Ervaringen met het implementeren van webshop.

1
Goedendag!

Ik ben student en momenteel bezig met een afstudeeropdracht over het implementeren van webshops.

Als jullie al eens een webshop hebben geimplementeerd, waar zijn jullie toen tegen aan gelopen? Zijn er ervaringen die je wilt delen of zaken waar van je denkt, daar moet je op letten.

Ben hierbij ook op zoek naar ervaringen met Open Source software. Ben je zelf meteen begonnen met het opzetten van een webwinkel of heb je eerst vooronderzoek gedaan of gebruik gemaakt van consultancy?

Alvast bedankt voor de tips en ervaringen, daar kan ik zeker wat mee!

Groeten Sebastian.

Re: Ervaringen met het implementeren van webshop.

3
Ik kies voor dit woord omdat ik in opdracht van een bedrijf een proces doorloop voorafgaand aan het openen van de webshop. Dit loopt tot en met de uiteindelijke pakketkeuze / bouwer van de webshop. Hoop dat het nu duidelijk is, bedankt!

4
Je vraagstelling is wel heel algemeen. Er kan van alles mis gaan bij het opstarten van een webshop en lang niet alle facetten van een webshop zijn bij een beginner bekend. Ook hangt het erg van het budget af wat de mogelijkheden en obstakels kunnen zijn. Met een klein budget ga je zelf aan de knutsel (heel leerzaam) en met een groot budget kan je het mooi uitbesteden aan een professioneel bureau. Net wat je zelf wilt ;)

Ik zou gewoon zelf goed onderzoek doen vooraf in plaats van open vragen stellen.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Sebash schreef:Ik kies voor dit woord omdat ik in opdracht van een bedrijf een proces doorloop voorafgaand aan het openen van de webshop.
Volgens mij zoek je gewoon het woord beginnen of starten. Volgens mij bedoel je met consultancy dat je benieuwd bent of mensen advies hebben gezocht. Je moet het niet moeilijker maken dan het al is.

Een webwinkel is vergelijkbaar met andere vormen van ondernemen en dus is vooraf het samenstellen van een (ondernemings)plan een goed begin.
Nu op mijn weblogs:

6
Waar je als student mee moet beginnen, en waar ik me ook steeds meer aan probeer te houden... KISS, anders struikel je soms over problemen die soms helemaal geen problemen zijn. Zoals nu je gebruikte woorden, pas eens KISS toe en iedereen weet waar je het over hebt en wat je wilt weten.

Verder zijn er wel een miljoen dingen te bedenken die fout kunnen gaan en wellicht al vaak gebeurt zijn. Beetje erg algemeen ja...

Succes.

Voor wie niet weet wat KISS is --> Keep It Simple Stupid