Verzendkosten ja of nee?

1
Beste Collega's

Wij zitten met een dilemma. De muurdecoraties die wij verkopen zijn redelijk aan de maat. Het grootste bord dat wij verkopen is 150 x 75 x 0,3 cm. Nu willen we dit mogelijk gaan verzenden via MyParcel. We verpakken de borden in bubblewrap en vervolgens in karton zodat de hoekjes goed beschermt blijven.

Maar nu het dilemma. Gaan we verzendkosten rekenen of niet? Verwerken we de verzendkosten in de verkoopprijs of gaan we voor transparantie en vermelden we netjes waarom we die kosten rekenen?

In onze ogen is "gratis verzending" wel het beste, maar we komen er gewoon niet onderuit om de kosten door te berekenen. We betalen bij MyParcel € 7,94 per zending. Zijn er bijvoorbeeld ook nog ondernemers die marge pakken op de verzending?

Misschien een optie op een afhaalprijs te maken en een verzendprijs?

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Re: Verzendkosten ja of nee?

2
Airpart schreef:Beste Collega's

Wij zitten met een dilemma. De muurdecoraties die wij verkopen zijn redelijk aan de maat. Het grootste bord dat wij verkopen is 150 x 75 x 0,3 cm. Nu willen we dit mogelijk gaan verzenden via MyParcel. We verpakken de borden in bubblewrap en vervolgens in karton zodat de hoekjes goed beschermt blijven.

Maar nu het dilemma. Gaan we verzendkosten rekenen of niet? Verwerken we de verzendkosten in de verkoopprijs of gaan we voor transparantie en vermelden we netjes waarom we die kosten rekenen?

In onze ogen is "gratis verzending" wel het beste, maar we komen er gewoon niet onderuit om de kosten door te berekenen. We betalen bij MyParcel € 7,94 per zending. Zijn er bijvoorbeeld ook nog ondernemers die marge pakken op de verzending?

Misschien een optie op een afhaalprijs te maken en een verzendprijs?

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Ik zou het vanaf een bepaald bedrag in je prijs verwerken en dus bijvoorbeeld vanaf € 50,- gratis verzenden.

Re: Verzendkosten ja of nee?

3
Airpart schreef:In onze ogen is "gratis verzending" wel het beste, maar we komen er gewoon niet onderuit om de kosten door te berekenen.
Waarom moet verzenden altijd gratis? Heb je dat concreet getest? Blijkt het uit marktonderzoek onder je prospects en klanten? Of vind je "gratis verzending" zo leuk staan bij andere webwinkels?
Airpart schreef:We betalen bij MyParcel € 7,94 per zending. Zijn er bijvoorbeeld ook nog ondernemers die marge pakken op de verzending?
Ik denk niet dat er nog veel webwinkels zijn die meer rekenen voor verzendkosten dan ze betalen. Als je er met de marge uitkomt, zou ik ergens tussen € 3,95 en € 4,95 inclusief btw rekenen.
StoreCore.io

Re: Verzendkosten ja of nee?

4
Zoals Ward hierboven al aangeeft: denk dat de meeste webshops verlies draaien op hun verzendkosten. Zeker als je het materiaal, de tijd, en eventueel retouren ook nog zou meerekenen!
Voor de volle mep verzendkosten vragen is in mijn ogen onverstandig, maar je kunt de klant wel om een bijdrage vragen.

Je kunt je ook afvragen wat gratis verzending voor een effect heeft. Wellicht meer bestellingen, maar ga je dan ook meer retouren krijgen? Bij jou misschien niet omdat er ook custom-design bij zit (kun je uitsluiten van retour), maar het gaat om het idee. Denk er eens over na.

Houdt er ook rekening mee dat je over de verzendkosten ook gewoon het BTW-geldende tarief moet afdragen. Als je dus €3,95 vraagt houdt je er uiteindelijk iets meer dan 3 euro aan over..
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verzendkosten ja of nee?

5
Onthoud 1 ding. Verzenden is nooit gratis. Het moet altijd uit de lengte of breedte komen. Als je denk maar 1 exemplaar aan een klant te kunnen slijten kan je de verzendkosten bij het artikel optellen. Ik persoonlijk ben hierop tegen. Als een klant meerdere artikelen besteld dan betalen ze de verzendkosten in het meervoud. Dus een grotere klant word dus gestraft.

Ik betaal bij MyParcel €5,25 ex maar bereken aan mijn klanten €4,75 incl. BTW. Er zit dus een klein verlies op. Echter is dit wel in de prijs gecalculeerd op zeer goedkope artikelen.

Vergeet ook de betaal/verpakking/afhaal kosten etc. niet.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl