Kennis delen - conversie verhogende acties

1
Beste forumgebruikers,

Welke conversieverhogende acties werken voor jouw webshop goed?
Of welke conversieverhogende wil je binnenkort inzetten?

Ik zal zelf de aftrap doen met een paar voorbeelden die goed werken voor enkele opdrachtgevers waar ik voor werk:
- Kennismakingsaanbod eiwitdieet: eerste bestelling voor 1/2 van de prijs + gratis online coaching.
- Italiaanse supermarkt: boodschappendtas vol heerlijke Italiaanse producten tegen kostprijs!
- Webwinkel in bad / keukentextiel: gratis gastendoekje (om zelf de kwaliteit te ervaren), je betaald alleen de verzendkosten
- En op onze eigen site scoort een gratis Ebook bij aanmelding op onze nieuwsbrief als een gek.

Welke conversie acties werken goed voor jullie?

Ik geloof heilig in kennis delen, ben dan ook benieuwd naar jullie reacties!

Hartelijke groet,
Marco Bouman
Maak van je webshop een online marketingmachine http://www.online-marketingmachine.nl

Re: Kennis delen - conversie verhogende acties

3
@ Wouter

Het gaat mij niet om de naam van het 'beestje' maar om de betekenis ervan.

Een aanbieding is een product dat eruit moet of wat in grote aantallen is ingekocht waardoor je wat meer met de prijs kan doen. Bijvoorbeeld.

Een conversie verhogende actie is meer dan een 'aanbieding'. Een conversie verhogende actie heeft in mijn ogen een aantal kenmerken:
- deze actie is zichtbaar op iedere pagina in je webwinkel
- deze actie heeft niet altijd het doel om (direct) geld op te leveren
- deze actie is bedoelt om vooral nieuwe bezoekers 'over de streep te trekken'
- deze actie springt eruit, vraagt om aandacht en wordt goed opgevangen.

In de wetenschap dat de gemiddelde coversie van een webshop circa 1 a 2% bedraagt, is het dus verstandig om een of meerdere 'conversie verhogende acties' te implementeren. Dit kan dus ook een nieuwsbriefinschrijving zijn (al dan niet met een leuk cadeau, ebook, korting etc.)

Kortom... conversieverhogende acties laten het conversiepercentage van je shop groeien. Niet altijd met het doel om direct omzet te maken, maar meer om nieuwe bezoekers 'kennis te laten maken' met jouw webshop. Laat maar zien wat je in huis hebt.

Zeker voor webshops waarbij de gemiddelde bestelfrequentie hoog ligt (bijvoorbeeld een Italiaanse supermarkt) heeft dit een lange termijn effect op de resultaten.

Vandaar dat ik erg benieuwd ben welke 'creatieve' conversietools (acties) webwinkeliers hebben bedacht. Ik hoor ze graag.

Hartelijke groet,
Marco Bouman
Maak van je webshop een online marketingmachine http://www.online-marketingmachine.nl