Grote loomshop met grote voorraad, FB pagina en omzet.

1
Bij deze wil ik 1 van mijn webshops verkopen: loombandjes.nl

Dit is een WordPress webshop in de bekende loombandjes. Zelf heb ik deze site rond juli overgekocht om samen met mijn vriendin dit project te gaan lijden. Echter is onze relatie op dit moment beeindigd en de loombandjes zelf interesseren mij niet echt, ben actief in totaal andere niches.

Loombandjes.nl was de grootste webshop in looms, maar zelf heb ik deze dus totaal verwaarloost en is nu wat terug gevallen. Hij staat sinds 30/10 terug online na meer dan 4 weken offline te hebben gestaan. Mijn server was gecrasht en ben ook mijn backup kwijt geraakt. De site staat nu weer goed online maar doordat mijn backup kwijt is staat er een oudere terug van 28/05. Is de backup vanaf wanneer ik de site had overgekocht.

Ondertussen zijn er zeker nog sales gemaakt onder mijn hoede, maar dit is dus niet meer op de site terug te vinden. Zelf heb ik de shop al eerder willen verkopen en heb wel nog enkele prt scrns van bewijzen van orders nadien. Zelf ben ik nooit dieper ingegaan op het maken van promotie online, dus de orders zijn online wat terug gedraait. Ik ben wel nog in der tijd op markten gaan staan met mijn ex vriendin wat toch een mooie omzet van +- 10.000 euro per dag opleverde.

Volgende verkoop is via de shop gegaan, de shop is gestart in januari 2014 en dit is de omzet.

januari: €283,58
februari: €1023,91
maart: €2463,52
april: €12654,95
mei: €23730,17
juni: €17681,13
juli: €3752,97
augustus: €826,58

In september is rond de 700 euro omzet gemaakt, maar daar heb ik jammer genoeg geen bewijs meer van. De bewijzen die ik nog heb kan je vinden via onderstaande url:
Bewijs dat ik heb tot augustus.
http://i61.tinypic.com/2qjkba8.jpg

Wel ben ik een weekje geleden gecontacteerd geweest door een school waarvan ik enkele juffen ken die weten dat ik bezig was met loombandjes. Deze school heeft een order geplaatst van €400 en is op dit moment afgerond en betaald.

De bezoekers statistieken van de shop waren enorm goed. Dagelijks waren er tussen de 1000 a 4000 bezoekers op de site, vooral dankzij de demo filmpjes van hoe je welke loomband kan maken. Ik heb nog enkele bewijzen teruggevonden van de bezoekers stats en die kan je hieronder vinden.

Bewijs van 16 juli tot 6 september, kan er nog andere geven, vraag maar na.
http://i59.tinypic.com/35apxd1.png

Zoals al vermeld heeft de shop enige tijd offline gestaan. Ik kan wel gaan meten wat de stats zijn van nu, maar heb dit artikel geschreven op het moment dat ik hem weer heb online gezet, dus op dit moment is dat nog 0 bezoekers.

Bij de verkoop van deze mooie webshop zit het volgende:

1: Top domeinnaam. Tijdens dat de shop offline stond heb ik van een 5 tal mensen contact gekregen of het domein niet te koop staat. Het hoogste bod was €1500 voor het domein alleen al en snap het bod zeker en vast. Loombandjes zijn ineens enorm populair geworden en die hype zal wel wat overgaan, maar daarom betekend het niet dat loombandjes over x jaar nog verkocht zullen worden. Een beter domein in deze niche zal je niet vinden !

2: Bij de verkoop zit uiteraard heel de website met database erbij zoals hij nu staat op loombandjes.nl

3: Bij deze site hoort ook een grote toffe facebookpagina met 4847 volgers. Allemaal natuurlijke volgers !! https://www.facebook.com/loomfanpage

4: Ook bij de verkoop zit een grote voorraad. Dit zit er allemaal bij.
loombandjes : 2426 stuks – verkoopprijs = € 7368
loomhaken : 191 stuks – verkoopprijs = € 573
clipjes : 1808 stuks – verkoopprijs = € 904
opbergdozen : 8 stuks – verkoopprijs = ( staat niet te koop momenteel +- € 8 per doos )
loomhangers : 79 stuks – verkoopprijs = € 273
loomborden : 146 stuks – verkoopprijs = € 1488,51

Let erop, ik heb er de verkoopprijs bij gezet hoe hij nu op de site staat. Aan deze prijzen zijn altijd de bandjes al verkocht geweest en hier wordt mooie winst op gemaakt. Minimale aankoop bij de leverancier is 500 zakjes welke je kan kopen aan €450. Ik verkoop zelf de 500 zakjes voor €1350 met een winst van 300 %. Echter ben ik dus al lang niet meer bezig met de shop en is het zeker geen slecht idee om de prijzen wat te laten zakken. De verkoopprijs gaat daardoor wel naar beneden gaan.

In totaal zit er dus een voorraad bij van €10.606,51 , dit is een aankoopsom van +- €3500. De verzendkosten zijn gratis van de leverancier, de taxen zijn hier niet bijgerekend.

5: Klantenbestand van +- 600 klanten

Zoals jullie wel al kunnen afleiden wil ik de shop vooral verkopen omdat ik de shop verwaarloos en iemand met wat internetskills kan hier weer een goed draaiende shop van maken. Voor alles bij elkaar is mijn vraagprijs €7000 maar hier kan over gepraat worden. Toch wel handig om te vermelden is dat ik een Belg ben en voor de NL bedrijven wordt dus geen BTW op de verkoop gerekend. Dit scheelt toch heel wat geld ! Heeft u vragen, stel ze gerust. Wel laat ik via hier al weten dat ik niet opensta voor betalingen op termijn. Heb dat al eerder gedaan en dat is voor mij slecht afgelopen en doe dat dus niet meer. Meer vragen, stel ze gerust.

U kan mij contacteren via info(at)7nu.net
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Grote loomshop met grote voorraad, FB pagina en omzet.

5
Ik heb ook vraagtekens bij de dagomzet van 10.000 euro op een markt. Ik heb van de zomer dikwijls naast een loomkraam gestaan en dat liep best wel goed, maar niet zo goed. Je zou dan al gauw op meer dan 70 klanten per uur komen (als je uitgaat van een gemiddelde besteding van 20 euro per persoon), er dan nog niet eens rekening mee houdend dat de meeste mensen tussen 12 en 3 uur komen. En dat is bizar veel, geloof me. Dat kun je met vijf man achter een kraam niet eens aan.

Er wordt gesproken over een grote voorraad, met verkoopwaarde van iets meer dan 10.000 euro. Maar blijkbaar is die voorraad niet zo groot, als men er in één marktdag al doorheen zou zijn?

Ik moet zeggen ik vind het hele verhaal wat vaag en tegenstrijdig.

En sowieso: wat is de waarde van een shop, als de rage inmiddels helemaal doodgebloed is?

Re: Grote loomshop met grote voorraad, FB pagina en omzet.

6
In speelgoedland heb je inderdaad elk jaar één of meer rages. Ze komen en gaan.

Die van loomen ging deze zomer over de top, is sinds de herfst op zijn retour en is straks midden in de winter alweer bijna vergeten.

Verder vraag ik mij af hoe de verkoper (fiscaal) verantwoording wil afleggen over zijn omzet(belasting) en winst (uit onderneming) als hij geen zicht heeft op de verkopen van de laatste weken. Raar verhaal.

Re: Grote loomshop met grote voorraad, FB pagina en omzet.

8
Ik schat de waarde van de shop in ongeveer de waarde van de voorraad. Het domeinnaam is wel perfect maar als niemand ze meer wil hebben dan doe je er ook niets mee. Zoals gezegd is het een rage. Je zag ze zelf bij de Jumbo in de schappen. Ook zie je dat de bezoekers aantallen flink gedaald zijn.

De vorige eigenaar heeft goed zijn zakken gevuld en het precies op het juiste moment doorverkocht.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Grote loomshop met grote voorraad, FB pagina en omzet.

9
1: Met dat ik een oude backup heb teruggezet ben ik verschillende klanten verloren. Hierdoor klopt het volledig klantenbestand niet meer. De gemiddelde orders zullen rond de €30 liggen omdat wij vanaf dat bedrag free shipping gaven.

2: Ik stond altijd met 2 man aan het kraam en dat liep volop. Ik weet niet juist hoe het hier in Nederland het geval is geweest maar in België was het een enorme stormloop. Ik heb veel pakjes zelf nog in het begin aan €5 per pakje verkocht en klanten kochten al snel een 5 tal zakjes. Het ging vrij simpel en snel en kwam niet altijd aan de €10.000 , maar zat er wel vaak over !

Verder zou ik willen vragen om bij interesse mij persoonlijk te contacteren en zal u altijd te woord staan. De reden waarom ik hier nog amper post is omdat elke post ( niet van mij, maar in het algemeen ) continu wordt afgebroken. Ik verkoop hier geen kat in een zak, alles mag ingekeken worden door geïnteresseerden maar dan moet wel contact gezocht worden.

Alvast bedankt en een goed weekend aan iedereen !