Google Keurmerk gevaar voor kleine webwinkels?

1
Ik zat met net te verdiepen in Google Trusted Stores. Als concurrent van een eigen service is dit natuurlijk al aan de late kant ;), maar ik zag dat om in aanmerking te komen voor Google Trusted stores je minimaal 500 bestellingen binnen 28 dagen moeten verwerkten ( http://www.frankwatching.com/archive/20 ... omt-eraan/ ).

Daar schrik ik nogal van. Gezien dat Google de service zal promoten via de zoekmachine's en Adwords is het nog moeilijker om als starter te beginnen.

Verder moet je al de klantgegevens naar Google versturen. Nu worden veel webwinkels door de voordelen van Google Stores toch gedwongen om dit te doen.

Wat denk jij? Krijgt Google teveel macht? En wat kunnen wij hier als webwinkels aan doen?
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Google Keurmerk gevaar voor kleine webwinkels?

2
Wat google roept wordt gedaan..

Dit realiseerde ik mij pas echt toen bekend werd dat SSL tot een (iets) hogere ranking kan leiden. In principe bepaald google hoe websites eruit zien, want iedereen wil gevonden worden in google..

Het keurmerk ben ik (nog) niet bekend mee, maar dat lijkt me in vergelijking met de andere diensten die zijn aanbieden eerder bijzaak. De gegevens die met analytics en adwords wordt verzameld is zorgwekkend. Vertrouwen is nu nog goed, maar google moet goed opletten dat ze niet ooit in de fout gaan.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: Google Keurmerk gevaar voor kleine webwinkels?

3
Als je het artikel leest zie je echter dat Google ook badges toevoegt in de zoekresultaten. Dat is voor mening webwinkel wel interessant. Dan moet je echter wel 500 bestellingen in 28 dagen kunnen halen. Dat is circa 18 per dag. Voor veel kleine webwinkels is dat toch echt nog een droom. Het Google keurmerk is dan ook niet direct een vervanger van keurmerken, maar vooral een mooie aanvulling voor zoekresultaten. Dat maakt het voor kleine webwinkels echter wel lastig.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Google Keurmerk gevaar voor kleine webwinkels?

6
Ward schreef:Als je zelf een keurmerk verkoopt, moet je geen vraagtekens zetten bij andere keurmerken.

Concurrenten zwartmaken siert je nooit.

Hier niet, elders ook niet, nergens.
Onzin,

Je mag je altijd vraagtekens stellen bij concurrentie en zeker als het om google gaat. Het mag ondertussen duidelijk zijn dat veel webwinkel voor een deel afhankelijk zijn van verkeer via google. google heeft dus een grote invloed op omzet van winkels.

De macht voor google begint ondertussen ook erg groot te worden en je ziet steeds meer eigen google diensten die concurreren met anderen. Google kan deze door hun dominante positie ook pushen en misschien zelf van invloed laten zijn op de zoekresultaten.

Probleem wat ik echter zie is waarom heeft google de klantgegevens nodig ?
Hier ligt een groot privacy probleem op de hoek. De klant koopt op jou website, je gebruikt analytics, google heeft dus een ip adres en met een koop door de klant krijgt google alle adres dat bij dat ip adres. Dit is niet wenselijk voor jou als consument.
Google is dus in staat jou ip adres nu fysiek te linken aan jou adres. Heel gevaarlijk en hier ligt een taak voor de privacy waakhonden om google hiervan af te houden.

Re: Google Keurmerk gevaar voor kleine webwinkels?

8
Ward schreef:Als je zelf een keurmerk verkoopt, moet je geen vraagtekens zetten bij andere keurmerken.

Concurrenten zwartmaken siert je nooit.

Hier niet, elders ook niet, nergens.
Het is niet bedoeld als zwartmaken. Ik dacht echter hevige concurrentie van Google te verwachten. Echter richten wij ons vooral op het MKB. Veel van onze leden halen dus die 500 bestellingen niet per 28 dagen. Voor ons als keurmerk is dat dus een pluspunt, want overstappen is geen optie, maar wanneer Google zijn keurmerk met de resultaten gaat pushen dan worden onze leden ook benadeeld.

Microsoft mag niet standaard zijn eigen browser op Windows installeren. Waarom mag Google dan wel standaard zijn eigen keurmerk in Google integreren?

Noem het zwartmaken, maar ik vind dit echt iets wat veel mensen hier treft en ook onze achterban. Ik was er niet van op de hoogte, dus ik denk veel webwinkels ook niet.

Zelf zijn en worden we veelvuldig zwartgemaakt door concurrenten. Daar hebben we nooit directe aanstoot aan genomen. Was het een kleine speler geweest dan had ik dit topic ook niet gestart. Het is echter Google. Dit vind ik echter iets wat webwinkeliers wel moeten weten.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m