Luxe cadeau/verzendverpakking.

1
Dag!

Ik heb een armbanden-webshop (http://www.braceletboutique.nl) en ik ben altijd bezig met het bedenken hoe ik mijn shop kan verbeteren.

Nu zat ik te denken om een mogelijkheid op de site te maken, waarbij men kan kiezen om de armband(en) in een luxe cadeauverpakking te ontvangen. Of direct als cadeau aan iemand te versturen.

Dus niet dat de armband (verpakt in een organza zakje) in een simpele luchtkussenenvelop aankomt, maar in een mooi ontworpen doosje wat ook door de brievenbus past. http://www.verzenddoosje.nl

Nu was ik benieuwd naar het volgende:
* hebben jullie in jullie webshop ook deze mogelijkheid? Hoevaak wordt daar voor gekozen?
* wordt er ook iets direct als cadeau verzonden? (Dus niet dat de klant het eerst naar zichzelf verstuurt, en dan zelf aan de jarige geeft, maar het cadeau direct naar de jarige verstuurt...)
* wat vragen jullie voor deze luxe verpakking? 1,95 of 2,95 of 3,95 of 4,95?

Heel veel dank! Ik neem al jullie input mee!

Re: Luxe cadeau/verzendverpakking.

2
Ik heb als webwinkelier niet zoveel ervaring mee. Ik heb ooit webwinkels gemaakt met de software van Mijnwinkel.nl die dit al heel lang aanbieden maar ondanks dat de techniek prima werkte, leek het niet direct aan te slaan bij de klant. Verder heb ik er niet zo veel ervaring mee dus dat lijkt wat negatief. Maar als je interesse hebt in mijn mening als consument dan zie ik hier wel toegevoegde waarde in bij andere producten zoals inderdaad sieraden e.d. Ik laat kadootjes graag vooraf al inpakken, vind het super als ik vooraf een persoonlijke boodschap kan toevoegen, en betaal graag extra voor dit soort opties. 4,95 voor een luxe geschenkverpakking en persoonlijke boodschap, zou ik er wel voor over hebben.

Ik laat kadootjes bij voorkeur naar mijn eigen adres sturen omdat het leuk is om de reactie van de ontvanger te zien, maar kan me voorstellen dat het bijv. met Valentijnsdag, of tijdens vakantieperiodes ook werkt als het direct naar de jarige gestuurd kan worden. Bij voorkeur bij een partij waar ik nu al kan bestellen en zelf een verzenddatum kan uitkiezen, zodat ik voor mijn vakantie wat kan bestellen en iemand tijdens mijn vakantie een kadootje krijgt op zijn of haar verjaardag!
Nu op mijn weblogs:

Re: Luxe cadeau/verzendverpakking.

4
In jouw marktsegment zal er zeker vraag zijn naar cadeau verpakkingen.

De webshops waar ik verantwoordelijk ben voor de marketing bieden deze optie nu nog niet, maar voor een webwinkel gaan we bepaalde producten standaard in cadeau verpakking bieden (dus niet optioneel).

Als jij zo wilt inrichten dat mensen vooral gaan voor 'gemak' dus bestellen en laten verpakken en bezorgen op het adres van de 'jarige'... dan zou het helemaal leuk zijn als jouw klanten ook een persoonlijk berichtje (een kaartje, een boodschap etc.) kunnen toevoegen.

Want alleen een mooie luxe verpakking zonder persoonlijke afzender is nu niet echt netjes, behalve op valentijnsdag natuurlijk :-)

En ja... wat moet je daarvoor rekenen. Wil je op de verpakking verdienen? of zie je het als investering om de conversie te verhogen? Daar hangt je prijsstelling in belangrijke mate vanaf.

Hartelijke groet,
Marco Bouman
Maak van je webshop een online marketingmachine http://www.online-marketingmachine.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Luxe cadeau/verzendverpakking.

7
Zodra mijn webwinkel klaar is ben ook van plan alle items standaard te verpakken in een originele ecologische kadoverpakking, dit zal me 1 euro kosten (zal in de prijs mee berekend zijn.)
Elk item zal een andere verpakkingssymbool hebben. (ga me er een gelprinter voor aanschaffen)

Re: Luxe cadeau/verzendverpakking.

8
Deze mogelijkheid bieden wij sinds kort ook, dus heb er nog niet zoveel ervaring mee of mensen hiervoor kiezen maar denk wel dat dit een meerwaarde kan zijn aangezien we ook weleens iem. hadden die iets uitkoos voor iem. anders en dan is het leuk als dit ook op een andere manier verpakt kan worden.
Men heeft keuze naar welk adres men wil laten verzenden, en keuze uit om wat voor soort cadeau het gaat, tegen een kleine vergoeding extra bovenop de verzendkosten.

Re: Luxe cadeau/verzendverpakking.

9
Ik zou het zeker doen. Ik merk bij mezelf dat ik steeds meer cadeaus gewoon lekker voor het gemak online besteld. Daarnaast is het makkelijk als je zelf ergens niet bij een verjaardag kunt zijn, je wel een leuk verpakt cadeautje kan zenden. Ik zou het absoluut de moeite waard vinden, zeker als het een leuk doosje is.
Gewoon in cadeaupapier verpakt vind ik persoonlijk vaak niet bijdragen, maar zelfs al zou ik fysiek wel naar een verjaardag gaan is een mooi doosje erbij erg aantrekkelijk!
vr. gr. Bart en Ruby