Achteraf Betalen in webshops

1
Goededag Allemaal,

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen omtrent het achteraf betalen van consumenten in jullie webshop. Zelf exploiteren wij een drietal webshops: http://www.secret-lingerie.nl - http://www.lingeriewear.nl - http://www.pinkshop.nl

Onlangs zijn wij overgestapt van AfterPay naar Klarna. Dit vanwege de technische problemen van de plugin software.

Wij zijn van mening dat het afkeurpercentage in principe erg hoog is. Wij begijpen dat in onze markt het % hoger zal liggen dan in andere markten maar bij ons is ongeveer 50% afkeur.

Wij zijn erg benieuwd van de ervaringen zijn van anderen en wellicht heeft iemand nog nuttige adviesen.

Daarnaast nodig ik jullie uit om onze websites eens te bekijken. Ook hierbij zijn alle tips van harte welkom.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

Met vriendelijke groet,
Nikki van Persie

Re: Achteraf Betalen in webshops

2
Ik "heb" Klarna, eerlijk gezegd dus eigenlijk had. Het ging via Sisow, maar heb zoveel gezeur met de plugin gehad dat ik ben een contract aangegaan, maar als ik telkens een bestelling heb en er missen producten op Klarna-factuur en het is bij Sisow en Klarna een raadsel dan ben ik er klaar mee.

Het komt bij Sisow goed binnen, maar vanuit daar gaat het gelijk mis. Helaas jammer van het abonnement, baal er ook erg van, maar heb het wel gezien. Sowieso had ik er maar 1 per maand en heb ik ook een paar afwijzingen gehad.

Re: Achteraf Betalen in webshops

3
Ik ben begonnen bij Klarna maar hun plugin voor mijn webshop systeem (Virtuemart) was ronduit ruk. Het werkte voor geen meter. Voor andere systemen werkt het beter, maar je moet het grondig tweaken en om-programmeren wil het een beetje naadloos passen in je shop.

Afterpay heeft een externe partij die plugins maakt voor VM en die zijn volgens mij veel beter.

Wat betreft afkeur denk ik dat hoe algemener je product, des te meer mutsen je aantrekt en des te meer betalingsfuckups je krijgt. Wij hebben een shop met technische producten waarbij payment altijd goed gaat, maar ook een shop met meer algemene lifestyle producten en 25% (!) verneukt daar iets met iDeal waardoor de betaling niet gedaan wordt en je weer achteraan kunt mailen. Zo moeilijk kan het niet zijn, maar ja...

Re: Achteraf Betalen in webshops

4
Wij zitten in dezelfde branche met een van onze webshops. Zelfde ervaring, veel afkeuringen of bestellingen die achteraf gestopt moeten worden. De exacte reden wordt nooit duidelijk.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Achteraf Betalen in webshops

5
Ach. Afterpay is als consument ook geen pretje.

Afterpay factuur betaald. Dag later herinnering. Meteen eventjes gemailed dat de factuur al voldaan was en de herinnering dus onterecht was. Netjes een mail gekregen dat ze het inderdaad ontvangen hadden en dat het in orde was.

Paar dagen later een mailtje 'Tja we kunnen de betaling niet vinden" (terwijl deze dus eerder wel gevonden was door een collega EN gewoon met Ideal betaald was) En nog later 'Ja maar je was toch te laat dus 10 euro betalen nu!'

Zooitje daar.... Ik zal nu ook wel op de Afterpay blacklist toegevoegd worden :roll: Wegens het niet betalen van herinneringskosten van een digitale factuur die verzonden is nadat betaald is 8) Kan mekaar natuurlijk kruizen maar dan ga je toch niet 2 mailtjes tikken om toch dat tientje te willen hebben?

Risico van dan soort dingen zijn natuurlijk voor de webwinkel. Ik weet wel dat Afterpay los staat van de winkel maar heel veel consumenten zullen dat niet weten en vervolgens uit boosheid nooit meer bij die webwinkel bestellen. Zo schaad dat toch jou als webwinkel.

Mening tov achteraf betalen: Onveranderd :lol: Ik zal het nooit aanbieden
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Achteraf Betalen in webshops

6
Klarna gehad, ben er klaar mee. Waarom? Via Sisow is het waardeloos. 2x aan toe een product niet meenemen op factuur, dus klant moet minder betalen volgens Klarna. Ja of even niet? Totaalbedrag kwam van mijn webshop wel goed binnen bij Sisow.
Daarnaast als klant? Bij bol.com betaal ik met acceptgiro en verder overal met iDeal en PayPal. Het gedoe met achteraf betalen en zeker dat gezeur met rekeningen. Echt Klarna heeft dat ook, je betaald 1 dag later dan de datum, maar dan wapperen ze al met een herinnering. Get a life! Kan soms meer dan 3 weken wachten op het geld dat ik van klanten moest krijgen.

Dus wil een klant achteraf betalen? Rembours is de oplossing. Betaal je? Je pakket gaat meteen op de bus... Simpel en vertrouw je het niet? Genoeg reviews, telefoontje plegen mag ook of e-mailen.

Re: Achteraf Betalen in webshops

7
Zyra schreef:Bij bol.com betaal ik met acceptgiro en verder overal met iDeal en PayPal. Het gedoe met achteraf betalen en zeker dat gezeur met rekeningen. Echt Klarna heeft dat ook, je betaald 1 dag later dan de datum, maar dan wapperen ze al met een herinnering. Get a life! Kan soms meer dan 3 weken wachten op het geld dat ik van klanten moest krijgen.

Dus wil een klant achteraf betalen? Rembours is de oplossing. Betaal je? Je pakket gaat meteen op de bus... Simpel en vertrouw je het niet? Genoeg reviews, telefoontje plegen mag ook of e-mailen.
Ja ik ben ook wel tevreden over bol.com. Handig zo achteraf betalen en betaling gekruist doen ze verder niet moeilijk over. Die snappen wel dat de tijd die de klantenservice ermee bezig is en de ontevreden klant die het opleverd die 10 euro niet waard is.

Het is altijd slim om een paar werkdagen tussen de uiterlijke betaaldatum en de herinnering te hebben. Betalingen tussen banken duren soms wel 3 dagen en met al die storingen de laatste tijd.... Dat je 1 of 2 daagjes te laat betaald hoef je toch niet meteen een drama te maken.... Nouja misschien als je op het randje van fallisement bungelt 8)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Achteraf Betalen in webshops

8
Ik weet nu dat ik al die tijd gelijk heb gehad! Sisow doet alsof je de enige bent en of het onzin is wat je uitkraamt.

Maar als je dan een paar fixes maakt die kloppen met de klachten die ik maanden terug heb gegeven? Dan was ik dus niet de enige.

Fix: remove moneybookers from invoice
Fix: Missing Klarna Product

Goh! Nu maar weer eens Sisow plugin updaten en kijken of alles normaal blijft werken. Moet er eigenlijk wel om lachen.

Re: Achteraf Betalen in webshops

9
Maak zelf gebruik van Billink aangezien daar geen dure abonnementskosten aanzitten.

Zie dat het echt minimaal gebruikt wordt, maar toch prettig om te hebben.
Enige minpunt was dat de plug-in voor onze OpenCart shop was aangepast, zonder ons dat mede te delen.

Nou is dat geen verplichting natuurlijk echter werkte de oude plug-in niet meer en hoe moeten wij dat als klant weten.... Kwamen er via onze klanten achter en na mailcontact met Billink in orde gemaakt.

Zonder voor hen, zonde voor onze klanten. Lose-Lose ipv Win-Win.
Dual-Sim Smartphones en Accessoires via www.dualslim.nl en www.doogee.nl