Themeforest en Wordpress

1
Beste lezers,

Naar aanleiding van een vorig door mij geopend onderwerp ben ik begonnen met het opzetten van een website. Op aanraden van een lezer ben ik begonnen met Wordpress met de Woocommerce plugin. Nu wil ik graag een one-product webshop en ik vind het lastig hiervoor een thema te vinden. Ik ben gaan rondkijken op internet en kwam op theme forest de Jump Eco tegen. Nu zie ik alleen dat deze niet voor Wordpress is...

Nu heb ik een aantal vragen waarop ik niet het antwoord kan vinden.

Ik begrijp dat je via theme forest een theme kan kopen en deze kan uploaden op Wordpress.

-Zijn deze themas ook aan te passen? bijvoorbeeld de achtergrondkleur/plaatjes?

- Welke thema's zijn geschikt voor one product shop? Ik kan ze nauwelijks/niet vinden.

-Moet ik achtergrond kleuren en dergelijke wijzigen in CSS.Style ?

-Ik lees overal dat je een Child-theme moet maken zodat instellen niet verloren gaan. Hoe zit dit en geldt dit ook voor mij?

-Kan ik via Woocommerce iDeal betalingen in laten zetten?

Met tips zou ik heel blij zijn... weer een stapje verder .....

Re: Themeforest en Wordpress

2
Misshappy schreef:Beste lezers,
Ik begrijp dat je via theme forest een theme kan kopen en deze kan uploaden op Wordpress.

-Zijn deze themas ook aan te passen? bijvoorbeeld de achtergrondkleur/plaatjes?
Jazeker en met kennis van CSS/HTML is dit vrij makkelijk te doen


- Welke thema's zijn geschikt voor one product shop? Ik kan ze nauwelijks/niet vinden.
Bijna alle shop-thema's zijn voor meerdere producten maar laat je niet tegenhouden. Je kiest de gewenste thema en past dat aan je wensen aan. Een thema is vaak nooit 100% naar je zin en dus moet je vaak toch wat veranderingen doorvoeren.

-Moet ik achtergrond kleuren en dergelijke wijzigen in CSS.Style ?
Ja, het kan zijn dat het in de thema verweven zit maar dan heb je te maken met een wat slordige of onervaren designer. Mijn ervaring bij Themeforest is dat de thema's vrij netjes gemaakt zijn

-Ik lees overal dat je een Child-theme moet maken zodat instellen niet verloren gaan. Hoe zit dit en geldt dit ook voor mij?
Het voordeel van een child-theme is dat er bij een update jouw specifieke wijzigingen bewaard blijven én blijven werken. Als je rechtstreeks in het thema gaat wijzigen ben je al je wijzigingen na een update kwijt! Dat door jouw bewerkte bestand is nl vervangen door een nieuwe versie

-Kan ik via Woocommerce iDeal betalingen in laten zetten?
Jazeker. Ik maak gebruik van Woocommerce-plugins van een tussenbedrijf (payment provider) http://www.sisow.nl, maar er zijn ook andere. Hierdoor kan ik diverse soorten betalingen (ideal, mistercash, paypal, creditcard, bankoverschrijving etc) aanbieden tegen een kleine vergoeding. Periodiek wordt het geld overgemaakt op je rekening. Ik heb het ooit eens uitgezocht en als je meerdere betaalmogelijkheden wilt aanbieden kwam Sisow als goedkoopste eruit. Als je alleen ideal wilt aanbieden is het gewoon zoeken op de goedkoopste.
Mocht je nog meerdere vragen hebben dan hoor ik dat. Verder kan ik tegen een vergoeding je een compleet geïnstalleerde Woocommerce-webshop voor je afleveren dus incl gewenst thema, betalingen etc. Mocht je hier interesse in hebben dan moet je me maar even een PB sturen
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.