Storing bij betalingssysteem

1
Wij werken dus met Shopfactory. Er is daar nu een storing bij met GlobeCharge. Dat regelt bij hen het betalingsverkeer. IS nog niet zo lang aan de gang en ze zijn er mee bezig, maar stel dat ze een tijd lang offline zijn. Zeg maar 4 uur. Kunnen wij ze nog aansprakelijk stellen voor gemiste klanten?

Stomme vraag misschien hoor en ik ben met 4 uur lang storing dat ook nog niet van plan maar stel dat het een dag duurt....

Is de eerste keer dat ze storing hebben verder.

Nog een extra vraag. Is het verstandig op de frontpage van je webwinkel te zetten dat er een storing bij het betalingssysteem is? Dit heb ik nu wel gedaan. Schrikt dit mensen af of is het juist goed om te doen? :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Storing bij betalingssysteem

2
Hmm. Ik verwacht van niet.

Waarschijnlijk is dit vergelijkbaar met bijvoorbeeld de dienstverlening op het gebied van webhosting. Daar is wettelijk niet veel geleverd, partijen moeten redelijk naar verwachting leveren maar wat dit precies is, zijn natuurlijk meningen over verdeeld. Lees de algemene voorwaarden van de provider er eens op na? Wat schrijven zij zelf bij het niet leveren? Sommige webhosting providers gaan zelf nl. een stuk verder in hun dienstverlening dan ze wettelijk verplicht zijn.

Offtopic waarschijnlijk maar het is de laatste tijd echt bizar vaak raak met betalingssystemen he? iDeal had afgelopen maand nog twee keer storing, ING heeft het lijkt wel regelmatig, gisteren ABN Amro volgens mij en vandaag lag een gedeelte van het systeem van de Rabobank plat waardoor internetbankieren niet mogelijk bleek. Echt bizar dat dit elkaar opeens zo opvolgt. Juist met de feestdagen hoop je dat het internetbankieren, waar eigenlijk iDeal ook onder valt goed werkt.
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Storing bij betalingssysteem

5
Ik weet niet hoe druk je webshop is. ik denk dat het een persoonlijke inschatting is. En hoe druk heb je het verder met andere werkzaamheden. Hoeveel omzet denk je dat je er door zou kunnen missen? etc..

ik heb klanten van 5 euro en klanten van 500 euro. m.a.w. als ik weet dat er ergens iets mis is met een betalingsmethode dan zou ik dat wss wel even vermelden. In de hoop dat mensen dan kiezen voor "vooraf overmaken via bank" ipv iDEAL bijv.

Re: Storing bij betalingssysteem

7
iDeal storingen

De storingen bij iDeal betalingen leveren de consumenten en de webshops veel frustratie op.

December is dé verkoop maand voor webshops en dan kunnen wij ons echt geen storingen rondom onze betalingsmethoden permitteren. Het kost webwinkeliers klanten en dus omzet!

Wij hebben dit de afgelopen weken te vaak moeten meemaken.
Parfum.nl heeft dit probleem meermaals neergelegd bij de ABN Amro bank en het ThuiswinkelWaarborg. Echter blijft het stil rondom de oplossing voor dit probleem.

Wij proberen er alles aan te doen om iDeal te bewegen om iets aan deze problemen te doen!

Parfum.nl wil daarom een collectief vormen om zo iDeal aan te spreken.
Heb jij privé of zakelijk ook last van deze storingen en wil jij ook dat hier een oplossing voor wordt gevonden? Ga dan naar http://www.parfum.nl/iDeal-klachten en laat je horen!

Samen staan we sterk!