Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
made_in_belgium
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 september 2012

Algemene voorwaarden, privacy en over ons

22 augustus 2014

Hoi,

wij zijn bezig een webwinkel aan het opstarten samen met mijn vriend en ik loop eenbeetje vast op de algemene voorwaarden, policy en over ons.

Moet ik dit zelf schrijven of kan ik een voorbeeld gebruiken ofzo? Na een eventuele aanpassing met onze naam en dergelijke uiteraard.

Ik vind dat bitterweinig informatie over op het internet. Het eenige tot nu toe wat ik vond zijn wel voorbeelden die we kunnen gebruiken maar betalend. Of ook betalend en laten maken.

Is er geen gratis alternatief?

Alvast bedankt voor jullie input!
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Algemene voorwaarden, privacy en over ons

22 augustus 2014

In principe zijn algemene voorwaarden maatwerk, echter zal de meeste webwinkel zeker bij opstart goed uit de voeten kunnen met een standaard versie. Zo bieden wij deze aan op https://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/ ... webwinkel/. We raden wel aan deze goed door te lezen en waar nodig aan te passen (binnen wettelijke kaders). Zo staat in onze algemene voorwaarden verwijzingen naar onze geschillencommissie. Ben je niet lid, gebruik dan je eigen klachtenregeling.

Ook hebben we een voorbeeld privacy policy. Wel kan deze per webwinkel verschillen. Bedenk dus goed welke gegevens je opslaat en waarvoor je die gebruikt. Ook hier hebben we een voorbeeld voor op https://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/ ... webwinkel/ .

Een over ons zul je toch echt zelf moeten schrijven ;) .
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
made_in_belgium
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 september 2012

Re: Algemene voorwaarden, privacy en over ons

22 augustus 2014

Bedankt! Zal direct even kijken!

Over ons heb ik ondertussen al geschreven. En uiteraard moet ik dat zelf doen. Geen idee waarom ik dat erbij heb gezet :-)
 
made_in_belgium
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 september 2012

Re: Algemene voorwaarden, privacy en over ons

22 augustus 2014

Waar ik plots wel aan denk: verschillen de rechten van een cosument in NL veel met die van BE ? Ik bedoel, stel ik neem deze en verander waar nodig, zijn ze ook wettelijk in België?
Het probleem is dat in België je echt heel weinig info vind over rechten/plichten van een webwinkel eigenaar..

En nog een vraag: wat denken jullie ervan om de algemene voorwaarden zelf te schrijven maar dan in 'mensentaal' (geen moeilijke woorden,zinnen,..)? Voor iedereen begrijpelijk en toch breng je de boodschap juist over?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Algemene voorwaarden, privacy en over ons

25 augustus 2014

Veel regels zijn Europees recht getrokken. In ieder geval op de belangrijkste gebieden. Er kunnen echter nuances zijn. Je kunt eens informeren bij http://www.safeshops.be voor meer informatie. Ik had eerst niet gezien dat dit topic in het forum van België stond. Excuses. We hebben echter meerdere Belgische partijen die ook onze algemene voorwaarden gebruiken.

Wat de mensentaal betreft. De algemene voorwaarden zijn de juridische tekst. Het beste kun je deze nogmaals uitleggen op pagina's met titels als "Retourneren", "Garantie", "Levering", etc. Zo vinden bezoekers de informatie snel. De algemene voorwaarden worden praktisch dan ook niet tot weinig gelezen. De menselijke uitleg over zaken als garantie en herroepingsrecht is dan ook wettelijk verplicht.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Webcontrol-ICT
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 februari 2015

Re: Algemene voorwaarden, privacy en over ons

14 februari 2015

Bekijk de website http://www.webcontrol-ict.nl daar kun je terecht over alles wat met een webshop te maken heeft zoals registratie,administratie,omzetbelasting en over alle onderwerpen betreffende juridische zaken.