Zebra GK420D kapot, nieuwe labelprinter nodig, welke?

1
Helaas... gister werkte de labelprinter nog prima, de GK420D. Maar vandaag knippert de LED rood-groen afwisselend :x

Firmware naar de printer toegestuurd, opnieuw geïnstalleerd, maar er gebeurd helaas niets.

Ik heb gebeld naar Zebra Nederland en die geven aan dat ie opgestuurd moet worden voor reparatie. Helaas hebben wij dit ding al 2 jaar, en is de garantie al lang verlopen, schijnbaar al na 1 jaar.

Kosten voor het repareren is 140 euro, dat vind ik nogal behoorlijk..

Dus ik ben op zoek naar een nieuwe labelprinter, en ben over de service van Zebra niet te spreken, dus heeft iemand een tip voor een andere labelprinter voor Postnl etiketten?

Ik heb ook een labelwriter voor kleine adreslabels van Dymo, en hun support ben ik absoluut over te spreken. Maar volgens mij heeft Dymo geen labelprinters voor Postnl etiketten?

Als iemand tips heeft, dan hoor ik het graag..

Re: Zebra GK420D kapot, nieuwe labelprinter nodig, welke?

4
Ikzelf blijf toch de GK420D aanraden. Waar ik werk hebben wij er een stuk of 40 staan, met volumes van 10 tot 2000 labels per dag. Ik blijf toch de Zebra GK420D aanraden.

Bij de Zebra's met ingebouwde peeler gaat de peeler snel kapot (Alleen bij onervaren gebruikers), voor de rest weinig problemen met de printer. 1 keer de sensor kapot gegaan waardoor hij niet wist waar het einde van de label was.

De Dymo's daarentegen hebben wij gigantisch veel problemen mee gehad. Van de afdrukstand die we niet bepaald kregen tot het papier die telkens vastliep. Daarbij kon Dymo ons ook niet helpen, dus over die helpdesk zijn wij niet tevreden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Zebra GK420D kapot, nieuwe labelprinter nodig, welke?

7
Ik heb een brother QL-1050. Echt een super apparaat. Ik heb helaas ook een Dymo aan moeten schaffen voor dedigitalepostzegel.
Maar wat een gedoe om er een ander labelformaat in te doen. Ja kan ik de software ook slecht zien welke label ze nu bedoelen.

Bij de brother wordt het juiste formaat altijd automatische herkend. Wel zijn de label namaak iets duurder omdat er een plastic frame bij zit. Maar er zitten ook wel weer meer labels op.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Zebra GK420D kapot, nieuwe labelprinter nodig, welke?

8
Vervelend dat de huidige labelprinter kapot is gegaan, niet alleen komt zoiets onverwachts maar kan dit het één en het ander op werkgebied stil leggen.

Hoewel PostNL het gebruik van de LabelWriter 4XL niet officieel ondersteund, wordt deze LabelWriter hier wel voor gebruikt. Mocht een consument kiezen voor de LabelWriter 4XL en kunnen ze u bij PostNL niet helpen, wil ik iedereen vriendelijk uitnodigen om contact op te nemen, we zullen dan ons best doen om uw te helpen.

Ook wil ik hierbij vermelden dat wanneer een Dymo LabelWriter gekocht wordt via onze website (dymo.nl), de LabelWriter binnen 30 dagen terug gezonden mag worden voor een volledige terug betaling van het aankoopbedrag, we zullen hierbij geen vragen stellen.

Mochten er nog vragen zijn dan help ik u (en andere) graag verder, deze thread zal ik in de gaten houden.

^GB
DYMOsupport

Re: Zebra GK420D kapot, nieuwe labelprinter nodig, welke?

9
Inmiddels een Dymo aangekocht, het verschil in prijs voor labels nemen we maar voor lief, maar Zebra begin ik niet meer aan.

Ondingen om te installeren, heeft ons veel gedoe gebracht met ineens witte labels ertussen door printen.
En de Dymo Twin turbo zijn we erg tevreden over. Toen we daar eens problemen mee hadden (eigen fout) werden we geweldig goed geholpen bij de klantenservice.

Bedankt voor jullie reacties! :D

Re: Zebra GK420D kapot, nieuwe labelprinter nodig, welke?

14
Even een topic uppen:

Ik ben op zoek naar een (A5) labelwriter / labelprinter

Hoe doe ik dat nu:
> verzendbon maken
> A5 op een A4 uitprinten
> Pakbonhouder op de doos plakken
> Verzendbon insteken
> Plakrand sluiten

...brrrrr

Wat ik wil:
> verzendbon maken
> A5 bon uitprinten op A5 sticker
> Op doos plakken: KLAAR!

Iemand een BETAALBARE optie?

Ik zie bijvoorbeeld een DYMO 4XL voor ~225 of een ZEBRA voor ~275
Wat ik dan mis: Waarom kost een all in one 30 euro die zwart en kleur kan printen
En een "bonnenprinter" die niks anders kan dan A5 zwart printen tot bijna 10 x zoveel?

Ergo: Kent iemand een "postzegelprinter" voor een betaalbare prijs die uiteraard via PC / laptop te bedienen is...

Alvast bedankt

Re: Zebra GK420D kapot, nieuwe labelprinter nodig, welke?

18
Klopt, maar ik vind ruim 250 euro voor een "simpele" printer wel gruwelijke veel.

Ik zet dit natuurlijk ook af tegen de huidige prijzen die ik betaal voor papier en hoes.
(de printer heb ik al dus die haal ik uit de vergelijking, ook de inkt voor beide want die verbruik je toch)

De terugwin tijd is: 1 ct voor papier en ook zoiets voor een hoesje; 2 ct en dat dus afgezet tegen 250 Euro dan ben ik wel heel lang bezig met terug verdienen...

Re: Zebra GK420D kapot, nieuwe labelprinter nodig, welke?

19
Grote verschil zit hem in het type printer!
Label printers zijn thermische printers die de tekst op het label branden, hier heb je dus geen inkt of toner voor nodig!
Originele labels voor de dymo4XL kosten 22,- per rol van 220 labels, een compatible label ca. de helft!
Als je naar de kosten kijkt ben je dus al min. 5-10ct per label kwijt.

Wij willen gewoon wat meer gemak, dus geen A4tjes meer vouwen, in hoesjes stoppen en opplakken.

Re: Zebra GK420D kapot, nieuwe labelprinter nodig, welke?

21
Die grote labels zijn best prijzig.

Mijn ervaring is.

Dymo
+Goedkope imitatie etiketten
+Mooie software
+PostNL postzegels printen
+Compact
-Onduidelijk welke label je moet instellen. Dit vind ik echt een rampzalig . Er staat een nummer op het etikettrol. Maar in de software geven ze alleen de afmeting. Je moet dan steeds bij info van het etiket kijken welk nummer erbij hoort.
-Verwisselen is even werk.
-Originele labels zijn duur, zeker in verhouding van de imitatie.

Brother
+Originele etiketten hebben een faire prijs.
+Print Snel
+Herkent welke labels in het apparaat zitten.
+Verwisselen gaat snel omdat de rol al in een frame zit
+De meeste modellen hebben een autocutter en ondersteunen continue rol
-Werkt dus niet met PostNL
-Ook de imitatie labels zijn wat duurder maar het prijsverschil met de originele is kleiner.
-Bij originele labels zit er altijd een rolhouder bij wat niet echt aan het milieu bijdraagt. Bij imitatie labels kan je het frame hergebruiken.

Je kan natuurlijk ook een 2de handsje kopen. Ik heb een 2de hands Brother QL-560 en QL-1050 en ook nog een nieuwe Dymo LW 450 (deze was in de aanbieding voor 45 euro dus maar een nieuwe gekocht)

Brother
http://www.marktplaats.nl/a/computers-e ... ousPage=lr

Dymo
http://www.marktplaats.nl/a/computers-e ... ousPage=lr
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl