Extentie niet gebruiken op kleine schermen (1 step checkout)

1
Hoi,

het lukt me niet om via Google een oplossing te vinden. Misschien dat hier iemand me de juiste richting kan wijzen.

Ik maak gebruik van de 'One step Checkout' extensie van Aheadworks, die werkt perfect voor desktop- en tablet gebruikers maar niet voor gebruikers via een mobiel. De default Magento checkout werkt echter prima op mobiel.

Nu zou ik het hele theme kunnen kopieren en dan in die kopie de extentie uit kunnen zetten maar vooral omdat we met meerdere storeviews werken vind ik dit geen ideale oplossing. Het liefst zou een oplossing vinden die dit mogelijk maakt:
  • 1) Magento heeft door dat een gebruiker via mobiel surft
  • 2) Magento disabled de One Step Checkout extentie voor die gebruiker
Mijn vraag: weet iemand hoe ik dat aan zou kunnen pakken, als het uberhaupt een werkzame oplossing is, en/of heeft iemand een andere manier die wellicht beter is?

Hoor het graag!

Vast bedankt,

Rob

Re: Extentie niet gebruiken op kleine schermen (1 step check

2
de originele one step checkout heeft tegenwoordig een responsive design en past zich dus mooi aan. Je site moet dan natuurlijk ook een responsive design hebben.

daarnaast kun je in de htaccess wat toevoegen zodat een mobiele gebruiker naar de standaard magento checkout gestuurd worden en desktop naar de onestep

RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} ^.*(iPhone|iPod|BlackBerry|Palm|Googlebot\-Mobile|Mobile|mobile|mobi|Windows\ Mobile|Safari\ Mobile|Android|Opera\ Mini).*$ [NC]
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^.*(onestepcheckout)
RewriteRule .* /checkout/onepage/ [R,L]

kan zijn dat je jou onestep url anders is.
op regel 3 staat (onestepcheckout) verander dit als je een andere url hebt.