Goede manier om je website te promoten

1
Ik heb al een aantal jaren een webshop en blijft extra bezoekers generen, tegen een betaalbare prijs, altijd een aandachtspunt. Natuurlijk is een goed SEO ook belangrijk maar af en toe een lekkere spurt nieuwe bezoekers is ook van harte welkom. Met 2% conversie en zoals bij google adwords al gauw 35 cent per klik, is voor de meeste van ons, deze vorm al gauw te duur en niet zinvol. Via via kwam ik een forum tegen dat een leuke actie is gestart. Voor een klein bedrag, wordt er een promotie artikel op hun site gezet en deze blijft 3 maanden actief. Sinds een paar dagen, heb ik een advertentie laten plaatsen bij Vrouwenpower en leverde dat mij binnen een dag al 90 bezoekers op.


Het Vrouwenpower-forum is razend populair bij vrouwen van alle leeftijden. Elke maand tellen zij maar liefst 100.000 pageviews. Als je producten of diensten, die voor vrouwen interessant zijn hebt, dan is er nu een snelle een goedkope manier om ze veel bekendheid te geven. Voor 50 euro krijgt je op hun website een eigen plek.

Wat zij doen:
Zij schrijven een positief en op-maat-gemaakt artikel over jouw website met bijbehorende afbeelding. Een week lang staat het artikel op de homepage van de website, maar ook daarna blijft het online staan in de rubriek 'Leuke webshops'.
Forumbezoeksters die het artikel lezen kunnen, als zij dat willen, een reactie achterlaten. Daarvan stellen zij jouw direct per e-mail van op de hoogte. Als je zelf een account aanmaakt, kun je bovendien zelf in gesprek gaan met de forumbezoeksters. Dat hoeft natuurlijk niet maar is wel een leuke manier om aan jouw klantenbinding te werken en vertrouwen te kweken. Dat is immers ook iets waar wij vaak tegen aan lopen.

De Vrouwenpower-advertentie is dus een exclusieve publicatie op het forum van Vrouwenpower en bestaat uit:
een leuke promotie tekst over jouw product /winkel van ongeveer 150 woorden
een directe link naar jouw website
Jouw logo 200 x 200 pixels
en een extra presentatie afbeelding van jouw website van 600 x 150 pixels

De afspraken:
Je betaalt eenmalig € 50,00 exclusief btw voor een advertentie van 3 maanden.
Je levert een logo en presentatie afbeelding aan volgens bovenstaande afmetingen. Voor € 10 meerkosten, doen zij dit voor jouw.
Zodra jouw betaling binnen is, schrijven zij de Vrouwenpower-advertorial.
Binnen 2 dagen na betaling wordt de advertorial op de homepagina en in de rubriek Leuke webshops geplaatst.

Link naar de website van Vrouwenpower

http://vrouwenpower.nl/content/1-vrouwe ... en-on-line


Interesse? Neem dan contact op met eigenaar Felice Veenman van Vrouwenpower op ( 0172) 419297 of stuur een e-mail naar vp.veenman@gmail.com
"Passion for fashion" http://www.outlet-lingerie.nl/

Re: Goede manier om je website te promoten

3
Zoektermen.nl schreef:Waarom wordt na drie maanden de advertentie verwijderd? Is het ook mogelijk een life time durende advertentie aan te schaffen?
Hoe vaak wordt (gemiddeld) zo'n advertentie gelezen? En wat is de gemiddelde CTR?
Het abonnement geld voor drie maanden. Langer kan natuurlijk ook. Maar waarom zou iemand voor een jaar vast willen zitten als je eerst drie maanden kan uitproberen.

Ik heb nu twee weken een ad staan en is deze 700 keer bekeken. Dit had mij bij adwords 245 euro gekost. De hoeveelheid daadwerkelijke doorkliks of verkopen is natuurlijk sterk afhankelijk van het product wat je verkoopt. Het is tenslotte een vrouwenforum dus pijptabak zal waarschijnlijk minder hard lopen.
"Passion for fashion" http://www.outlet-lingerie.nl/

Re: Goede manier om je website te promoten

4
Outlet Lingerie schreef:
Zoektermen.nl schreef: Ik heb nu twee weken een ad staan en is deze 700 keer bekeken. Dit had mij bij adwords 245 euro gekost. De hoeveelheid daadwerkelijke doorkliks of verkopen is natuurlijk sterk afhankelijk van het product wat je verkoopt. Het is tenslotte een vrouwenforum dus pijptabak zal waarschijnlijk minder hard lopen.
Dat is echt een zeer gunstige prijs! Vooral als je een onderneming hebt met artikelen voor vrouwen :O
3 maanden adverteren en de eerste twee weken al een CTR van 700 kliks :O (Natuurlijk moet de advertentie dan wel aanspreken)

700 kliks zou Vrouwenpower met een minimale CPC van 0.08 cent per klik al 56 euro opleveren met Adsense :O en dan praat je over een minimale CPC.

Ik heb het in ieder geval genoteerd! :) bedankt voor de tip!
* Handleiding voor de opzet van een WooCommerce webshop
* Deel 2: Producten versturen en verzendkosten berekenen binnen WooCommerce.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Goede manier om je website te promoten

8
NielsVos schreef:Aha, mijn fout! Nu ben ik wel nieuwsgierig wat de CTR van jullie advertentie van de afgelopen twee weken dan was. :wink:
Wederom is dit koffie dik kijken en zijn de cijfers niet maatgevend. In het geval van mijn website, in high end lingerie, is dit 10 procent conversie geweest. Maar iedereen weet dat dit sterk kan verschillen afhankelijk van je product en consumenten behoeften op een bepaald moment.
"Passion for fashion" http://www.outlet-lingerie.nl/

Re: Goede manier om je website te promoten

9
Leuke promo voor de site, maar betwijfel of het waardevol is.

De meeste berichten hebben 600-700 views, berichten die er langer op staan soms 1500 (unieke views?).
De grootste piek van een nieuws bericht zijn de eerste dagen, de volgende 700 views/90 bezoekers zullen dus over een periode van 2 maanden langskomen.

Omdat de kliks van nieuwsgierige lezers komt en niet van zoekendw klanten zal de conversie ook lager liggen

Als je hier In 3 maanden tijd 3-8 sales uit haalt doe je het goed, maar zelfs dan zit je nog rond 10,- per sale.
Daarnaast verdwijnt je waardevolle link na 3 maanden van de site. ..

Klein bedrag voor een kleine advertentie, prijs kwaliteit ook in verhouding, maar verwacht er geen gouden bergen van. :wink:

Re: Goede manier om je website te promoten

10
Weet niet of we zulke promo's op dit forum moeten toelaten. Om toch een discussie te starten. Allereerst wat is de kwaliteit van het verkeer? Iemand die op Google zoekt is echt op zoek naar een product en zal eerder over gaan tot verkoop. Je hebt het over 90 bezoekers de eerste dag. Nu zullen de meeste bezoekers op zo iets de eerste dag binnen komen. Laten we er dus 180 bezoekers van maken voor 50 euro. Dat is nog steeds 27 cent per klik. Hoeveel verkopen heb je gerealiseerd uit die 90 bezoekers?

Verder wat adwords betreft. Wanneer je 35 cent per klik betaald en 2% conversie hebt, dan kost een verkoop ongeveer 17 euro. Een netjes bedrag. Het is veel de kortzichtig om dat op de eerste verkoop terug te willen verdienen. Ga dus voor herhaalaankopen. Dan is Adwords echt wel interessant.

Of een dergelijke advertentie interessant is? Wellicht. Maar dat zul je moeten meten.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m