Gratis is helemaal niet gratis bij Webwinkel-index.nl

1
Ik kreeg vandaag onderstaande mail van mevrouw J. Waanders van webwinkel-index:
Beste heer of mevrouw,

Graag wil ik u via deze email attent maken op onze website.
http://www.webwinkel-index.nl

Ter introductie
Webwinkel-index.nl is een nog jonge maar nu al snel groeiende website met een gemiddeld bezoekersaantal per maand van circa 28.000 en dit aantal groeit gestaag. Wij bieden webwinkel-eigenaren de mogelijkheid om een gratis vermelding te krijgen in ons online overzicht. In tegenstelling tot onze concurrenten zijn wij van mening dat adverteren via internet zo goedkoop mogelijk moet zijn, daar waar onze concurrenten bedragen vragen van meer dan 50,- euro per jaar oplopend tot wel ruim 300,- euro of meer, bieden wij een gratis vermelding aan voor maar liefst 12 maanden.

Bovendien adverteert u bij Webwinkel-index.nl gericht op uw doelgroep. Uw vermelding wordt opgenomen in ons online overzicht met een duidelijke bedrijfspresentatie en een directe link naar uw website.
Uw voordelen
- duidelijke bedrijfspresentatie met afbeelding van uw homepagina
- u vergroot uw online aanwezigheid
- u genereert meer bezoekers
- u breidt uw klantenkring uit
- u bent direct bereikbaar voor uw doelgroep
- ontvang ons "Aanbevolen door Webwinkel-index.nl-logo"
- plaats promoties (filmpjes) op de site
- promoot uw webshop via ons Facebook-account

Direct aanmelden?
Klik HIER op de link om direct naar het aanmeldformulier te gaan.
Vul uw webwinkel-gegevens in op het aanmeldformulier. Uw aanmelding wordt na ontvangst zo spoedig mogelijk in behandeling genomen.

Ik hoop u spoedig te verwelkomen en wens u nu al veel succes met uw online reclamecampagne.

Met hartelijke groet,
mvr. J. Waanders
PR & Communicatie
Webwinkel-index.nl
Ondanks dat het bezoekersaantal van 28.000 mij wat ongeloofwaardig aandoet, is hier geen sprake van een gratis dienst. Het kost het eerste jaar € 4,95. Het heet het eerste jaar alleen geen lidmaatschapsgeld maar het eerste jaar hebben ze het administratie- en verwerkingskosten genoemd. En als je akkoord gaat met de algemene voorwaarden en je vergeet 6 weken voordat het eerst jaar is afgelopen, het lidmaatschap op te zeggen, zit je er een jaar aan vast dat dan € 18,00 kost.
GP batterijen snel en voordelig bij u thuis: M-battery

Re: Gratis is helemaal niet gratis bij Webwinkel-index.nl

3
Het Varaantje schreef:Het lijkt wel of je hier aan het promoten bent....

Als je iedereen die dergelijke voorwaarden hanteerd hier neer wil zetten raakt het forum binnen no-time overbelast...
Ik ben absoluut niet aan het promoten... in tegendeel. In mijn ogen is dit dwaling maar ik denk dat bedrog hier ook gepast is. Ik zie het dus meer als een waarschuwing dan als promotie.

Als jij nog meer van dit soort sites hebt, is het misschien een idee hier een aparte topic van te maken: 'De dwaling en het bedrog van de gratis promo-sites'. Let wel: het moet gaan om sites die nadrukkelijk adverteren met het is gratis terwijl dat beslist niet zo is. Ik zou zeggen, laat je gaan Varaantje, naming and shaming!
GP batterijen snel en voordelig bij u thuis: M-battery
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Gratis is helemaal niet gratis bij Webwinkel-index.nl

5
M-battery schreef:
Het Varaantje schreef:Het lijkt wel of je hier aan het promoten bent....

Als je iedereen die dergelijke voorwaarden hanteerd hier neer wil zetten raakt het forum binnen no-time overbelast...
Ik ben absoluut niet aan het promoten... in tegendeel. In mijn ogen is dit dwaling maar ik denk dat bedrog hier ook gepast is. Ik zie het dus meer als een waarschuwing dan als promotie.

Als jij nog meer van dit soort sites hebt, is het misschien een idee hier een aparte topic van te maken: 'De dwaling en het bedrog van de gratis promo-sites'. Let wel: het moet gaan om sites die nadrukkelijk adverteren met het is gratis terwijl dat beslist niet zo is. Ik zou zeggen, laat je gaan Varaantje, naming and shaming!
Er zitten niet genoeg uren in een dag daarvoor. Het enige wat je doet is gratis adverteren. Genoeg mensen die nu denken '4,95 is een koopje' en zich registeren. Je bereikt dus het tegenover gestelde
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Gratis is helemaal niet gratis bij Webwinkel-index.nl

6
Het Varaantje schreef:
Er zitten niet genoeg uren in een dag daarvoor. Het enige wat je doet is gratis adverteren. Genoeg mensen die nu denken '4,95 is een koopje' en zich registeren. Je bereikt dus het tegenover gestelde
Deels, misschien. Al denk ik dat dat ook vaak niet opgaat. Jij zegt eigenlijk dat negatieve promotie óók promotie is maar daar zullen ze bijvoorbeeld bij Buckler bier heel anders over denken.

Overigens zijn er tal van websites die minimaal dezelfde service bieden als deze aanbieder en die wel echt gratis zijn. De mensen die aan die site € 4,95 willen spenderen is het vast niet gelukt om dit forum te vinden. Want als ze dat wel vinden, kunnen ze ook veel betere 'koopjes' vinden.
GP batterijen snel en voordelig bij u thuis: M-battery

Re: Gratis is helemaal niet gratis bij Webwinkel-index.nl

7
Oh die website heeft mij ooit eens gemaild of ik bij hun op wilde staan. Nee, bedankt. Een website met een look and feel van de jaren '00 heb ik eigenlijk geen behoefte aan. Die knopjes dan vooral.

En ja ze adverteren op de site wel met:
Tarievenoverzicht lidmaatschap:
- Eerste 12 maanden = gratis
- 2e jaar lidmaatschap = ϵ 18,00
- 3e jaar lidmaatschap = ϵ 16,50
- 4e jaar lidmaatschap = ϵ 15,00
- 5e jaar lidmaatschap = ϵ 13,50
- 6e en volgende jaren lidmaatschap = ϵ 12,00

Dan kun je de voorwaarden bekijken en staat er dit:
ARTIKEL 4. PRIJZEN, FACTURERING EN BETALING
In beginsel is uw aanmelding gratis voor een maximale periode van 12 maanden (u betaalt slechts
ϵ 4,95 voor administratie- en verwerkingskosten), dit uitsluitend in combinatie met een lidmaatschap voor onbepaalde tijd, echter met uitzondering wanneer u uw lidmaatschap tijdig heeft opgezegd, hierbij rekening houdende door de opdrachtgever met de hiervoor geldende opzegtermijn van 6 weken voor einde contractperiode.

En ja ik zie zelfs veel bekende webshops erop staan, die betalen er gewoon voor om een link te hebben. Deze site is niet duur, maar joh of je bent echt het 1e jaar gratis of je bent gewoon het eerste jaar €4,95!

Daarnaast lopen abonnementen altijd af, bij deze niet, deze moet je zelf opzeggen. Goh gelukkig maar dat het niet zo duur is, want ja vaak vergeet je het door drukte om op te zeggen. Genoeg sites waarbij je op kan staan en zo'n €50,- a €80,- per jaar betaald en je krijgt netjes van hun een e-mail dat het jaar afgelopen is en dat je hem mag verlengen als je dat wil. Zo niet, laat je niets van je horen en binnen een paar weken is je link ook van de site verwijderd. Moet zeggen dat ik dat wel een fijne manier vind.

Blijkbaar werkt deze site nog op een ouderwetse manier, moeten zij weten. Maar ik heb toen ook aangegeven geen interesse te hebben. Liever een paar tientjes meer op een betere, bekendere site met meer opties (meestal met reviews, winacties, nieuwsbriefopties, etc) dan dit.

Re: Gratis is helemaal niet gratis bij Webwinkel-index.nl

9
mandyjoann schreef:Ik heb dit ook gedaan voor € 4,95. Ik voelde me toen ook genept omdat er gratis stond maar ik dacht achja voor die € 5,00 en als ik dan meer bezoekers krijg.
Grote kans dat meer mensen zo denken en dat is precies de bedoeling van die website. Vaak hebben dit soort website zelf nauwelijks bezoekers, laat staan dat ze bezoekers kunnen doorsturen...

Als je nog een keer advies wil over meer bezoekers/conversie, stuur gerust een berichtje. Ik zie nog wel een aantal quick wins ;)
WebshopTraffic- Meer omzet met je webshop door goede online marketing

Re: Gratis is helemaal niet gratis bij Webwinkel-index.nl

10
WebshopTraffic schreef:
mandyjoann schreef:Ik heb dit ook gedaan voor € 4,95. Ik voelde me toen ook genept omdat er gratis stond maar ik dacht achja voor die € 5,00 en als ik dan meer bezoekers krijg.
Grote kans dat meer mensen zo denken en dat is precies de bedoeling van die website. Vaak hebben dit soort website zelf nauwelijks bezoekers, laat staan dat ze bezoekers kunnen doorsturen...

Als je nog een keer advies wil over meer bezoekers/conversie, stuur gerust een berichtje. Ik zie nog wel een aantal quick wins ;)
Zou aardig zijn als je deze quick wins gewoon openbaar op dit forum zet:)
Of betalen we dan na afloop ook €4,95 administratiekosten..
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl