Aanpassen title- en descriptions. Google problemen?

1
Sinds kort kan ik bij de paginas (producten/categorieën) van mijn webshop (van biedmeer.nl) ook de title en description tags aanpassen. Voorheen was de titel van het product meteen de pagina titel, nu kun je dat dus mooi aanpassen. SEO vriendelijker dus. Op zich mooi natuurlijk.

Wat ik me nu afvraag, als ik dat ga doen voor al mijn bestaande producten, kan dat Google reden geven tot wispelturigheid? Ga ik dan bouncen in de SERPs?

Ik heb een aantal items die behoorlijk december en januari georienteerd zijn. Is het verstandig die maar iig pas vanaf februari aan te passen bijv.?

Wat zouden jullie doen? Alles in 1 keer aanpassen? Of bijv van elke productgroep 1 of een paar dingen en dan later de anderen om zo stapsgewijs te bekijken of er dingen veranderen in de zoekresultaten?

Eén van mijn best lopende productgroepen staat continue in de top 5 van Google en ik ben ergens als de dood dat ik wat verander en dan naar beneden kukel of mss wel van pag 1 af.

Meningen? :)

Re: Aanpassen title- en descriptions. Google problemen?

2
Zekerheid heb je nooit, maar alles wat je aan past (ofwel; update) op de url na wordt als positief ervaren door Google. Google houdt van nieuwe content.
Maar, gooi je de inhoud radicaal om dan kan het zijn dat je op andere keywords gevonden wordt dan dat nu het geval is, en dat je op de huidige keywords naar beneden gaat.

Re: Aanpassen title- en descriptions. Google problemen?

3
Ik ken het gevoel! Ik zou zelf in jouw geval het dus stap voor stap doen, en goed onderzoeken wat de resultaten zijn. Als de eerste vijf wijzigingen goed uitpakken, de volgende vijf, enzovoort. Meestal zie je al in een dag of drie het resultaat. Op deze manier kun je vandaag al beginnen, en eerst starten met producten die nu nog minder goed scoren.
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Aanpassen title- en descriptions. Google problemen?

5
Het hangt er vanaf hoe groot je website is of een paar zinnen of paar producten aanpassen helpt. Heb je in totaal 100 pagina's dan kan dit al snel effect hebben. Heb je 100.000 pagina's dan is de kans vrij klein dat Google dit binnen enkele dagen al merkt.

Als je vaak producten aan past dan zal Google na verloop van tijd vaker crawlen omdat de pagina's vaker ge-update worden. Dat is ook weer goed voor je positie in Google.