op bladzijde 1 van Google

1
Ik heb nu ruim een jaar mijn webwinkel. http://www.renohout.nl.
Maar het aantal bezoekers komt per dag niet hoger dan 20.
Ik heb al heel veel werk gedaan om mijn webwinkel te optimaliseren.
Steeds mijn website optimaliseren,links plaatsen bij andere, 2 starpagina,s over het onderwerp met natuurlijk ook mijn website, alle dagen iets aanpassen aan mijn site.

Ook heb ik diverse deskundige bedrijven bij me op bezoek gehad die van alles beloven. Maar niets garanderen. Wel veel geld kwijt.
Zij vertellen me dat het me nooit gaat lukken om op de linker vrije bladzijde te komen van Google.
Ik denk dat het wel kan. Inmiddels is het me gelukt met al 2 zoekwoorden dit te raliseren.

Wie heeft dezelde ervaring of kan mij(ons) helpen dit makkelijker te maken.

Jan

Re: op bladzijde 1 van Google

2
Hai Jan,

Bovenaankomen in Google kan altijd, hangt ervan af met welke trefwoorden.
Als ik bovenaan wil komen met 'online marketing' dan moet ik er HEEL veel energie in pompen.

Maar als ik bovenaal wik komen met 'website conversie' dan gaat het al beter.
Het kiezen van de juiste trefwoorden bepaald voor een groot deel de slagingskans van je positie in Google.

Daarnaast is het zo dat het veel slimmer is om 'kwalitatieve bezoekers' te krijgen, dan dat de massa binnenkomt op een massa keyword en die vervolgens binnen 1 seconden al weer weg zijn.

Bovenaankomen in Goolge start dus bij het definieren van goede en passende trefwoorden waar 'voldoende' zoekvolume op zit en waar je concurrentie niet al te hevig is.

Met deze woorden, met goed SEO geoptimaliseerde pagina's moet het lukken.
Daarnaast is ook pagerank van belang.

En in jouw backlink profiel zie ik meer dan 30.000 backlinks heel veel afkomstig van een bron. Vraag me af hoe 'fijn' Google dit vind.

Ik hoop dat je wat met mijn antwoord kan.

hartelijke groet,
Marco Bouman
Maak van je webshop een online marketingmachine http://www.online-marketingmachine.nl

Re: op bladzijde 1 van Google

4
MarcoBouman schreef:En in jouw backlink profiel zie ik meer dan 30.000 backlinks heel veel afkomstig van een bron. Vraag me af hoe 'fijn' Google dit vind.
Dat vind Google prima. Anders zouden websites met veel pagina's te machtig worden. De eerste paar links van een website brengen allemaal nog waarde, daarna gaat Google wel de waarde verminderen, uiteindelijk tot nihil dus die 30.000 geven niet allemaal linkwaarde, maar negatief werkt het niet. Wel logisch ook. Op dit forum bijv. hebben we al 6000 paginas. Anders zouden fora die tien keer zo groot zijn websites negatief kunnen beinvloeden door de ene dag een link naar een website te zetten op elke pagina, en de volgende dag deze te verwijderen. Digitalpoint.com heeft hier heel veel tests mee uitgevoerd. Het kan geen kwaad en sitewide links worden meestal positief ervaren.
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: op bladzijde 1 van Google

8
Hoi Jan,

Zoals marcobouwman al zegt is het zeker niet onmogelijk om op pagina 1 van Google te komen. Onthoudt hierbij wel 1 ding:

Content is KING!!!

Het is natuurlijk een stuk moeilijker om op heel algemene zoektermen op de eerste pagina te komen. Hier wil iedereen namelijk op gevonden worden. Maar wellicht heb je een zeer specifieke of unieke dienst waar mensen jou echt voor weten te vinden. Zorg dan ook dat je deze eruit ligt.

Hoe meer tekst en onderwerpen er op de site behandeld en beschreven worden, hoe groter de kans is dat je verdeeld over verschillende keywords op de eerste pagina te vinden zal zijn.

Succes ermee!
MCS Fulfilment BV - http://www.mcsfulfilment.nl - info@mcsf.nl
Uw logistieke partner op het gebied van E-commerce

Re: op bladzijde 1 van Google

9
MarcoBouman schreef:Bovenaankomen in Google kan altijd, hangt ervan af met welke trefwoorden. Als ik bovenaan wil komen met 'online marketing' dan moet ik er HEEL veel energie in pompen.
Helemaal eens.
Wat je dus moet afwegen is of SEO wel je ding is. Net als social media, offline netwerken of een website. Het zijn dingen die gegarandeerd geld kosten en waarschijnlijk dit geld niet terug verdienen tenzij je er écht werk van maakt. Netwerken gaat niet vanzelf, een Twitter account waarop je dagelijks je broodbeleg beschrijft heeft geen toegevoegde waarde en een website wordt niet vanzelf gevonden. Pas met unieke content, link strategie, goede structuur en heel heel veel geduld en doorzettingsvermogen heb je kans gevonden te worden. Maar als je het goed genoeg doet, wordt je op de meest concurrerende woorden gevonden. Alles kan!

Dit forum wordt trouwens op de eerste bladzijde van Google gevonden op het woord webwinkel /flex /flex! :-)
Nu op mijn weblogs: