Webshop promoten in lastige branche

1
Beste lezers,
Sinds kort staat onze webshop online, aan de vindbaarheid binnen Google wordt gewerkt. In de webshop worden producten aangeboden als grafmonumenten, grafaccessoires en urnen.

Nou lopen we tegen het volgende aan, dat het promoten van deze webshop in grafmonumenten en urnen nogal lastig is. Ondanks dat we een uniek concept hebben met het online ontwerpen van een grafmonument.

Wij hebben een facebook en twitter account, deze zijn meer aangemaakt voor de vindbaarheid. Daar deze kanalen niet geschikt geacht worden voor promotie, bedoel wie zit daar nou op te wachten via facebook?

Via Adwords lopen wel campagnes en komen ook relevante bezoekers binnen. Echter zoeken wij nog andere manieren. Vergelijkingssites als beslist kunnen nog niet omdat de webshop nog geen jaar actief is.

Graag horen we hoe jullie het aan zouden pakken.

Met groet,
OGM -team
http://www.onlinegedenkmonument.nl

Re: Webshop promoten in lastige branche

3
w.dejong schreef:Is het geen idee om wat contacten te leggen met wat uitvaartondernemingen ?
Het is het proberen waard :O maar ik verwacht dat de meeste uitvaartondernemingen hier al bepaalde connecties voor hebben... Al is niet geschoten altijd mis...

Het is wel een aparte branche, omdat ik ervan uit ga dat de meeste mensen als eerst contact zoeken met een uitvaartonderneming en niet zomaar even alles laten regelen door een uitvaartonderneming en zelf de grafsteen etc gaan bestellen via internet. (Al kan ik het mis hebben... geen ervaring in de branche)

Ik zou allereerst proberen om het advies van w.dejong op te volgen en vanuit daaruit bekijken wat de mogelijkheden zijn.
* Handleiding voor de opzet van een WooCommerce webshop
* Deel 2: Producten versturen en verzendkosten berekenen binnen WooCommerce.

Re: Webshop promoten in lastige branche

4
Ik denk dat Niels gelijk heeft.

Ik denk persoonlijk ook niet dat ze alles laten regelen door een uitvaartonderneming. Maar je zou wel een soort constructie op kunnen zetten dat de uitvaart onderneming beloont word voor het "redirecten" van klanten.

Misschien heb je een USP dat toekomstige klanten vanuit huis iets kunnen bestellen vanuit hun eigen prettige omgeving op het moment wanneer hun eraan toe zijn.


P.s. ik kan er compleet naast zitten heb ook geen ervaring in de branche zelf.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webshop promoten in lastige branche

5
Je zou het volgende kunnen proberen en onderzoeken. Op internet vind je diverse websites die gerelateerd zijn aan uitvaarten. Bekijk deze websites en wellicht dat ze aangesloten zijn binnen het Google display network.

Je kunt vervolgens een banner campagne via Adwords opzetten die je target op deze websites.

Dat in combinatie met een remarketing campagne kan misschien een goede oplossing zijn.

Als je hier vragen over hebt, stuur gericht een privebericht
WebshopTraffic- Meer omzet met je webshop door goede online marketing

Re: Webshop promoten in lastige branche

6
Bedankt voor jullie berichten.

Wij onderzoeken nu de mogelijkheden met display advertenties.

Wat betreft de uitvaartondernemers, deze vragen veelal (niet allemaal) een soort commissie/fee wanneer iemand van 'hun' klanten wat bij ons koopt. Sommige zelfs meer 10%. Daar willen wij niet aan gaan beginnen want dan is het einde zoek vinden wij.

Re: Webshop promoten in lastige branche

7
Wel een iets verlate reactie, maar ik denk dat toch steeds meer mensen gaan shoppen voor een grafsteen online. Mijn tante heeft dit namelijk ook gedaan, omdat ze in alle rust thuis een mooie steen heeft kunnen uitzoeken voor mijn oom. Het schijnt bovendien nog veel voordeliger te zijn dan via een uitvaartverzorger.

Re: Webshop promoten in lastige branche

8
OGM BV schreef:Bedankt voor jullie berichten.

Wij onderzoeken nu de mogelijkheden met display advertenties.

Wat betreft de uitvaartondernemers, deze vragen veelal (niet allemaal) een soort commissie/fee wanneer iemand van 'hun' klanten wat bij ons koopt. Sommige zelfs meer 10%. Daar willen wij niet aan gaan beginnen want dan is het einde zoek vinden wij.

Persoonlijk ben ik het niet met deze stelling eens. Eigenlijk doe je precies hetzelfde met je adwords en je display advertenties (en daar heb je ook nog nutteloze clicks bij waarschijnlijk)
Die uitvaartondernemer heeft 100% waardevolle klanten voor jou, dit is zeker niet altijd het geval van adwords en display advertenties.

Wellicht is 10% een beetje veel... maar nu komen je onderhandel skillz om de hoek kijken.

Ik persoonlijk zou dit niet links laten liggen.

Re: Webshop promoten in lastige branche

11
OGM BV schreef:Bedankt voor jullie berichten.

Wij onderzoeken nu de mogelijkheden met display advertenties.

Wat betreft de uitvaartondernemers, deze vragen veelal (niet allemaal) een soort commissie/fee wanneer iemand van 'hun' klanten wat bij ons koopt. Sommige zelfs meer 10%. Daar willen wij niet aan gaan beginnen want dan is het einde zoek vinden wij.
Je kan het zien dat het einde zoek is. Aan de andere kant als je je omzet daardoor heel leuk kan verhogen en je een goede marge hebt zou die 10% geen probleem moeten zijn.

Dat % heeft natuurlijk ook te maken met wat ze nu als % van anderen krijgen. Vraag en aanbod uit de markt. De gemiddelde orderwaarde speelt ook mee, hoe hoger des te lager je %.

Als je toch die 10% geeft, krijg je er klanten bij. Je hebt dan een klantenbestand en hoe groter dat is hoe groter de kans dat jou tevreden klanten je ook weer aanbevelen bij anderen.

10% weggeven lijk veel maar kijk maar eens wat je als leverancier bij bol.com moet betalen. Er zijn genoeg producten waar ze 15% van jou willen.

Re: Webshop promoten in lastige branche

12
Het is inderdaad een uitdaging dit product/service te verkopen. Ik ben het deels met Bob eens, maar denk dat je hier nog verder in kunt gaan:

Probeer exclusief partner te worden van enkele uitvaartorganisaties/verzekeraars. Dit houd in dat zij zich exclusief aan jullie verbinden. Wanneer je een breed scala aan opties kunt bieden, is dit wellicht interessant voor ze.

Dit is een ander commercieel business model. De commissie gaat in dit geval direct 'sky high'. Eerder richting de 40% (partners he). Maar dan zet je ook contractueel vast dat je AL hun klanten mag bedienen.

Praktisch is het van cruciaal belang dat je een account manager hebt/aanneemt die zich voor minstens 6 maanden volledig focust op het binnenhalen van new business in de vorm van partnerships. Ik zou DELA als eerste proberen binnen te slepen als partner. Dan hoef je misschien niet eens verder te zoeken.

Als je deze klantenstroom als basis hebt gelegd, kun je verder met (het leukste) hoofdstuk: de daadwerkelijke producten maken/leveren.

Veel succes!
Rene
Captain Rank: krachtige backlinks die jouw webshop doen stijgen