Internetverbinding problemen, wat te doen?

1
Dag Mensen!

De afgelopen weken is al enkele keren voorgekomen dat de internetverbinding eruit klapte. De ene keer waren ze in de wijk bezig waardoor de verbinding wegviel, de andere keer lag het aan de router. We hebben die keren een paar uur zonder internet gezeten. 1x een hele middag en was het pas de volgende ochtend hersteld.

Daarom mijn vraag: wat te doen in zo'n situatie? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik ten alle tijden over internet kan beschikken? Niet heel onbelangrijk namelijk met een webwinkel :) Ik heb links en rechts al wat opgezocht op internet en kom dan dingen zoals een dongle tegen?

Hoe pakken jullie dit aan? Dat in geval van internetstoringen je altijd snel een backup plan hebt en alsnog over internet kan beschikken..

Verneem het graag!

Groet,
Michel

Re: Internetverbinding problemen, wat te doen?

2
Ik heb een tijd twee aansluitingen gehad. Een adsl en een kabel. Dan zit je best wel safe. Echter ging er toen vrij lang niets meer fout, en heb ik toch maar een van de twee opgezegd toen we gingen verhuizen. Nu een tijd geleden een keer problemen gehad, en toen bij het bedrijf naast ons een kabel ingeplugd. Dat laatste doen we over en weer, en dat is volgens mij (als het een mogelijkheid is) de beste oplossing in noodgevallen. Moet je alleen even zorgen voor een lange kabel.

Re: Internetverbinding problemen, wat te doen?

3
in geval van nood kan ik mijn gsm instellen als wifi hotspot dan kan ik mailen en orders verwerken. niet alle gsm providers staan dit toe maar de mijne (intercity, kpn netwerk) kan het wel. Dit wordt natuurlijk wel iets lastiger als je veel medewerkers hebt. maar met een man of 2-3 met 4g is het te doen (houd wel niet over).

je kunt natuurlijk ook een dongel aanschaffen met prepaid data tegoed voor geval van nood.
Maar voor wat grotere bedrijven is dit natuurlijk geen optie.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Internetverbinding problemen, wat te doen?

5
Maar thetering is prima te doen voor de spoed gevallen, immers ga je (lijkt mij dan) in tijden dat het internet er uit ligt, niet youtube video's en live streams bekijken... of heb ik dat mis?
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Internetverbinding problemen, wat te doen?

6
Dank voor de antwoorden. Ik zie een persoonlijk hotspot functie op m'n Iphone (zit bij KPN), dus denkt dat ik van thetering gebruik kan maken. Dit lijkt me inderdaad een mooie backup!

En zou voor de zekerheid ook nog een dongle prepaid kunnen aanschaffen zodat ik op 1 pc in ieder geval verbinding heb :)