • Hoeveel mensen leggen een product in de winkelwagen?
  • Hoeveel mensen gaan verder met het invullen van hun gegevens?
  • Hoeveel mensen plaatsen daadwerkelijk een bestelling?
Als je Google Analytics gebruikt, kun je doelen instellen op de verschillende pagina's waar bezoekers langskomen voor ze een bestelling plaatsen. Google naar "google analytics doelen" voor meer info.
De bounce rate ligt erg hoog, momenteel staat hij op 72%
De oorzaak daarvan ligt momenteel bij de affiliate campagne. Er is een mailing verstuurd naar "klik-sites" Mensen krijgen dan een punt of geld als ze op de gestuurde mail klikken. Bij de klikpagina's ligt het gemiddelde bounce percentage op 95% Dit zijn dus mensen die niet geïnteresseerd zijn. Bij de andere sites ligt het percentage op ca. 15%-23%.

Helaas kan ik niet zien hoeveel mensen daadwerkelijk iets in het winkelmandje leggen.
Dit is niet te zien via de software van "mijnwebwinkel.nl"

Voor het instellen van de doelen moet ik mee eerst in gaan verdiepen.
Is volgens mij nog niet zo eenvoudig.

In ieder geval alvast bedankt voor uw reactie.
Dames- en Herenhorloges Online
http://www.NLhorloges.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Veel kijkers, geen kopers

5
Persoonlijk vind ik de voorpagina al (te) druk en niks zegt mij 'horloges' of zorgt ervoor dat ik nieuwsgierig wordt en verder ga klikken.

Ik zie een klap merken, plaatjes die lelijk geresized zijn... maar wat kan ik ermee... ik kan er op klikken, maar de merken zeggen me al weinig, dus waar moet ik op klikken?

Bovenin heb je wel heel goed heren, dames enz staan, de prijskeuze daarna is ook wel handig... Ram dat eens op je frontpage en test het eens.
(later viel me op dat het ook links stond... deel dat menu eens wat netter in?)

Checkout is ook wat vaag, maar kan aan mijnwebwinkel liggen, 3 verschillende lijstjes met velden om in te vullen. Is dat zelf te stylen? Nu lijkt het net of er veel gegevens ingevuld moeten worden, terwijl het wel meevalt.

Kijk eens in je analytics waar ze op af haken, probeer evt een tool als crazyegg eens, kijken waar geklikt wordt.

Probeer ook pas je affiliate toe te passen als je site optimaal is, nu is het zonde van je geld en de affiliates gaan je niet lief vinden omdat er niks verkocht wordt.

Re: Veel kijkers, geen kopers

6
Doelen instellen kan inderdaad soms best moeilijk zijn. Het probleem zit hem in de urls die in het bestelproces gebruikt worden. Ik heb even gekeken naar je webshop en het lijkt erop dat het vrij ingewikkeld is.

Misschien is het mogelijk om een ander pakket te gebruiken voor analyseren. Je moet dan wel stukjes javascript in je pagina's kunnen plakken. Bv. clicktale is een product wat dat kan. En er is een (beperkt) gratis pakket dat je kunt gebruiken.
Peter Stuifzand
[url=http://stuifzandwebwinkels.nl/]Stuifzand Webwinkels[/url]

Re: Veel kijkers, geen kopers

7
Een nieuw horloge kopen op zich is al een feest, een nieuw mooi klokje aan je pols, je pept ervan op. (Net zoals een armband zeg maar)

Als ik online winkel moeten ook de kleuren en de sfeer me aanspreken, (let op het uiterlijk zoals ik al vaker zeg), en ik zou die feloranje tinten eruit halen of een iets zachtere oranjetint gebruiken, in de letters, en veranderen in een andere kleur bv. kobaltblauw omdat dat mooier combineert met lichtgrijs vind ik.
Kleuren zijn heel belangrijk en de doelgroep waar het om gaat zou zich daartoe aangetrokken moeten voelen.
Maar ook dit is persoonlijk.

Als ik de categorie dameshorloges aanklik zie je bovenaan diverse prijsklassen staan in kleine blokjes. Als ik een blokje aanklik en daarna naar een andere prijsklasse wil zijn die blokjes bovenaan verdwenen en moet ik weer zoeken in de linkercolom. Misschien dat sommige mensen dat teveel handelingen vinden?
Hoe minder klikken hoe beter wordt er altijd gezegd (zelf ontkom ik er ook niet aan)

Re: Veel kijkers, geen kopers

8
Chyenne schreef:Een nieuw horloge kopen op zich is al een feest, een nieuw mooi klokje aan je pols, je pept ervan op. (Net zoals een armband zeg maar)

Als ik online winkel moeten ook de kleuren en de sfeer me aanspreken, (let op het uiterlijk zoals ik al vaker zeg), en ik zou die feloranje tinten eruit halen of een iets zachtere oranjetint gebruiken, in de letters, en veranderen in een andere kleur bv. kobaltblauw omdat dat mooier combineert met lichtgrijs vind ik.
Kleuren zijn heel belangrijk en de doelgroep waar het om gaat zou zich daartoe aangetrokken moeten voelen.
Maar ook dit is persoonlijk.

Als ik de categorie dameshorloges aanklik zie je bovenaan diverse prijsklassen staan in kleine blokjes. Als ik een blokje aanklik en daarna naar een andere prijsklasse wil zijn die blokjes bovenaan verdwenen en moet ik weer zoeken in de linkercolom. Misschien dat sommige mensen dat teveel handelingen vinden?
Hoe minder klikken hoe beter wordt er altijd gezegd (zelf ontkom ik er ook niet aan)
Bedankt voor je reactie.

Kleur is inderdaad persoonlijk.
Wellicht dat ik de achtergrond kleur tijdens de "donkere dagen" ook wat donkerder maak.
De kleur oranje hou ik er wel in (NL = oranje)

Betreffende de dames horloges (en herenhorloges), dit kan ik nog wel aanpassen.
Dan hoef je inderdaad niet eerst helemaal terug om naar een andere prijsklasse te gaan.
Goede tip!!!
Dames- en Herenhorloges Online
http://www.NLhorloges.nl

Re: Veel kijkers, geen kopers

9
Ik ben niet thuis in horlogeland, maar het valt me op dat de concurrentie voor mij bekende merken in het assortiment heeft zitten. (eerste drie sites in Google)

De homepage vind ik erg rommelig, doordat alles gecentreerd staat. Daar zou ik een grafisch vormgever naar laten kijken.
http://www.ikkrijg.nl biedt webshops een platform om de site en producten te promoten.

Re: Veel kijkers, geen kopers

10
ikkrijg schreef:Ik ben niet thuis in horlogeland, maar het valt me op dat de concurrentie voor mij bekende merken in het assortiment heeft zitten. (eerste drie sites in Google)

De homepage vind ik erg rommelig, doordat alles gecentreerd staat. Daar zou ik een grafisch vormgever naar laten kijken.
Ok,
Ook u bedankt voor de reactie!

Is er misschien een grafisch vormgever op het forum die mij tips/aanwijzingen kan geven??
Dames- en Herenhorloges Online
http://www.NLhorloges.nl

Re: Veel kijkers, te weinig kopers

11
Over de homepage:

Wat ik vooral zou doen is de originele logo's nemen (bij kies je merk)
Nu heb je enkele originele logos en de rest gewoon wit zwart normale letters.
Bijvoorbeeld norton horloges heeft een zeer sierlijk logo.

Prijsklasse zou ik alleen aan de linkerkant zetten. (linkerkant misschien ook vetgedrukt maken)

De tekst "Koop Online uw Dames- en Herenhorloges bij NLhorloges
Alle horloges worden GRATIS verzonden door heel Nederland.
Vele aanbiedingen!! "
heeft niet veel zin, want je hebt onderaan nog een gratis verzending staan (en de onderste tekst met symbolen is veel beter)
Veilig en snel online kopen zou ik ook proberen samen te brengen bij die blok van gratis verzending.

Je hebt gewoon teveel blokken door elkaar op 1 pagina:

tekst-blok-tekst-blok-tekst-blok-tekst-blok-blok-tekst-tekst.

Re: Veel kijkers, te weinig kopers

12
veke schreef:Over de homepage:

Wat ik vooral zou doen is de originele logo's nemen (bij kies je merk)
Nu heb je enkele originele logos en de rest gewoon wit zwart normale letters.
Bijvoorbeeld norton horloges heeft een zeer sierlijk logo.

Prijsklasse zou ik alleen aan de linkerkant zetten. (linkerkant misschien ook vetgedrukt maken)

De tekst "Koop Online uw Dames- en Herenhorloges bij NLhorloges
Alle horloges worden GRATIS verzonden door heel Nederland.
Vele aanbiedingen!! "
heeft niet veel zin, want je hebt onderaan nog een gratis verzending staan (en de onderste tekst met symbolen is veel beter)
Veilig en snel online kopen zou ik ook proberen samen te brengen bij die blok van gratis verzending.

Je hebt gewoon teveel blokken door elkaar op 1 pagina:

tekst-blok-tekst-blok-tekst-blok-tekst-blok-blok-tekst-tekst.
Voor de logo's ga ik inderdaad nog eens kijken of de originele te vinden zijn.

De bovenste tekst op de homepage heb ik daar extra neergezet. Als je in google zoekt dan komt die tekst bij de resultaten te staan. Hier staan ook enkele zoekwoorden in waarop gezocht wordt.

Helaas kan ik de tekst in de linkerkolom niet dik gedrukt weergeven Deze mogelijkheid biedt de aanbieder Mijnwebwinkel.nl niet.

Verder zal ik inderdaad kijken naar het onderste blok en de tekst.

In ieder geval bedankt voor uw tijd en tips!!
Dames- en Herenhorloges Online
http://www.NLhorloges.nl

Re: Veel kijkers, te weinig kopers

13
Je verzend gratis maar men kan ook kiezen voor verzekerd verzenden. Dat kost 5,95 extra.

Weet je wel dat jij verantwoordelijk bent OF het bij de klant komt en HOE het daar aan komt?

Als het pakje kwijt raakt of de inhoud beschadigd ben jij toch echt zelf het haasje en niet je klant.

Beetje mens die zo een duur horloge koopt weet dat wellicht al en zal niet kopen. Ik vind het persoonlijk belachelijk dat ik daarvoor moet betalen als ik een Breil van 500 euro aanschaf.

Lijkt erop dat je nergens verantwoordelijk wil zijn. Als ik iets duurs koop dan wil ik garantie dat het goed gaat, van de shop. Ik wil zekerheid dat ik het krijg. Ik wil niet moeten bakkeleien waar me pakje en of als er iets mis is. Of jij je verantwoordelijkheid neemt, bij normaal verzenden, weet ik niet. Lijkt erop van niet, en daar kijkt men naar, naar wat men denkt wat er zal gebeuren.

Je kan ook op andere manieren verzekerd verzenden met handtekening voor dezelfde prijs als TNT voor onverzekerd hanteert.

Mijn vertrouwen is daarmee in 1 keer van tafel geveegd in ieder geval.