Steeds verdwijnen van Admin en inlog

1
Om eerst Magento uit te testen voordat ik een dure hosting aanschaf heb ik Magento (free version) op mijn eigen Mac gezet middels Mamp je krijgt dan localhost:8888 en voor admin natuurlijk localhost:8888/admin meteen even een vraag of dit te veranderen is want dit is natuurlijk net zoiets als gebruiker admin bij Joomla en Wordpress.

Steeds als ik de volgende dag opnieuw Mamp start krijg ik of: geen toegang met mijn (expres simpel gehouden) inlog en wachtwoord op Admin. Of: Admin start helemaal niet meer en krijg je een error 404.

Al geprobeerd om de rechten gewoon over de hele map en onderliggend open te zetten. Helpt niet, en bovendien als je dan phpmyadmin draait krijg je de melding dat de rechten te laag staan voor de wereld en kom je daar ook niet verder.

Re: Steeds verdwijnen van Admin en inlog

4
Oplossing van 3 jaar terug werkt niet:
sql query
SET FOREIGN_KEY_CHECKS=0;
UPDATE <code>core_store</code> SET store_id = 0 WHERE code='admin';
UPDATE <code>core_store_group</code> SET group_id = 0 WHERE name='Default';
UPDATE <code>core_website</code> SET website_id = 0 WHERE code='admin';
UPDATE <code>customer_group</code> SET customer_group_id = 0 WHERE customer_group_code='NOT LOGGED IN';
SET FOREIGN_KEY_CHECKS=1;

Error

There seems to be an error in your SQL query. The MySQL server error output below, if there is any, may also help you in diagnosing the problem.

ERROR: Unknown Punctuation String @ 105
STR: </
SQL: SET FOREIGN_KEY_CHECKS=0;# MySQL returned an empty result set (i.e. zero rows).

Dus deze oplossing schijnt niet meer te werken met de huidige Mysql versies.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.