Kadobon

1
In onze branche (dieren) zijn er regelmatig bestellingen van mensen die juist geen huisdieren hebben, maar die een bestelling bij ons plaatsen voor een collega, vriendin of familielid.
Als verjaardags cadeau, maar nu ook zeker rondom sinterklaas.

Nu zie ik soms in webshops wel de mogelijkheid dat ze kadobonnen hebben, eigen bonnen.
Dit lijkt ons misschien ook wel wat, wie heeft dit ook en wat zijn de ervaringen?

Ik weet bijvoorbeeld van een andere webshop houder dat ze de bon in een soort karton achtig iets hebben laten drukken (hoe je geloof ik ook de standaard boekenbon krijgt alleen dan nog luxer) dus een luxe verpakking en dan de drukkosten ed drukken door verzendkosten gewoon 6,75 te laten doen in plaats van lager omdat het natuurlijk brievenbuspost is.

Alleen vind ik dat een beetje weird, iemand heeft niks met dieren benodigdheden en koopt alleen een bon van bijvoorbeeld 10 euro waarde en betaald dan 16,75. Of is dat juist normaal?

Of moet je het zien dat het een soort marketing is dat je een nieuwe klant in je shop krijgt en deze misschien meer besteld dan de waarde?

Alleen online is niet echt een optie, want op de verjaardag kun je niet met een e-mail aan komen, het moet wel iets fysieks zijn.

Graag hoor ik van mensen of ze ook een bon hebben, hoe die opgelost is en een foto van de bon zou ook erg leuk zijn voor inspiratie :)

Re: Kadobon

2
Persoonlijk gevoel:
Ik zou nooit een bon van 10 euro voor 16,50 kopen. Persoonlijk vind ik dan ook dat de bezorgkosten grotendeels in de prijs moeten zitten en een kadobon moet prima met de brievenpost verstuurd kunnen worden en zou dus maar 50 cent werkelijke bezorgkosten moeten hebben die ik persoonlijk niet in rekening zou brengen. Tien euro is tien euro.

De bezorgkosten is ook geld dat je snel weer retour krijgt omdat de persoon inderdaad hopelijk meer bestelt dan de bon waard is, of omdat een deel van de bonnen nooit wordt ingewisselt. (kwijt, verlopen datum, etc.)

Ik zou pas meer betalen voor een kadobon als ik meer krijg. Zoals de Kadobol van Bol.com, daarvoor betaal ik wel de meerprijs omdat de bol gewoon echt een grappige gadget is.
Nu op mijn weblogs: