Retour zakken zand

1
Beste mensen!

Ik ben druk bezig om een eigen webshop op te zetten. Nu zit ik met een vraag over retourzending.

Ik ga zakken zand, grind, zout etc. verkopen op mijn webshop met bijbehorende producten zoals zandbakken, scheppen etc.
Ik vraag me ten eerste af hoe het zit met retourzending met dergelijke producten (Zakken zand). Wanneer een klant bijv. een zak zand open maakt, heeft hij dan nog het recht om deze terug te zenden?

En wanneer de klant een volle pallet besteld, hiervan een paar zakken openmaakt en daarna bedenkt dat hij de rest van de producten eigenlijk wel weer retour wil zenden, welke kosten moet ik dan terug betalen?

Het betreft hierbij om de kosten van de heenzending, ik weet dat de kosten voor de terugzending op kosten van de klant komen.

In ieder geval bedankt voor uw tijd!

Met vriendelijke groeten,
Bart de Zandhaas

Re: Retour zakken zand

2
Consumenten mogen de zakken zand openen en daarna terugsturen. Als er zand ontbreekt dan kun je dat in mindering brengen. Verder moet je de verzendkosten heen vergoeden. De verzendkosten terug komen voor jouw rekening, tenzij je hebt aangegeven dat deze voor de consument zijn. Als alleen een deel van de zandzakken wordt teruggezonden dan moet je de verzendkosten heen opnieuw bereken. En daarnaast natuurlijk de kosten van de zandzakken die hij heeft teruggestuurd.

Bij zakelijke klanten kun je afspreken wat je wilt.

Ik verwacht overigens niet dat je hier veel problemen mee zult krijgen. Zand is zwaar en dus duur om te verzenden. Je kunt verder het problemen verkleinen door gratis monsters aan te bieden.
Een appel per dag houd de dokter weg, vooral als je goed mikt!

Re: Retour zakken zand

3
Bedankt voor je reactie en de informatie! Daar kan ik wat mee, zelf dacht ik namelijk dat het misschien onder een verzegeld product viel, maar dat is dus niet zo. Weet ik dat ook weer.

Dat met die monsters is erg interessant en daar ga ik zeker over nadenken!

Nogmaals bedankt.

Re: Retour zakken zand

4
Even uit nieuwschierigheid. Waarom een webwinkel zand? Je krijgt enorme verzendkosten. Je zal met een partij in zee moeten gaan die voor jou palletleveringen doet en dat is niet goedkoop. Via PostNL zal in ieder geval niet lukken. En wat is de marge op een zak zand? Ik bedoel bij Gamma liggen ze vanaf 1.75 per 25 kilo. Stel dan iemand echt geen zin heeft om zelf te sjouwen en hij besteld bij jou 10 zakken dan kost hem dan 17.50 voor het zand en 60 euro verzendkosten (gokje)

En onderwijl verkloot jij de rug en betaal je een vermogen aan opslag. En wat is je marge? Ik snap echt niet dat jij zoveel werk wil doen voor een marge wat nooit meer kan zijn dan dubbeltjes. 1 keer een zending verloren en je mag 100 andere orders verzenden om die ene weer goed te maken.

Tenzij je een bouwbedrijf hebt natuurlijk met eigen vrachtwagens en grote opslagruimte. Maar dan nog.... waarom zand...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Retour zakken zand

5
Het Varaantje schreef:Even uit nieuwschierigheid. Waarom een webwinkel zand? Je krijgt enorme verzendkosten. Je zal met een partij in zee moeten gaan die voor jou palletleveringen doet en dat is niet goedkoop. Via PostNL zal in ieder geval niet lukken. En wat is de marge op een zak zand? Ik bedoel bij Gamma liggen ze vanaf 1.75 per 25 kilo. Stel dan iemand echt geen zin heeft om zelf te sjouwen en hij besteld bij jou 10 zakken dan kost hem dan 17.50 voor het zand en 60 euro verzendkosten (gokje)

En onderwijl verkloot jij de rug en betaal je een vermogen aan opslag. En wat is je marge? Ik snap echt niet dat jij zoveel werk wil doen voor een marge wat nooit meer kan zijn dan dubbeltjes. 1 keer een zending verloren en je mag 100 andere orders verzenden om die ene weer goed te maken.

Tenzij je een bouwbedrijf hebt natuurlijk met eigen vrachtwagens en grote opslagruimte. Maar dan nog.... waarom zand...
haha ik had precies hetzelfde gevoel. Maar wellicht is het speciaal zand? Meer gericht op decoratie of op kunst? Als het gewoon 'zand zand' is, snap ik het ook niet helemaal.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: Retour zakken zand

6
Voor alles is een markt, zolang je maar in staat bent het juiste publiek te bereiken. Ik heb wel eens hout en gipsplaten besteld bij een webshop. Ze hebben dat ook echt wel bij de Gamma hoor. Neemt niet weg dat het veel makkelijker is om dat gewoon thuis op de stoep geleverd te krijgen.

Re: Retour zakken zand

7
Gaat een deel van de bestelling retour?
- Betaal de kosten terug exclusief de verzendkosten voor de heenzending.

Gaat de hele bestelling terug
- Betaal de gehele kosten terug inclusief de verzendkosten voor de heenzending.

In alle gevallen zijn de kosten voor terugzending voor de rekening van de klant. Ook mag hij het product openen, verzegeling zou namelijk bij hygiënische producten gelden en cds, zand valt daar niet onder.

De vraag is echter hoeveel je echt retour zult krijgen, men moet namelijk al redelijk wat retourkosten maken. Wijs je klant echter wel altijd netjes op zijn recht tot retour. Gaat het om zakelijke klanten, dan hebben ze geen herroepingsrecht en hoef je dat dus niet aan te bieden.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Retour zakken zand

8
libertes schreef:Gaat een deel van de bestelling retour?
- Betaal de kosten terug exclusief de verzendkosten voor de heenzending.
Casus A: de klant besteld 4 zakken en moet daarvoor 2 euro aan verzendkosten betalen.
Casus B: de klant besteld 10 zakken en moet daarvoor 5 euro aan verzendkosten betalen; 6 zakken gaan terug. De klant moet 3 euro aan verzendkosten terugkrijgen.
Een appel per dag houd de dokter weg, vooral als je goed mikt!

Re: Retour zakken zand

9
Alfatrion schreef:
libertes schreef:Gaat een deel van de bestelling retour?
- Betaal de kosten terug exclusief de verzendkosten voor de heenzending.
Casus A: de klant besteld 4 zakken en moet daarvoor 2 euro aan verzendkosten betalen.
Casus B: de klant besteld 10 zakken en moet daarvoor 5 euro aan verzendkosten betalen; 6 zakken gaan terug. De klant moet 3 euro aan verzendkosten terugkrijgen.
Dat ben ik niet met je eens: niet elke shop hanteert de verzendkosten op basis van afzet. Sommige shops zijn de verzendkosten op basis van omzet en in veel gevallen een drempelwaarde waarin producten franco verzonden worden.

Op het moment dat producten franco verzonden zouden worden en de klant komt door een retourzending onder de grens, zou de ondernemer per saldo verzendkosten kunnen calculeren: immers zou dat anders ook gelden als je alleen dat zou bestellen. Doordat je geld terug geeft, kan een klant onder de waarde komen met als gevolg dat er dan wel verzendkosten kunnen worden gerekend.

Kortom: je casus voorbeelden gaan niet altijd op, ik denk bij heel weinig shops uiteindelijk... Ik ken er namelijk erg weinig (lees: geen) die op basis van afzet de verzendkosten berekend.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Retour zakken zand

10
Get real :!: Zandbak-zand of terras-binderzand kost je nog geen 5 cent per kilo. Varaantje heeft helemaal gelijk: er is dus geen weldenkend mens dat dit gaat verzenden of retourneren voor een veelvoud van die kiloprijs.

De topic starter heeft desalniettemin een business case: bestel een zandbak inclusief schepjes en zandspeeltjes ... plus zandbakzand.
StoreCore.io

Re: Retour zakken zand

11
Romano schreef:Dat ben ik niet met je eens: niet elke shop hanteert de verzendkosten op basis van afzet.
Otto doet dat. Voor zware producten betaal je een oplag. Verder gaat het niet om de verzendkosten (want die zijn in het voorbeeld een gegeven) maar de berekening van welk deel van de verzendkosten bij- of terugbetaald moeten worden.
Een appel per dag houd de dokter weg, vooral als je goed mikt!