Pinautomaat?

1
Besten ervaringsdeskundigen,

Met tussen de 5-10 transacties per maand, maar met relatief hogere bedragen, zou ik graag een pinmogelijkheid aan mijn klanten willen aanbieden. Echter wat waarschijnlijk velen wel vinden, is dat de meeste pinautomaten vrij dure oplossingen zijn, met tarieven tussen de € 35-50,- per maand. Daarnaast zijn er ook nog set-up en transactiekosten.
In mijn werkruimte is geen vaste internetaansluiting voor handen. Ik zit er wel een tijdje en het pinnen zal in 95% van de gevallen wel gaan verlopen in mijn werkruimte.
Ik heb een tijdje Adyen geprobeerd, maar dat was een verschrikkelijk apparaat in gebruik, weinig gebruiksvriendelijk, traag en zeer storingsgevoelig. Om over de online service nog maar te zwijgen. Bovendien vind ik het systeem van een third party niet zo transparant.

Wat zou een goede oplossing kunnen zijn? Kopen, leasen of huren? of toch liever mobiel om internetaansluiting te voorkomen? Of een apparaat kopen via marktplaats en dan ING?

Bedankt alvast voor het meedenken hierin.

Re: Pinautomaat?

2
Klik even op 'zoeken'. Dit topic is al vaker voorbijgekomen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Pinautomaat?

4
Jan Roelofsen schreef:Inderdaad recentelijk een topic over geweest.
Als je jou zoekwoord gebruikt of Payleven kom je wel eea tegen.
Payleven is hetzelfde 'kastje' als ayden heeft.
Ayden is op basis van een abonnement van €10,- p/m en 10ct transactie kosten. Payleven is zonder abonnement en daar betaal je een vast percentage van 2,75% per transactie

Het omslagpunt ligt rond de €4500,-

Er zijn ook reguliere pinautomaten, kosten hiervan zijn al snel rond de €40,- p/m
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Pinautomaat?

5
Peter1905 schreef:Besten ervaringsdeskundigen,

Met tussen de 5-10 transacties per maand, maar met relatief hogere bedragen, zou ik graag een pinmogelijkheid aan mijn klanten willen aanbieden. Echter wat waarschijnlijk velen wel vinden, is dat de meeste pinautomaten vrij dure oplossingen zijn, met tarieven tussen de € 35-50,- per maand. Daarnaast zijn er ook nog set-up en transactiekosten.
In mijn werkruimte is geen vaste internetaansluiting voor handen. Ik zit er wel een tijdje en het pinnen zal in 95% van de gevallen wel gaan verlopen in mijn werkruimte.
Ik heb een tijdje Adyen geprobeerd, maar dat was een verschrikkelijk apparaat in gebruik, weinig gebruiksvriendelijk, traag en zeer storingsgevoelig. Om over de online service nog maar te zwijgen. Bovendien vind ik het systeem van een third party niet zo transparant.

Wat zou een goede oplossing kunnen zijn? Kopen, leasen of huren? of toch liever mobiel om internetaansluiting te voorkomen? Of een apparaat kopen via marktplaats en dan ING?

Bedankt alvast voor het meedenken hierin.
Het kopen van een automaat op Marktplaats wil ik je afraden. Hier kan behoorlijk wat papierwerk bij komen kijken wat je al met al meer kan gaan kosten dan de andere oplossingen die je noemt. Denk aan aansluitnummers en de datum tot wanneer de automaat is gecertificeerd. Is deze binnenkort verlopen dan heb je niets meer aan de pinautomaat.

Wat jij en anderen hier terecht opmerken is dat de lease van een pinautomaat kosten met zich meebrengt. Ik begrijp dat dit een belangrijk argument is om eerst te kijken naar andere alternatieven. Bedenk overigens dat wanneer je een automaat koopt je er niet bent met alleen de aanschaf. Reken maandelijks op ongeveer € 20,- tot max. € 30,- aan kosten voor een GPRS-abonnement en een servicecontract. Dit maakt leasen wellicht een stuk minder oninteressant.

Voor meer informatie over dit onderwerp verwijs ik je ook graag naar mijn blog over het huren, kopen of leasen van een pinautomaat.
Pintip pinautomaat huren voor beurs, evenement of (pop-up) winkel? ✓ Geleverd binnen 24 uur ✓ Reviews 8.9

Re: Pinautomaat?

7
Ik maak gebruik van Igenico, een mobiele pinautomaat via GPRS. Ik heb geen opstartkosten gehad, en heb een "kleine" bundel van 100 transacties per maand. Inclusief de overschrijving (naar elke gewenste rekening) kost het mij in de maand € 32,50 excl. btw.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Pinautomaat?

8
Mick schreef:
Jan Roelofsen schreef: Ayden is op basis van een abonnement van €10,- p/m en 10ct transactie kosten. P
Kwam op de site van Adyen tegenstrijdige informatie tegen (beide voorbeelden haal ik uit de info na het specifiek kiezen voor Netherlands);

We do not charge a monthly subscription fee.
However, we do charge a minimum invoice amount of EUR 100 per month which includes the first 1000 transactions.


en

Het maandelijkse minimum faktuurbedrag is EUR 10 per merchant account, ongeacht het aantal betaalterminals, on- afhankelijk van het moment waarop de aanvraag gecon- troleerd wordt.
No guts no glory!

Re: Pinautomaat?

9
Beste allemaal,
Ik wil jullie even op de hoogte brengen van 2 nieuwe spelers in de markt van mobiel pinnen: het Nederlandse Pinmobile en iZettle uit Zweden. Beide zijn vorige maand actief geworden.

iZettle lijkt erg op Payleven en ze gebruiken ook dezelfde pinreader. Hier betaal je ook 2,75% per per transactie zowel voor pin als creditcard. iZettle bedient de markt vanuit Zweden en klantenservice is in het Engels.

Pinmobile is anders en gebruikt een andere stevigere pinreader die naar eigen zeggen meer stabiliteit geeft. Het feemodel is ook anders en je betaalt hier een vast bedrag van € 0,30 per pintransactie en 2% voor een creditcard transactie. Verder € 9,95 per maand en de reader is eenmalig € 99. Klantenservice is uiteraard in het Nederlands.

Bij 25 transacties per maand van €30 en meer is Pinmobile de goedkoopste oplossing.

groet,
Het team van OverOnlineBetalen
http://overonlinebetalen.nl/mobiele-kassa
http://www.creditcard-wijzer.nl