Hallo,
Ik heb in de afgelopen maanden 2 keer een adwords bon gekregen en die heb ik gebruikt in Adwords.
Ik heb alleen zoekwoorden gebruikt, zodat mensen die op mijn website komen ook echt geïnteresseerd zullen zijn.
Ik heb weinig concurrentie, maar de markt is ook niet zo heel erg groot.
Nu heb ik in Juli, Augustus en de paar dagen van September totaal 262 klikken gehad naar mijn website.
In augustus de piek, want toen had ik het bedrag per dag hoger staan.
Nu heb ik ook analytics.
Maar eigenlijk kom ik er totaal niet uit wat hebben die 262 klikken nou precies gedaan.
Of beter gezegd: kan ik het nog een keer maar nu zonder promotiecodes doen, maar dat ik er dus wel echt wat aan verdien.
De bestellingen waren wel meer, ze nemen nu toe.
Maar dat doen ze in andere jaren ook, omdat het zodra het slechter weer wordt altijd drukker is, omdat mensen de producten voornamelijk gebruiken bij slecht weer.
Maar hoe weet ik nu welke mensen daadwerkelijk wat hebben gekocht?
Ik heb geprobeerd in analytics doelen te stellen, maar er zou geen enkel doel behaald zijn, maar ik snap sowieso niet zo veel van analytics. Maar een ingewikkeld programma
Re: Adwords en Prestashop
2Maar wat is nu eigenlijk concreet je vraag?
Ja, Adwords en Analytics zijn best ingewikkelde systemen, en wil je daarmee goede resultaten halen dan zal je daar een hoop tijd in moeten investeren om het te leren.
Ik vindt 262 clicks voor een Adwords Coupon in ieder geval niet slecht!
gr,
Michel
Ja, Adwords en Analytics zijn best ingewikkelde systemen, en wil je daarmee goede resultaten halen dan zal je daar een hoop tijd in moeten investeren om het te leren.
Ik vindt 262 clicks voor een Adwords Coupon in ieder geval niet slecht!
gr,
Michel
Re: Adwords en Prestashop
3Je moet om te beginnen je Google AdWords-account koppelen aan een Analytics-property.web_starter schreef:Ik heb geprobeerd in analytics doelen te stellen, maar er zou geen enkel doel behaald zijn, maar ik snap sowieso niet zo veel van analytics. Maar een ingewikkeld programma
Re: Adwords en Prestashop
4Als je in analytics naar Acquisitie gaat en dan zoekwoorden betaald zie je op welke zoekwoorden ze binnen gekomen zijn op je website.
Daarachter ook of een doel bereikt is maar die heb je niet of niet goed ingesteld.
Ook secundaire dimension kun je gebruiken om er een extra veld bij te krijgen bijv bestemmingspagina, maar die waren in adwords misschien wel allemaal hetzelfde.
Ook de uitstappagina kan wat zeggen over wat ze gedaan hebben en waar ze je website verlieten.
In ieder geval kun je zien of ze een beetje pagina's bekeken hebben.
Daarachter ook of een doel bereikt is maar die heb je niet of niet goed ingesteld.
Ook secundaire dimension kun je gebruiken om er een extra veld bij te krijgen bijv bestemmingspagina, maar die waren in adwords misschien wel allemaal hetzelfde.
Ook de uitstappagina kan wat zeggen over wat ze gedaan hebben en waar ze je website verlieten.
In ieder geval kun je zien of ze een beetje pagina's bekeken hebben.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.