Affiliate marketing en de noodzaak van EAN codes

1
Ik heb me de laatste tijd gebogen over het gebruiken van affiliatemarketing, daar is op deze site al erg veel over geschreven, maar toch blijft er voor mij 1 vraag spelen. Die heeft betrekking op de noodzaak van EAN-codes.

Ik verkoop mode-artikelen (zonnebrillen), maar heb van lang niet al mijn producten EAN-codes. Op sommige plekken lees je dat je dan beter geen affiliatemarketing kunt doen en dat het zonde zal zijn van je geld als je deze codes niet hebt. Adverteerders zullen je simpelweg niet vinden zeggen ze. Daarnaast geeft bijvoorbeeld Daisycon ook aan dat EAN-codes van groot belang zijn.

Wat is jullie mening hierover/ ervaring hiermee?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Affiliate marketing en de noodzaak van EAN codes

7
Dat is inderdaad een punt waar ik een beetje bang voor ben. Alleen wat ik begreep is dat de EAN codes eigenlijk enkel voor vergelijkingssites van belang zijn. Mijn echte doelgroep zit met name op fashion-blogs e.d. vergelijkingssites vind ik niet heel belangrijk (ondanks dat mijn prijs wel een USP is).