Staking TNT?

1
Ik hoorde vandaag via een klant dat TNT komende donderdag en vrijdag gaan staken.

Hebben jullie hier ook van gehoord en wat ondernemen jullie hier tegen?
Wordt er iets vermeld op de webshop dus voor de klant koopt? Of in de bevestigings e-mail naar de klant toe?
Wijken jullie tijdelijk uit naar andere diensten zoals DHL of iets dergelijks?

We zijn nog niet zo lang geleden gestart met een shop en vind het eigenlijk een beetje makkelijk om tegen klanten te zeggen tja TNT staakt, dus pakketten komen niet aan.

Eerlijk zijn, uitwijken? klanten geduld laten hebben?
We horen het graag!

Re: Staking TNT?

2
Het is waarschijnlijk weer de brievenpost. De pakketpost werd deels afgelopen keer gewoon bezorgd. Waarschijnlijk kun je het gewoon tegen klanten melden. Het is dan zoveel op het nieuws dat mensen het eigenlijk ergens ook wel verwachten. Ik zou het misschien wel melden aan klanten, zeker als je een kanaal hebt waar dit gemakkelijk is, zoals een Twitter of Facebook account, maar ik zou het denk ik niet naar een andere partij overzetten.
Nu op mijn weblogs:

Re: Staking TNT?

3
TNT pakketpost staakt bij mijn weten niet, die hebben een andere CAO dan de postbezorgers. Afgelopen week zijn onze pakketten op de stakingsdag ook gewoon verwerkt en bezorgd.

Brievenbuspost zal wel een probleem gaan geven.

Re: Staking TNT?

4
De pakketservice staakt niet. Dit is een heel ander onderdeel van de TNT, het gaat alleen om de postbodes. Alleen de rouwbrieven en medische spoed brieven worden wel bezorgd de rest niet.

Dus alles wat door de brievenbus kan blijft liggen tot zaterdag.

Ik ben postbode dus ik weet er alles van
Zilliontoys, pretty complicated...
www.Zilliontoys.com
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Staking TNT?

6
Als logistiek webwinkel dienstverlener ondervinden wij er ook hinder van. Echter lossen we dit op door onze klanten via de Social Media kanalen op de hoogte te stellen. Ook sturen we alle klanten een e-mail waarin we onze klanten op de hoogte stellen en maak je iedereen er nogmaals van bewust.

Keuze voor een andere transporteur is aan jou. Mijn ervaring met andere bedrijven is dat de service vaak wisselvalliger is dan bij TNT. De vraag is of je dit risico wilt lopen aangezien veruit het merendeel van jouw klanten van de staking op de hoogte zal zijn en anders jou vast niet verantwoordelijk zal stellen voor een ietwat latere verzending.

In ieder geval succes ermee!

Let wel op: Het gaat hierbij alleen om de postbezorging en eventueel de haal- en brengservice van TNT! Pakketten die je aanlevert bij het postkantoor zullen wel gewoon verzonden worden.
MCS Fulfilment BV - http://www.mcsfulfilment.nl - info@mcsf.nl
Uw logistieke partner op het gebied van E-commerce

Re: Staking TNT?

8
Zilliontoys schreef:Ik ben postbode dus ik weet er alles van
Toch slim om dan een webwinkel te starten!
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

Re: Staking TNT?

9
ariebruinsma schreef:
Zilliontoys schreef:Ik ben postbode dus ik weet er alles van
Toch slim om dan een webwinkel te starten!
Ik zag de bui al hangen... :?
Zilliontoys, pretty complicated...
www.Zilliontoys.com

Re: Staking TNT?

12
In het Noordhollands Dagblad stond van het weekend een bericht dat ze nu 3 dagen aaneengesloten willen gaan staken.

Wij hebben overigens nog niet heel veel last gehad van de stakingen moet ik zeggen. Wel een paar postzakken van maandag jl. die kennelijk zijn blijven liggen maar dat staat los van de stakingen vermoed ik.

Re: Staking TNT?

14
Ondanks de berichten dat de achterstanden zijn ingelopen van de vorige staking kregen we zojuist nog bericht van een klant dat zijn enveloppe met brochures vandaag pas is binnen gekomen.

Mocht de staking komende week doorgaan dan gaan we voor die drie dagen opzoek naar een alternatief. (iemand suggesties?)

Ben het trouwens wel de postbodes eens, het is te gek voor woorden dat er 3.000 man uit moet terwijl de flyers om postbode te worden hier ongeveer maandelijks bezorgd worden. De kwaliteit van de postbezorging is er zeker niet bij gebaat.

Re: Staking TNT?

15
Als het goed is gaat de staking gewoon door volgende week... (maar goed, dat kan natuurlijk nog steeds veranderen)
Ik zet gewoon netjes een berichtje bovenaan mijn site, dat er vertraging kan zijn in de bezorging vanwege de staking.
Ik ga zelf niet zoeken naar een ander alternatief, maar ik verzend zoveel mogelijk als pakket en dan zouden ze toch in principe gewoon op tijd moeten aankomen bij de klant.
En mocht het niet het geval zijn, dan zijn mensen in ieder geval op de hoogte. Ik heb er zelf tot nu toe in ieder geval geen last van ondervonden gelukkig.

Re: Staking TNT?

16
Indigo schreef:Als het goed is gaat de staking gewoon door volgende week...
Hier bedoel je "Als het niet goed is" ;)

Wij hebben overigens veel last ondervonden deze week van vertraagde envelop en pakketzendingen.

Re: Staking TNT?

17
Ha, ha, ja dat bedoelde ik :D Als het niet goed is, dan gaat de staking gewoon door.
Ik vind drie dagen achter elkaar overigens wel erg veel. En daarna is het meteen weekend, dus de kans dat er mensen zijn, die bijna een week moeten wachten op hun bestelling is wel groot.
Natuurlijk snap ik wel, dat ze gaan staken. Ze hebben groot gelijk.

Re: Staking TNT?

18
Ik sprak gisteren iemand van de pakketdienst van TNT en die zei dat de pakketten bij de postagentschappen ingeleverd worden normaal gesproken door TNT post opgehaald worden. Door de staking moet de pakketdienst dit doen en hierdoor loopt er dus vertraging op.

Komende woensdag, donderdag en vrijdag wordt er ook gestaakt. Ik heb het via het nieuws vernomen maar nog niet via de bond dus nog even afwachten of het doorgaat.

Even ter verduidelijking: de postbodes moeten eruit en de postbezorgers worden aangenomen. De bezorgers zijn goedkoper omdat deze puur en alleen de post bezorgen (dus geen aangetekende en pakketten e.d. bezorgen).
Zilliontoys, pretty complicated...
www.Zilliontoys.com

Re: Staking TNT?

19
Geven jullie op enige wijze aan naar klanten toe dat er vertraging kan optreden? Ik heb vijf bestellingen per brievenbuspost die op donderdag de 25e (stakingsdag) gepost zijn opnieuw moeten versturen, omdat klanten er echt op zaten te wachten (verjaardagtraktaties en sintcadeaus) en ze na zes dagen nog niets hadden ontvangen. De helft daarvan is uiteindelijk toch nog bezorgd, maar dus een week later. Ik twijfel of ik nu een bericht op bijvoorbeeld de homepage zal plaatsen. Hoe gaan jullie hier mee om?

Re: Staking TNT?

20
wij verzenden in deze periode ruim meer dan 100 brievenbuszendingen per dag, en hebben een bericht op de homepage geplaatst, en de staking wordt in elk mailtje met een verzendbevestiging gezet, ook bij de vorige stakingen gedaan.

Onze klanten reageren hier goed op, de algemene reactie is positief en juist afwachtender, minder 'ongeduldig' tot de bestelling wordt bezorgd.
Mijn idee is hierbij juist: informeer je klant zoveel mogelijk, dit scheelt je veel uitleg en gefrustreerde (dus niet terugkerende) klanten achteraf!

Het nadeel is natuurlijk wel dat ze misschien niet tot aankoop overgaan - aan de andere kant wij hebben liever tevreden klanten, die kopen namelijk in de toekomst misschien nog wel eens iets :D

Re: Staking TNT?

21
@Peavey,

Zoals mijn eerdere post al aangaf stellen wij onze klanten zeker op de hoogte van de eventuele vertraging. Wat Mennos al aangaf: dit wekt vaak juist begrip op! Ondanks dat het meerdere malen in de media is gekomen zijn veel mensen er namelijk nog niet van op de hoogte. Met behulp van een melding op jouw website maak je deze mensen er wel attent op dat er een KANS aanwezig is dat er vertraging op kan treden. Ik zou niet op voorhand aangeven dat mensen hun product later gaan ontvangen, want uit onze ervaring met TNT blijkt dat dit nog alle kanten op kan gaan. Het risico is dan natuurlijk dat mensen toch even verder gaan kijken en dit jou een klant kan schelen.

De vermelding op de website en eventueel in de e-mail bevestiging kan jou een hoop ongeruste reacties schelen. Mensen zullen er al rekening mee houden en na twee dagen niet meteen gaan mailen en/of bellen.

Succes ermee!
MCS Fulfilment BV - http://www.mcsfulfilment.nl - info@mcsf.nl
Uw logistieke partner op het gebied van E-commerce

Re: Staking TNT?

22
Denk voor jullie reactie, ik heb ook liever dat mensen niet bestellen, dan teleurgesteld worden. Ik heb het op de site gezet en bij de verzendbevestiging vermeld ik het nogmaals.

Re: Staking TNT?

23
Gaat ook lekker bij de pakketservice trouwens... de pakketten die op maandag en dinsdag zijn afgegeven, liggen gewoon nog in het sorteercentrum! :evil:

Re: Staking TNT?

24
joelphil schreef:Gaat ook lekker bij de pakketservice trouwens... de pakketten die op maandag en dinsdag zijn afgegeven, liggen gewoon nog in het sorteercentrum! :evil:
Veelvoorkomend probleem, er staan enkele honderden tot duizenden containers op Amsterdam elke maandag vast, zo lijkt.