Ik zie bij vrijwel alle webwinkels de "in winkelwagen" knop staan. Logisch, voor als je meerdere producten wilt kopen. Kijken we echter op sites als eBay (waar je meestal een product koopt), daar vinden we ook de "nu kopen" knop.
Nu is mijn vraag, waarom wordt deze door webwinkel vrijwel niet gebruikt? Is het niet vele malen makkelijker voor de klant om deze knop ook tot zijn beschikking te hebben? Simpelweg klikken op nu kopen en je wordt direct doorverwezen naar het checkout proces.
Wat zijn jullie gedachten hierover.
Re: De "nu kopen" knop
2Bij eBay heeft "Nu kopen" een speciale betekenis: ik wil niet bieden, maar het product direct kopen voor de vraagprijs:
Kopen met de optie Nu kopen
Kopen met de optie Nu kopen
Re: De "nu kopen" knop
3Dat is zo inderdaad, nu bestaan er ook aanbiedingen waarbij je enkel de nu kopen optie hebt.
Voor een webshop kan dit denk ik ook interessant zijn omdat er een hoop te nemen stappen voor de klant worden verwijderd in het proces.
Voor een webshop kan dit denk ik ook interessant zijn omdat er een hoop te nemen stappen voor de klant worden verwijderd in het proces.
Re: De "nu kopen" knop
4En wat is een tekst op een knop.
Bij wehkamp staat er in winkelwagen en kom je meteen met klikken ook in de winkelwagen en kan je meteen afrekenen. Wat scheelt het.
Bij wehkamp staat er in winkelwagen en kom je meteen met klikken ook in de winkelwagen en kan je meteen afrekenen. Wat scheelt het.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: De "nu kopen" knop
5Marketingtechnisch is de vraag wel interessant natuurlijk: welke knoptekst converteert beter? Maar we hebben daarvoor ook een kant-en-klaar oplossing paraat: de A/B-splittest.
Zijdelings stipt Paul mooi een andere vraag aan: leidt de knop direct naar een aparte webpagina met de winkelwagen of blijf je op de huidige webpagina en wordt (rechts)boven het winkelwagentje bijgewerkt?
Wat voor een gegeven webwinkel het beste is, moet je eigenlijk altijd testen.
Zijdelings stipt Paul mooi een andere vraag aan: leidt de knop direct naar een aparte webpagina met de winkelwagen of blijf je op de huidige webpagina en wordt (rechts)boven het winkelwagentje bijgewerkt?
Wat voor een gegeven webwinkel het beste is, moet je eigenlijk altijd testen.
Re: De "nu kopen" knop
6Persoonlijk vind ik voor webwinkels met algemene losse spullen de wehkamp oplossing prima omdat je ook vaak maar 1 ding koopt.
Voor webwinkels waar je veel dingen koopt, bijvoorbeeld supermarkt, is bijwerken winkelwagen alleen beter omdat je dan door kan blijven klikken voor wat je besteld.
Ik denk dat als je order altijd 1,2 of 3 items is je beter iedere keer de winkelwagen vulling kan laten zien (met knop afrekenen en verder winkelen) en niet alleen rechtsboven een kleine update doen.
Voor webwinkels waar je veel dingen koopt, bijvoorbeeld supermarkt, is bijwerken winkelwagen alleen beter omdat je dan door kan blijven klikken voor wat je besteld.
Ik denk dat als je order altijd 1,2 of 3 items is je beter iedere keer de winkelwagen vulling kan laten zien (met knop afrekenen en verder winkelen) en niet alleen rechtsboven een kleine update doen.
Re: De "nu kopen" knop
7n.a.v. wat PaulG net zegt heb ik inderdaad van de add to cart knop een redirect gemaakt naar de winkelwagen. Ik heb gekeken wat mijn grootste concurrenten doen en dat is exact wat ik bij hun ook zie gebeuren. De knop verder winkelen zie ik bij geen van alleen in de cart verschijnen, wat denk ik bij producten waar je er waarschijnlijk 1 van koopt ook totaal niet nodig is. Die heb ik bij mij dan ook verwijderd.
En ander groot verschil wat ik zie ik dat velen een groene knop gebruiken (waar ik blauw heb). En dat er toch nog steeds wordt terug gegrepen op dwingende teksten zoals koop nu of bestellen.
En ander groot verschil wat ik zie ik dat velen een groene knop gebruiken (waar ik blauw heb). En dat er toch nog steeds wordt terug gegrepen op dwingende teksten zoals koop nu of bestellen.
Re: De "nu kopen" knop
8Heb je hier veel ervaring mee?Ward schreef:Marketingtechnisch is de vraag wel interessant natuurlijk: welke knoptekst converteert beter? Maar we hebben daarvoor ook een kant-en-klaar oplossing paraat: de A/B-splittest.
Weet dat google analytics dit ook (beperkt) aanbied, maar er zijn ook een hoop commerciele partijen die zich hierin mengen. Wat zou jouw advies zijn?
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
Re: De "nu kopen" knop
9Wat het beste is hangt helemaal af van het soort webshop dat je hebt en ook wat je als webwinkelier wilt. Heb je een shop waarbij klanten typisch 1 product kopen, dan wil je ze zo snel mogelijk laten afrekenen. Wil je per klant zoveel mogelijk artikelen verkopen, dan moet je het ze zo makkelijk mogelijk maken om dat te doen. In mijn geval bestellen klanten gemiddeld rond de 20 artikelen per order, met uitschieters naar 100 of meer, en ze weten precies wat ze nodig hebben. Dan is het niet klantvriendelijk als ze iedere keer in de shoppingbasket terechtkomen als ze er iets in doen.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
Re: De "nu kopen" knop
10Er zijn inderdaad specialisten en allerlei specialistische tools voor een A/B-test, maar het basisprincipe is zó eenvoudig dat je het vaak zelf kunt opzetten. Vereenvoudigd:
1. Selecteer met PHP aselect voor elke bezoeker een A of B. Sla die keuze op in een cookie, zodat die bezoeker dezelfde versie A of B blijft zien.
2. Breng een klein verschil aan in een webpagina tussen versie A en B, in dit geval bijvoorbeeld de tekst op de koopknop.
3. Meet de verschillen in de prestaties van A versus B. Je kunt daarbij bijvoorbeeld klassieke metrics vergelijken (zoals bezoekduur, bezoekdiepte en aantal terugkerende bezoekers), maar bij een webwinkel is de bottom line interessanter: het aantal bestellingen, de conversie, de gemiddelde besteding per bestelling, het aantal herhalingsaankopen, verschillen tussen kopersprofielen (geslacht, leeftijd), enzovoort.
Wie er zelf niet uitkomt, mag me gerust mailen of een PB sturen.
1. Selecteer met PHP aselect voor elke bezoeker een A of B. Sla die keuze op in een cookie, zodat die bezoeker dezelfde versie A of B blijft zien.
2. Breng een klein verschil aan in een webpagina tussen versie A en B, in dit geval bijvoorbeeld de tekst op de koopknop.
3. Meet de verschillen in de prestaties van A versus B. Je kunt daarbij bijvoorbeeld klassieke metrics vergelijken (zoals bezoekduur, bezoekdiepte en aantal terugkerende bezoekers), maar bij een webwinkel is de bottom line interessanter: het aantal bestellingen, de conversie, de gemiddelde besteding per bestelling, het aantal herhalingsaankopen, verschillen tussen kopersprofielen (geslacht, leeftijd), enzovoort.
Wie er zelf niet uitkomt, mag me gerust mailen of een PB sturen.
Re: De "nu kopen" knop
11Ik zou bijvoorbeeld willen kijken of het beter werkt om mensen steeds naar de winkelwagen te sturen, of dat ze op de productpagina blijven na toevoegen.
Dit is dan niet een verandering in tekst (of in 1 pagina); maar meer een 'systeem' verandering.
Ga er eens op googlen en kijken of ik eruit kom:).
Dit is dan niet een verandering in tekst (of in 1 pagina); maar meer een 'systeem' verandering.
Ga er eens op googlen en kijken of ik eruit kom:).
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
Re: De "nu kopen" knop
12Het is goed om te testen, te evalueren en door te testen en verbeteren. Wat werkt voor de ene webshop hoeft niet te werken voor de andere webshop. Het gaat niet alleen om verkopen maar ook om nieuwsbrief inschrijvingen en Facebook likes.
M.b.t. de bestel buttons is het van belang dat (passend in de huisstijl) de button afwijkt en eruit springt t.o.v. de achtergrond. Een heldere felle kleur kan zorgen voor een verhogende ROI. De plaatsing van de button (b.v. rechtsonder het artikel, onder de prijs), het formaat en lettertype hebben ook invloed.
M.b.t. de bestel buttons is het van belang dat (passend in de huisstijl) de button afwijkt en eruit springt t.o.v. de achtergrond. Een heldere felle kleur kan zorgen voor een verhogende ROI. De plaatsing van de button (b.v. rechtsonder het artikel, onder de prijs), het formaat en lettertype hebben ook invloed.
http://www.zoektermen.nl webmarketing bureau Breda
http://www.seomarktplaats.nl matcht opdrachtgevers met opdrachtnemers
http://www.seomarktplaats.nl matcht opdrachtgevers met opdrachtnemers