RSS feeds: Google dance of deindexed?

1
Paar dagen terug mijn site live gegooit met niet zo veel content, wel veel pagina's. Na iedere crawl gooi ik weer een paar artikelen live en ben ook actief bezig kwaliteits-backlinkt te bouwen. Leuker kunnen we t niet maken. Ik zie vamorgen dat G mij geindexeerd heeft maar nu ben ik er alweer uit.
Ik heb 2 RSS feeds van Yahoo en CNN op de mainpage en dat is in totaal ongeveer 650 woorden. In het begin stond er dus meer content van hen dan eigen tekst. Snapt Google dat dit (hele korte) RSS feeds zijn of ben ik deindexed wegens 'duplicate content'?

Of zit ik in de Google dance? Zo ja, is het dan niet zo dat je keyword rank tijdelijk omlaag gaat en niet je hele site er niet meer in staat?
Graag wat hulp.

Re: RSS feeds: Google dance of deindexed?

2
hhh schreef:Paar dagen terug mijn site live gegooit met niet zo veel content, wel veel pagina's.
Na iedere crawl gooi ik weer een paar artikelen live en ben ook actief bezig kwaliteits-backlinkt te bouwen.
Klinkt goed, alhoewel het indexeren van een groot aantal pagina's zonder direct grootschalige unieke content, door Google meestal trager gaat. Zolang je kwalitatieve backlinks blijft verzamelen kom je er wel.
hhh schreef:Leuker kunnen we t niet maken. Ik zie vamorgen dat G mij geindexeerd heeft maar nu ben ik er alweer uit.
Weet je zeker dat je "Uit Google" bent? Of ben je niet meer vindbaar op bepaalde trefwoorden waarop je wel vindbaar was? Waarschijnlijk zit je nog wel "in Google" maar niet in de resultaten, omdat Google nog niet je complete content heeft kunnen verzamelen en je dus nog geen punten scoort op context, Google begrijpt je website nog niet goed, heeft niet alles goed kunnen analyseren en zonder voldoende backlinks of echt unieke content, gaat het een tijdje duren voor het echt allemaal in orde is.
hhh schreef:Ik heb 2 RSS feeds van Yahoo en CNN op de mainpage en dat is in totaal ongeveer 650 woorden. In het begin stond er dus meer content van hen dan eigen tekst. Snapt Google dat dit (hele korte) RSS feeds zijn of ben ik deindexed wegens 'duplicate content'?
Zelfs als Google het zou zien als duplicate content, dan zou nog niet je hele website gedeindexed worden. Dat soort straffen worden zelden echt zo zwaar uitgedeeld. Waarschijnlijk ziet Google dat je website wat groter was dan verwacht en zijn ze rustig aan je website aan het indexeren. Je moet sowieso de eerste maand na lancering van een website van meer dan 50 paginas, Google resultaten niet te serieus nemen.
hhh schreef:Of zit ik in de Google dance? Zo ja, is het dan niet zo dat je keyword rank tijdelijk omlaag gaat en niet je hele site er niet meer in staat?
Graag wat hulp.
Ik weet niet precies wat jij verstaat onder de Google Dance, want dit is een principe die al sinds 2006 ofzo bestaat en inmiddels al een paar keer is aangepast. Dus vergis je niet als je verkeerde oude content leest. Maar inderdaad springt Google bij grotere websites zonder voldoende backlinks in het begin nog wel eens een paar keer op en neer. Nieuwe content, Getwitterde content of content die sinds kort backlinks verzamelen willen wel eens tijdelijk pieken, om uiteindelijk een stabielere positie te krijgen. Meestal is die uiteindelijk wat lager.

Kortweg gezegd: Bij grotere websites heb je geduld, unieke content, en kwalitatieve backlinks nodig. Geef het een maand en blijf vooral backlinks verzamelen. Die RSS feeds kunnen weinig kwaad behalve dat ze, doordat je website groter maken, ervoor zorgen dat het iets langer kan duren voor je geindexeerd bent. Daarnaast geven ze je website een bepaalde context. Iets dat vaak misgaat bij grotere websites! Zorg dat alle paginas en alle content bepaalde relaties hebben met elkaar. Praat dus niet op een pagina over goudvissen en op de volgende over hypotheken, maar houd je website over een onderwerp. Als je erg veel content hebt en twee belangrijke stromen, bijv. business to business en consumer, of een webwinkel en een weblog, dan kun je ze soms beter op twee verschillende (sub)domeinen draaien.

Hopelijk brengt het je wat meer vertrouwen! Er is nog geen enkele reden tot paniek.
Nu op mijn weblogs:

Re: RSS feeds: Google dance of deindexed?

3
Hoi Dirk Jan,

Bedankt voor je hulp. Het vervelende is dat ik vamorgen en eerder op de middag via mijn mobiel Google'de en zag dat ik er in stond. Gewoon door het domein in te tikken tussen "". Nu is dat niet meer zo. site:domein.com staat er helaas ook niet meer bij.

Met Google dance bedoel ik inderdaad dat je 5e staat voor een keyword, vervolgens 2 weken 100e om daarna op de 3e plaatst terug te komen. Ik rankde nog niet voor keywords volgens mij, het domein is echt verdwenen.

EDIT: doe ik er verstandig aan om de RSS links no-follow te maken of misschien de feeds no-index?

Re: RSS feeds: Google dance of deindexed?

4
Nou, was dus gewoon aan het dansen...was al bang. Voor de duidelijkheid: ben dus weer geindexeerd en dit keer met meer pagina's. Volgens mij komt dit door de Feeds. Google komt er achter dat mijn site vaker update dan gedacht dus komt even later terug, denk ik.

Reactie op een andere site kon dit ook redelijk bevestigen:
one of my sites got indexed then deindexed around 4 times over 3 months
but it came back stronger in the serps everytime
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.